أكثر أجهزة محضر الطعام مبيعًا على ياقوطة

كتبت: منى عوض

محضر الطعام أو الكيتشن ماشين- زي ما تحب تسميه- وجوده في أي بيت شئ عملي جدًا فهو بيوفرلك وظائف كتير ضمن جهاز واحد فقط وبالتالي توفير وقت وجهد في إعداد الطعام وتوفير جهد شراء كل جهاز لوحده.

ولأننا بنحب نقدم كل شئ يهمك، هنستعرض النهاردة أكثر أجهزة محضر الطعام مبيعًا على ياقوطة، ولو عجبك أي واحد منهم تقدر تعرف أهم مميزاته وعيوبه من خلالنا ولو قررت إنك هتشتريه خلاص يبقى تقدر تطلبه من خلالنا وهيوصلك في أقرب وقت.

بنفكرك إنك ممكن تشتري محضر الطعام من خلال شهري أول وأسهل تطبيق تقسيط في مصر، واللي مش بيحتاج منك غير صورة البطاقة  وبس، ومن غير زيارة، ولا ضامن، واستمتع كمان بتوصيل مجاني لكل مشترياتك.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.

*المنتجات المرشحة بناءً على الأكتر شهرة والأكتر مبيعًا من خلال مستخدمين ياقوطة. وليس شرطًا أن يكون كل الأكتر شهرة، أو الأكتر مبيعًا هو الأفضل من حيث الجودة، والسعر، وخدمة ما بعد البيع.

محضر طعام بلاك أند وايت 700 وات

محضر الطعام متعدد الاستخدامات فهو عبارة عن كبة وخلاط وعصارة وعجان ومزود أيضًا بسكاكين حادة من الاستانلس ستيل القوي المضاد للصدأ واللي بتسمحلك بدورها في التحكم في حجم التقطيع، وفيه مبشرة حادة بتتراوح بين الناعم والخشن، لكنه غير مزود بمطحنة توابل ولا مضرب بيض، ورغم مدى عملية الملحقات الكتير إلا أنه يعيبها أنها كلها بتشتغل على ماتور واحد وبالتالي لو باظ يبقى الأجهزة كلها باظت.

الجهاز بيتميز بسهولة استخدامه وقوته بهو بيجي بموتور 700 وات هيوفرلك إمكانية تشغيله بالشكل اللي إنت عايزه وفي الوقت اللي إنت عايزه، وبيجي بسرعات متغيرة لاختيار الأنسب وفقًا لاحتياجاتك، وكمان تقدر تغسله سواء بالماء والصابون أو في غسالة الأطباق بكل سهولة.

تقدر تشوف محضر طعام بلاك أند وايت FP1400 من هنا.

محضر طعام كينوود 1000 وات

الجهاز عملي وسريع جدًا وتقدر تستخدمه بالشكل اللي إنت عايزه وبسرعة عالية بفضل موتوره القوي اللي بيجي بقوة 1000 وات، وكمان متعدد الاستخدامات فهتقدر تستخدمه في الخلط والتقطيع والعجن والبشر والطحن وما إلى ذلك.

الوباء بييجي بخلاط سعته 1.5 لتر ووعاء كبة سعته 2.1 لتر وأدوات عجن، وكمان قرصين لتقطيع الشرائح والبشر بمقاس 4 مم ومقاس 2 مم وقرص آخر للبشر الناعم وعصارة موالح وأخرى للفواكه ومطحنة متعددة الاستخدامات، لكنه غير مزود بمضرب بيض، لكن كل تلك الملحقات بتشتغل على ماتور واحد ودا بيشكل مشكلة بالنسبة لبعض الناس.

الجهاز بيجي بسرعتين مختلفتين وخاصية الخفق بالنبضات، وتقدر تغسل كل الملحقات بتاعته فى غسالة الأطباق أو بالماء والصابون.

تقدر تشوف محضر طعام كينوود FDP65.880SI من هنا.

محضر طعام فيرست وان 700 وات

محضر طعام فيرست وان بيجي بموتور قوته 700 وات عشان تقدر تستخدمه زي ما إنت عايز وتخلص الشغل اللي إنت عايزه كله بسرعة، وبيكون مزود بملحقات عديدة وعملية زي الخلاط والكبة والعصارة وسكاكين الفرم والطحن وغيرها كتير، وتقدر تغسل كل الملحقات دي بكل سهولة وأمان في غسالة الأطباق أو بالماء والصابون يعني براحتك خالص.

تقدر تشوف محضر طعام فيرست وان F3070 من هنا.

محضر طعام من تورنيدو 1000 وات

محضر طعام قوي وفعال فهو بيجي بموتور قوته 1000 وات، وكمان مزود بملحقات عديدة تقدر تركبها وتستخدمها وتفكها وتغسلها بكل سهولة، فعلى سبيل المثال هتلاقي إنه مزود بخلاط سعته 1 لتر ووعاء بلاستيكي للطعام بسعة 1.2 لتر وفيه مطحنة متعددة الاستخدامات و3 سكاكين مختلفة للبشر وسكينتين مختلفتين للتقطيع وسكين للخفق وأداة للعجن.

الجهاز بيجي بـ 3 سرعات مختلفة وفيه قفل أمان عشان تضمن استخدامه بكل أمان ليك ولأسرتك، وكمان فيه مكان مخصص لتخزين السلك.

تقدر تشوف محضر طعام من تورنيدو TFP-1000CC من هنا.

محضر طعام ألترا 1000 وات

محضر طعام ألترا أدائه كويس جدًا فهو بيجي بموتور قوته 1000 وات، وبيجي بملحقات كتير زي خلاط سعته 1.5 لتر ووعاء كبة سعته 2.4 لتر وملحقات للتقطيع والطحن والبشر والعجن والخفق وسكاكين مصنوعة من الاستانلس ستيل وغيرها من الملحقات، وكمان تقدر تختار السرعة المناسبة ليك من بين 5 مستويات مختلفة للسرعة.

تقدر تشوف محضر طعام ألترا UFP10MFK من هنا.

محضر طعام من بوش 50 وظيفة

محضر الطعام من بوش بيجي بموتور قدرته الكهربائية بتبلغ 800 وات وبالتالي تقدر تستخدمه بكل قوة وفعالية، خاصة أنه بيجي بسرعتين مختلفتين وتشغيل بالنبض، وكمان بيوفرلك أكثر من 50 وظيفة ما بين فرم وتقطيع وبشر وخلط وعجن وخفق وطحن المواد المختلفة وغيرها كتير.

وتقدر تغسل كل ملحقات الجهاز بكل سهولة وأمان داخل غسالة الأطباق أو بالماء والصابون.

تقدر تشوف محضر طعام من بوش MCM3501M من هنا.

محضر طعام ميانتا 800 وات

محضر الطعام من ميانتا عظيم وعملي جدًا فهو بيجي بموتور قوته 800 وات لإتمام كافة المهام اللي إنت عايزها بقوة وفعالية عالية وفي زمن قياسي، وكمان الجهاز بيوفرلك 26 وظيفة مختلفة تتراوح بين العجن والبشر والتقطيع وخفق البيض وطحن القهوة والتوابل وأي بذور، وكمان مزود بخلاط سعته 1.5 لتر ووعاء كبة سعته 2 لتر، وكمان الجهاز مزود بسرعتين مختلفتين بجانب التشغيل النبضي.

تقدر تشوف محضر طعام ميانتا FP14922B من هنا.

تقدر تختار محضر الطعام الأنسب ليك من هنا.

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا في تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

عن كاتب المقال

منى عوض، كاتبة بقالي أكتر من سنتين، بكتب عادة عن التكنولوجيا اللي بقت جزء لا يتجزأ من حياتنا اليومية، وبحب دايمًا أني أقرأ وأدور كويس جدًا عن كل حاجة قبل ما أكتب عنها عشان أكون متأكدة من كل معلومة بكتبها ولو حسيت أن المعلومات اللي لاقيتها على الإنترنت مش كافية ببدأ أنزل وأسأل سواء أشخاص جربوا الحاجة دي أو في الأماكن اللي بتكون متخصصة في بيع الحاجة اللي بكتب عنها.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *