أناقة ببساطة

مستلزمات-المرأة-الأنيقة

كتب أماني سمير

كل امرأة تحب أن تكون مميزة ومختلفة في شكلها ومظهرها وخصوصًا في المناسبات الخاصة واحنا حاولنا في ياقوطة نجمعلك شوية أفكار بسيطة تساعدك في إنك تكوني مختلفة.. سواء كنتي جريئة وليكي طريقتك الخاصة في لبسك.. أو لو بتحبي البساطة والشياكة في نفس الوقت ومش عارفه ازاي تقدري تعملي ده ؟ ياقوطه هتساعدك تختاري اللي يناسبك وتشتريه أون لاين وانتي قاعده في مكانك لو تحبي.

1.  فستان أسود طويل

الفستان ده لكل بنت جريئة تحب تظهر بشكل مختلف وغير مألوف. صاحبة هذا الفستان شخصيتها قوية، بتحب تعيش بطريقتها وتعمل اللي حساه وحباه من غير ماتفكر كتير.. والفستان شكله وطريقة قصته ملائم ليكي جدًا لوانتي طويلة ورشيقة، وأهم مايميز الفستان لونه الأسود اللي يعتبر ملك الألوان، وكمان مصنوع من قماش الفسكوز الناعم والمريح في لبسه .

السعر 115 جنيه مصري.

لشراء فستان أسود طويل من هنا.

2. معطف رمادي اللون

الشتا خلاص دخل، ويعتبر المعطف قطعة أساسية في دولابك، ومهم يليق لونه مع حاجات كتيرعندك عشان تقدري تلبسيه في أي وقت وكل مكان.. وعشان كده اخترنا لك اللون الرمادي الغامق لأنه لون مناسب سواء مع اللبس الكاجوال أو الفورمال، ولون مميز يعطي شياكة عند ارتداءه، مش بس كده كمان المعطف مصمم بقصة من الوسط وقصات من الجنب عشان يكون مناسب لجميع الأحجام والمقاسات .

السعر 289 جنيه مصري.

لشراء معطف رمادي من هنا.

3. سلسلة فضية

السلسلة مصنوعة من معدن البلاتينيوم، وفيها فصوص من الكريستال، وتتميز السلسلة بدقة تفاصيلها ورقتها، ويمكنك ارتداءها في العمل والمناسبات، وتعتبر من الهدايا القيمة لو حبيتي تهادي حد ومش عارفه تجيبلها إيه.

السعر 160 جنيه مصري.

لشراء سلسلة فضية من هنا.

4. حلق فضي

الحلق رغم صغر حجمه لكنه بيعطي شكل مختلف وجذاب عند ارتداءه.. ومناسب أوي مع السلسلة اللي اخترنها لك، ويعتبروا هما الاتنين طقم مكمل لبعضه لو حبيتي تلبسيهم مع بعض في أي مناسبة سعيدة، عيد ميلاد أوحفلات الزفاف والخطوبة. ولأنه كمان مصنوع من نفس المعادن البلاتينيوم .

السعر 180 جنيه مصري.

لشراء حلق فضي من هنا.

5. خاتم فضي

الخاتم يعتبر من الاكسسوارات الأساسية لكل بنت، فكان لازم نختار لك خاتم مميز ورقيق، وتقدري تلبسيه على طول وفي جميع المناسبات، جبنا لك خاتم مصنوع من البلاتينيوم وبفصوص صغيرة من الجنب وعلى الحواف وفص بيضاوي كبير في الوسط من الكريستال، وبكده الخاتم بيجمع بين الفخامة والرقة والشياكة، وممكن كمان يكون هدية حلوة أوي .

السعر 140 جنيه مصري.

لشراء خاتم فضي من هنا.

6. ساعة يد فضية

لكل اللي لسه بتحب تلبس ساعة في ايدها رغم وجود الموبايل، وتعتبر الساعة قطعة لاغنى عنها في اكسسواراتها.. اخترنا لك ساعة وانسيال في نفس الوقت، لأنها مصنوعة بشكل أساسي من الكريستال وفيها دلايات، يعني ممكن تلبسيها مع لبس كاجوال أوفورمال أو حتى سواريه لو تحبي .

السعر 251 جنيه مصري.

لشراء ساعة يد فضية من هنا.

7. حقيبة يد صغيرة

كتير مننا بنحتار في شكل الشنطة اللي المفروض نلبسها في المناسبات الخاصة.. ونبقى مش عارفين نختارها على أساس إيه؟ لون الفستان ولا نمشيها مع لون الحذاء. عشان كده جبنا لك شنطة يد صغيرة غطائها عبارة عن فصوص من الكريستال الفضي، وبكده تقدري تلبسيها مع أي لون فستان تختاريه، وممكن تلبسيها مع حذاء من اللون الأسود أو الفضي، واكسسوارات من اللون الفضي. باختصار هتليق مع أي حاجة.

السعر 175 جنيه مصري.

لشراء حقيبة يد صغيرة من هنا.

8. العطر الحريمي

من أهم مايميز شخصيتك ويحدد ملامحك كأنثى هو اختيارك لنوع العطر.. لذلك اخترنا لكي هذا العطر شديد الخصوصية والتميز، وهو عبارة عن مجموعة من روائح الفاكهة والزهور مع عطر الفانيليا والمسك والأعواد الخشبية، تلك التوليفة الرائعة من العطور التي تعطيكي إحساس بالتميز والأناقة والجمال .

السعر 247.99 جنيه مصري.

لشراء العطر الحريمي من هنا.

9. صندل أسود بكعب عالي

أما لوكنتي من هواة الكعب العالي .. فاحنا اخترنا لك صندل يلائم احتياجاتك، اللي كلنا كبنات يهمنا جدا تبقى موجوده في أي حذاء بكعب عالي، وهي الراحة والشياكة في نفس الوقت، وكمان لونه الأسود هيساعدك تلبسيه مع حاجات كتير، ويمكنك ارتداؤه في الحفلات الرسمية والمناسبات الخاصة .

السعر 279.99 جنيه مصري.

لشراء صندل أسود بكعب عالي من هنا.

10 . قلم أحمر شفاه

أحمر الشفاه مهم جدا للحصول على إطلالة مميزة.. ويعتبر شيء أساسي ومعاكي في كل وقت حتى في شنطتك وانتي خارجه. عشان كده جبنا لك الألوان الأساسية اللي تختاري منها اللون اللي يناسبك ويليق مع بشرتك ومع لبسك.

السعر 50 جنيه مصري.

لشراء قلم أحمر شفاه من هنا.

11.  باليرينا فضي

هذا الحذاء المفضل عند بنات كتير؛ لأنه سهل ومريح في لبسه، وكمان شكله رقيق، وعشان لونه الفضي فهو مناسب لكل الأوقات، حتى في المناسبات لو انتي من البنات اللي مش بتحب تلبس كعب، وواخده الحياة ببساطة وتحبي تكوني على راحتك.

فكرة الباليرينا دى إنها ممكن تطبق، فلو هتكونى لابسة كعب و هتتتعبى في نص الحفلة أو الخروجة خليها معاكي في الشنطة احتياطي و البسيها وقت ماتتعبي و شكلك برده هيكون أنيق.

السعر 199.99 جنيه مصري.

لشراء باليرينا فضي من هنا.

ياقوطة تتمنى أن تستمتعي بأناقتك معنا.. ومتنسيش أنك ممكن تتفرجي على آلالاف من الملابس من خلال www.yaoota.com وكمان تقدري تشتري اللى يعجبك أونلاين.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *