أفضل شاشات Contex على ياقوطة

كتب: خالد عاصم

السوق المصري واحد من أكبر الأسواق على مستوى المنتجات الاستهلاكية والأجهزة المختلفة، وده بيشجع شركات كتير خارجية إنها تخوض المنافسة فيه، وكمان بيشجع شركات كتير مصرية جديدة إنها تنشأ وتحاول تاخد مكانتها في السوق ده، ومن بين الأسواق والمنتجات اللي ليها رواج كبير في السوق المصري ولسه بتقدر تستوعب منافسين جداد، سوق شاشات التليفزيون، ومن بين الشركات الجديدة في سوق التليفزيونات شركة Contex اللي بدأت تطرح مجموعة من الشاشات خلال الفترة القصيرة الأخيرة.

في المقال ده هنتكلم عن شركة Contex الجديدة وهنتكلم عن تليفزيونات Contex المختلفة الجديدة على السوق المصري واللي بتختلف من حيث القطر والإمكانيات، ولو أي تليفزيون عجبكم هتقدروا تطلبوه من خلالنا في ياقوطة وهيوصلكم لحد باب البيت وكمان تقدروا تشتروا المنتجات دي بالتقسيط من خلال شهري أول وأسهل تطبيق للتقسيط في مصر واللي مش بيحتاج منك غير صورة البطاقة وصورة إيصال مرافق وبس، ومن غير زيارة ولا ضامن واستمتع كمان بتوصيل مجاني لكل مشترياتك من خلاله.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.
*المنتجات المرشحة بناءً على الأكتر شهرة والأكتر مبيعًا من خلال مستخدمين ياقوطة. وليس شرطًا أن يكون كل الأكتر شهرة، أو الأكتر مبيعًا هو الأفضل من حيث الجودة، والسعر، وخدمة ما بعد البيع.

أبرز تليفزيونات Contex المتوفرة في السوق المصري

تليفزيون Contex قطر ٤٣ بوصة جودة Full HD

أول تليفزيون من تليفزيونات Contex اللي هنتكلم عنها هو تليفزيون بقطر ٤٣ بوصة من فئة LED وبيتميز التليفزيون بدعمه لجودة Full HD بدقة ١٩٢٠ × ١٠٨٠ بيكسل، والتليفزيون عادي مش سمارت بس تقدر تحوله طبعًا بتوصيل أي جهاز سمارت بيه سواء كمبيوتر أو كروم كاست أو أي جهاز اندرويد تي في، وده بيتم توصيله من خلال أي منفذ من منفذين HDMI اللي بتوفرهم الشاشة ومعاهم منفذين USB ومنفذ VGA وكمان مدخل للسماعة، والتليفزيون بييجي باتنين ريموت كنترول.

اتعرف على عروض أسعار تليفزيون Contex قطر 43 بوصة Full HD من هنا.

تليفزيون Contex بقطر ٤٠ بوصة جودة Full HD

بسعر مثالي ومنافس جدًا تقدر تشتري تليفزيون Contex بقطر ٤٠ بوصة ودي حاجة ممكن تكون صعب تلاقيها في شركات تانية كتير خصوصًا إن الشاشة بجودة Full HD بقطر ١٩٢٠ × ١٠٨٠ بيكسل مش بجودة HD زي شاشات كتير في الفئة السعرية دي، والتليفزيون من فئة LED وبيوفر منفذين HDMI ومنفذين USB.

اتعرف على عروض أسعار تليفزيون Contex قطر ٤٠ بوصة Full HD من هنا.

تليفزيون Contex قطر ٤٣ بوصة جودة Full HD سمارت

زي ما بتوفر تليفزيونات Contex مجموعة من الشاشات العادية فهي كمان بتوفر مجموعة من الشاشات سمارت اللي بتقدر تتصل بالإنترنت من خلال الواي-فاي عشان تفتح للمستخدم عالم كبير من الترفيه من خلال التطبيقات المختلفة، التليفزيون بتقنية D-LED وبيدعم جودة Full HD بدقة ١٩٢٠ × ١٠٨٠ بيكسل، وبيتوفر فيه مختلف المنافذ اللي ممكن تحتاجها.

اتعرف على عروض أسعار تليفزيون Contex قطر ٤٣ بوصة سمارت جودة Full HD من هنا.

اتعرف على عروض أسعار مختلف تليفزيونات Contex المتوفرة على ياقوطة من هنا.

اتعرف على عروض أسعار مختلف التليفزيونات المتوفرة على ياقوطة من هنا.

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا في تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

عن كاتب المقال

خالد عاصم مدوّن من ٢٠٠٧ ومن سنة ٢٠١٣ تخصصت في الكتابة في كل حاجه ليها علاقة بالتكنولوجيا خصوصًا الموبايلات والكمبيوتر وكمان الكاميرات. كتبت أكتر من ١٠٠٠ تقرير ومقال في مجال التكنولوجيا. بالإضافة للكتابة ليا خبرة في تسويق المنتجات الإلكترونية وده خلاني أقرّب أكتر من فهم طبيعة صناعة التكنولوجيا وسوقها، حاليًا بكتب في مواقع مصرية وغير مصرية من وأبرزها موقع مجلة ياقوطة وMobihall وMobilesgate. أول موبايل جبته كان سنة ١٩٩٩ وكان Ericsson 628 وبعده Nokia 3310 ومن ساعتها استخدمت موبايلات كتير جدًا منها سوني وسامسونج وإل جي وأيفون، واتعاملت مع كل أنظمة تشغيل الموبايلات تقريبًا من أول السيمبيان لحد أندرويد وiOS.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *