أفضل أجهزة توشيبا المنزلية المتاحة على ياقوطة

كتب: خالد عاصم

من خلال المقال ده هنستعرض معاكم مجموعة من أبرز منتجات شركة توشيبا المتوفرة على ياقوطة واللي بتتنوع بين التلاجات والغسالات والبوتاجازات وكمان الأجهزة الصغيرة، وتقدروا من خلالنا في ياقوطة تطلبوا أي منتج من المنتجات اللي هنتكلم عنها في المقال وهتوصلك لحد باب البيت أو مكان ما تحبوا بأسرع وقت ممكن.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.
*المنتجات المرشحة بناءً على الأكتر شهرة والأكتر مبيعًا من خلال مستخدمين ياقوطة. وليس شرطًا أن يكون كل الأكتر شهرة، أو الأكتر مبيعًا هو الأفضل من حيث الجودة، والسعر، وخدمة ما بعد البيع.

أبرز الأجهزة المنزلية من توشيبا

ثلاجة نوفروست ٢ باب سعة ٣٧٨ لتر

تلاجة ٢ باب سعة ٣٧٨ لتر ممتازة من توشيبا لأنها بتتميز بخاصية البلازما اللي بتعمل على إزالة الروائح الكريهة وكمان فيها مانع للضجيج ده غير إنها صديقة للبيئة ومنخفضة استهلاك الكهرباء وفيها أرفف مصنوعة من الزجاج المقوى اللي بتستحمل أي حاجة تتحط عليها.

شوف عروض أسعار تلاجة توشيبا ٢ باب ٣٧٨ لتر من هنا.

اتعرف على عروض أسعار كل تلاجات توشيبا المتوفرة على ياقوطة من هنا.

غسالة أوتوماتيك تحميل علوي حمولة ١٠ كيلو

غسالة تحميل علوي ممتازة من توشيبا سعتها ١٠ كيلوجرام وبسرعة دوران ٨٦٠ لفة في الدقيقة ومزدوجة بطلمبة خاصة لصرف المياه، الغسالة متعددة البرامج اللي بيتم التحكم فيها من خلال كمبيوتر ومزودة بمجموعة مختلفة من الفلاتر وكمان مصنوعة من أفضل المواد من حيث الجودة ومن حيث قدرتها على مقاومة الصدأ.

شوف عروض أسعار غسالة توشيبا التحميل العلوي سعة ١٠ كيلو من هنا.

اتعرف على عروض أسعار مختلف غسالات توشيبا المتوفرة على ياقوطة من هنا.

تليفزيون توشيبا سمارت ٤٣ بوصة Full HD

تليفزيون متميز من توشيبا لأكتر من سبب أهمهم إنه سمارت بنظام تشغيل متطور مع إمكانية الاتصال بالإنترنت وعليه يوتيوب محمل مسبقاً وكمان متصفح وبيقبل عدد من التطبيقات المختلفة، التليفزيون قطره ٤٣ بوصة وصورته أكتر من ممتازه لأنها بجودة FHD بدقة ١٩٢٠ × ١٠٨٠ بيكسل وبيتميز بتاين ونسبة سطوع ممتازين، ده غير إنه بمعالجة فيديو عالية وبيدعم مجموعة الصيغ عالية الجودة، ده غير التعددية الممتازة في أوضاع الصورة واللون، صوت التلفزيون كمان ممتاز بفضل إمكانياته اللي في الهاردوير وفي السوفتوير، التلفزيون فيه مخارج متعددة وبيقبل توصيل الهاردات وممكن تتحكم فيه من تليفونك.

شوف عروض أسعار تلفزيون توشيبا سمارت ٤٣ بوصة من هنا.

شوف عروض أسعار مختلف تليفزيونات توشيبا المتوفرة على ياقوطة من هنا.

مكنسة كهربائية قدرة ١٦٠٠ وات

مكنسة ممتازة هتخليك تقدر تنظف الأرضيات بكفاءة وبسهولة وسرعة. فمع المكنسة الكهربائية دي التي تجمع ما بين الأداء القوي وتعدد الاستخدامات هتقدر تحصل على نتائج تنظيف رائعة بدون أي تعب أو مجهود. ده غير انك هتقدر تستخدم المكنسة دي في أصعب الأماكن التي يمكن الوصول إليها بفضل تصميمها الرائع اللي بيتميز بعجلات كبيرة وسلك طاقة طويل ومجموعة متنوعة من الملحقات التي هتناسب احتياجاتك المختلفة، المكنسة بقدرة ١٦٠٠ وات وسعة حقيبة الأتربة بتاعتها ٤٫٥ لتر.

شوف عروض أسعار مكانس توشيبا الكهربائية المتوفرة على ياقوطة من هنا.

ديب فريزر توشيبا ٤ درج سعة ١٩٥ لتر

لسا فيه ناس كتير بتحتاج الديب فريزر اللي بيوفر مساحة تخزين وتجميد ماتقدرش توفرها التلاجات العادية مهما كانت سعتها، وشركة توشيبا من الشركات المعروفة جدًا على مستوى الديب فريزر وبتقدم مجموعة ممتاز بتتنوع ما بين فئة ٤ درج أو ٥ درج، وبتتميز بنظام نوفروست مانع لتكون التلج وده بيخليها مثالية في تخزين وتجميد الأكل، كمان فيها تنظيم داخلي متميز للأدراج، الديب فريزر كمان بيتميز بخاصية التجميد السرع وفيه نظام متعدد لتدفق الهواء عشان يوزع الهواء بتوزيع متساوي في كل أنحاء الديب فريزر الداخلية.

شوف عروض أسعار مختلف فئات الديب فريزر من توشيبا المتوفرة على ياقوطة من هنا.

شفاطات توشيبا

تعتبر شركة توشيبا واحدة من أعرق الشركات على مستوى صناعة الشفاطات في السوق المصري، وتقريبًا مكانش فيه بيت مفيهوش شفاط من توشيبا، بس لو لسا معندكش تقدر تختار من بين مجموعة شفاطات توشيبا المتنوعة للمطبخ والحمام واللي ممكن كمان تختار من بينها المقاس واللون اللي يعجبك واللي كلها بتتمع بسرعة مراوح عالية وبالاعتماد على مادة البلاستيك المقوى اللي بيمتاز بقدرة كبيرة على التحمل، ده غير إنها موفرة للكهرباء جدًا.

شوف عروض أسعار شفاطات توشيبا المتوفرة على ياقوطة من هنا.

اتعرف على عروض أسعار مختلف منتجات توشيبا المتوفرة على ياقوطة من هنا.

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا في تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

عن كاتب المقال

خالد عاصم مدوّن من ٢٠٠٧ ومن سنة ٢٠١٣ تخصصت في الكتابة في كل حاجه ليها علاقة بالتكنولوجيا خصوصًا الموبايلات والكمبيوتر وكمان الكاميرات. كتبت أكتر من ١٠٠٠ تقرير ومقال في مجال التكنولوجيا. بالإضافة للكتابة ليا خبرة في تسويق المنتجات الإلكترونية وده خلاني أقرّب أكتر من فهم طبيعة صناعة التكنولوجيا وسوقها، حاليًا بكتب في مواقع مصرية وغير مصرية من وأبرزها موقع مجلة ياقوطة وMobihall وMobilesgate. أول موبايل جبته كان سنة ١٩٩٩ وكان Ericsson 628 وبعده Nokia 3310 ومن ساعتها استخدمت موبايلات كتير جدًا منها سوني وسامسونج وإل جي وأيفون، واتعاملت مع كل أنظمة تشغيل الموبايلات تقريبًا من أول السيمبيان لحد أندرويد وiOS.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *