أفضل مضارب البيض مبيعًا على ياقوطة

كتبت: منى عوض

مضرب البيض واحد من الأدوات اللي من الضروري توافرها في أي مطبخ عصري، فهو استخدماته كتير يعني مش متخصص في ضرب البيض، بل ممكن تستخدمه أيضًا في خلط المكونات والمعجنات الخفيفة وغيرها.

والنهاردة هنستعرض أفضل مضارب البيض مبيعًا على ياقوطة، ولو عجبك أي واحد منهم وحبيت تشتريه تقدر تعرف أحسن أسعاره وتقدر كمان تطلبه من خلال موقعنا وهيوصلك في أقرب وقت ممكن.

بنفكرك إنك ممكن تشتري مضرب البيض من خلال شهري أول وأسهل تطبيق تقسيط في مصر، واللي مش بيحتاج منك غير صورة البطاقة  وبس، ومن غير زيارة، ولا ضامن، واستمتع كمان بتوصيل مجاني لكل مشترياتك.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.

*المنتجات المرشحة بناءً على الأكتر شهرة والأكتر مبيعًا من خلال مستخدمين ياقوطة. وليس شرطًا أن يكون كل الأكتر شهرة، أو الأكتر مبيعًا هو الأفضل من حيث الجودة، والسعر، وخدمة ما بعد البيع.

مضرب بيض بلاك أند وايت – SR 2100

مضرب عملي ووزنه خفيف وحجمه صغير وكمان متعدد الاستخدامات، لكنه مش هينفع غير في الاستخدامات الخفيفة لأنه مزود بماتور قوته 280 وات فقط، وبيجي أيضًا بخمس سرعات مع تربو لاختيار الأنسب منهم حسب استخدامك.

المضرب مزود بسلاحين مصنوعين من الستانلس ستيل المقاوم للصدأ لخفق البيض والكريمة وأي مواد تانية خفيفة، وكمان مزود بسلاحين للعجن، وتقدر تشيل الأدوات دي من خلال زرار مخصص للمهمة دي، والمضرب بيجي من غير إناء لاستخدامه في المهام المختلفة أو لتثبيت المضرب عليه وبالتالي مش هتتحدد بكمية معينة بل هتختار الإناء اللي على مزاجك بالسعة اللي على مزاجك وتحط فيه المكونات اللي هتخلطها براحتك.

تقدر تشوف مضرب بيض بلاك أند وايت – SR 2100 من هنا.

مضرب بيض وعجائن من سكارليت

المضرب صغير الحجم وخفيف الوزن وسهل الاستخدام فهو مزود بمقبض لإمكانية التحكم فيه، وبيجي بـ 7 سرعات مختلفة وكمان بيجي بسلاحين مصنوعين من الستانلس ستيل مخصصين للخفق وسلاحين آخرين مخصصين للعجن.

المضرب دا يعيبه أن قوة ماتوره ضعيفة فهي بتبلغ 180 وات وبالتالي مش هتقدر تستخدمه غير في الحاجات الخفيفة.

تقدر تشوف مضرب بيض وعجائن من سكارليت من هنا.

مضرب بيض من كاسيل HM1000

مضرب كاسيل حجمه صغير وسهل الاستخدام وعملي أيضًا فهو بيجي بماتور بقوة 425 وات عشان تستخدمه زي ما إنت عايز، وكمان مزود بـ 4 سرعات مختلفة لاختيار أنسب واحدة لاحتياجاتك.

المضرب مزود بسلاحين للعجن وسلاحين للخفق وكلاهما مصنوع من الستانلس ستيل المقاوم للصدأ، وكمان لو ركبتهم واستخدمتهم تقدر تشيلهم بكل سهولة من خلال زرار مخصص للمهمة دي، وكمان المضرب ملهوش إناء خاص بيه وبالتالي تقدر تستخدم الإناء اللي إنت عايزه بالحجم اللي إنت عايزه.

تقدر تشوف مضرب بيض من كاسيل HM1000 من هنا.

مضرب بيض زادة بالعجان ZMX400

الجهاز دا عملي وتقدر تستخدمه في كافة الاستخدامات اللي إنت عايزها سواء بقى خفق البيض أو الكريمة أو العجن أو أي حاجة تانية، فهو بيجي بماتور قوي قدرته تصل إلى 400 وات، وبيجي بـ 4 مستويات للسرعة لاختيار الأنسب لاحتياجك.

الجهاز مزود بوعاء ستانلس ستيل بسعة كبيرة تبلغ 4 لتر، ودي ميزة كويسة جدًا لكن فيه ناس بتشوف إن دا عيب لأنها بتكون عايزة تمسك المضرب في أيدها وتستخدمه براحتها.

تقدر تشوف مضرب بيض زادة بالعجان ZMX400 من هنا.

مضرب بيض بالعجان من جاك NGB 505

مضرب عملي مزود بإناء عجن مصنوع من الستانلس ستيل سعته 2 لتر، وبيجي بماتور قوي قوته تصل إلى 200 وات، وتقدر تستخدمه في العجن أو خلط أي مكونات إنت عايزها.

الجهاز بيجي بـ 5 سرعات مختلفة وسرعة متقطعة ومزود بوظيفة التربو وفيه نظام نقل حركة مريح.

الجهاز بيكون ثابت جدًا خلال الاستخدام فهو مزود بقاعدة صلبة وتقيلة عشان تضمن إنه هيشتغل بفعالية ومش هيتحرك منك ويشتت انتباهك.

تقدر تشوف مضرب بيض بالعجان من جاك NGB 505 من هنا.

مضرب بيض بوش MFQ3540

الجهاز خفيف الوزن وصوته هادئ، لكن أدائه قوي فهو مزود بماتور بقوة 450 وات لتحقيق نتائج مثالية، وبيجي بـ 5 إعدادات للسرعة وفيه إعدادات النبضة وتربو الإضافي.

الجهاز بيجي بسلاحين للخفق وسلاحين من العجن مصنوعين من الستانليس ستيل المقاوم للصدأ، وكمان تقدر تركب فيه هاند بلندر عملية ومزود أيضًا لوعاء خلاط فيه نظام المعايرة وليه غطاء.

تقدر تشوف مضرب بيض بوش MFQ3540 من هنا.

مضرب بيض تورنيدو THM-300W

المضرب تقيل شوية بس عملي جدًا فهو بيجي بماتور قوته 300 وات عشان تقدر تستخدمه بالشكل اللي إنت عايزه، وبيجي بـ 6 إعدادات للسرعة مع زرار تشغيل سرعة التربو، وبيجي بسلاحين مطليين بالكروم للعجن وسلاحين آخرين للعجن، ومزود بزرار لفصل الملحقات وفيه مكان لتخزين السلك.

تقدر تشوف مضرب بيض تورنيدو THM-300W من هنا.

تقدر تختار مضرب البيض الأنسب ليك من هنا.

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا في تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

عن كاتب المقال

منى عوض، كاتبة بقالي أكتر من سنتين، بكتب عادة عن التكنولوجيا اللي بقت جزء لا يتجزأ من حياتنا اليومية، وبحب دايمًا أني أقرأ وأدور كويس جدًا عن كل حاجة قبل ما أكتب عنها عشان أكون متأكدة من كل معلومة بكتبها ولو حسيت أن المعلومات اللي لاقيتها على الإنترنت مش كافية ببدأ أنزل وأسأل سواء أشخاص جربوا الحاجة دي أو في الأماكن اللي بتكون متخصصة في بيع الحاجة اللي بكتب عنها.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *