رجّع لبشرتك نضارتها وحيويتها مع Vichy Mineral 89 سيروم- 50 مل

كتبت: أمنية عزمي

زمان كانوا بيكتبوا شعر ويتمنوا فيه عودة الشباب، وبما إن البحث عن الشباب الدائم كان في كل العصور فاحنا نعتبر محظوظين بالتكنولوجيا ووجود طرق كتير جدا نرجع بها البشرة لشبابها خاصة اننا معرضين لتلف البشرة أكتر من أي وقت بسبب التلوث اللي بيعلي حساسية البشرة ويخليها معرضة للشيخوخة كبير، وقلة النوم اللي بتؤدي لانتفاخات وهالات حول العين وتخلي البشرة باهتة، والتدخين والتوتر والغذاء الغير صحي اللي بيؤدي لخلل في توازن البشرة، ده غير العوامل الجوية والبرودة اللي بتأدي لجفاف البشرة، كل دي أسباب بتدعونا للاهتمام ببشرتنا من سن مبكرة علشان نقدر نحافظ عليها.

هنعرض في المراجعة دي مع ياقوطة  منتج من أهم منتجات العناية بالبشرة وأكثرها طلبًا ومبيعًا على المستوى العام وهو من عائلة Vichy، Vichy Mineral 89 سيروم- 50 مل وهنتعرف على أهم مواصفاته ومميزاته وعيوبه وهنعرف رأي المستخدمين فيه ولو عجبك وحبيت تشتريه هتلاقي عندنا أحسن الأسعار ليه وتقدر تقارن بينهم بنفسك وتقدر كمان تطلبه من خلالنا ويوصلك في أسرع وقت.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.
*المنتجات المرشحة بناءً على الأكتر شهرة والأكتر مبيعًا من خلال مستخدمين ياقوطة. وليس شرطًا أن يكون كل الأكتر شهرة، أو الأكتر مبيعًا هو الأفضل من حيث الجودة، والسعر، وخدمة ما بعد البيع.

المواصفات

  • الكود التعريفي للمنتج: VI435HB0HIXV6NAFAMZ
  • اللون: أبيض.
  • موديل: 41421/2017
  • الخامة الأساسية: بلاستيك.

المميزات

  • معزز يومي للبشرة بيقويها ويخل مظهرها أكتر امتلاءً عن طريق إنه بيقوي الحاجز الخارجي للبشرة وبالتالي يحمي البشرة من الاعتداءات الخارجية زي التلوث والتعب والإجهاد، ومع تكرار الاستخدام بيرطب البشرة ويشدها ويقويها.
  • مصمم من تركيبة فريدة تجمع مياه فيتشي الحرارية الغنية بالمعادن بأعلى نسبة تركيز لأول مرة تصل ل 89% والتي تعمل على تلطيف البشرة بشكل كبير.
  • بيحتوي في تركيبته على الهيالورونيك أسيد طبيعي المنشأ اللي بيحافظ على نسبة المية داخل أنسجة البشرة وهو المسئول عن شكلها المشدود الصحي، ويعتبر هو المادة الأساسية لحقن الفيلر.
  • كل مكوناته طبيعية وخالية من المواد اللي ممكن تؤذي البشرة زي العطور والبارابين والملونات والكحول وخالية من السيليكون.
  • بيتكون من 11 مركب آمن ومفيد للبشرة أهمهم الزنك والسيلينيوم والستريك أسيد والجلسرين وكلها مكونات ليها دور هام جدا في تجديد خلايا البشرة والحفاظ على ترطيبها.
  • تأثيره الفعال مثبت ومختبر من خبراء الجلد وبينصح به أكبر دكاترة الجلدية وبتظهر نتيجته بوضوح بعد أربع أسابيع من الاستخدام.
  • بيتميز بقوامه المائي الخفيف سهل الامتصاص وغير دهني وبالتالي مناسب لجميع أنواع البشرة بما فيهم البشرة الحساسة، وكمان مناسب جدا لمنطقة محيط العين.
  • بيكفي كمية قليلة من السيروم للتوزيع على الوجه والرقبة والعبوة بتستمر فترة كبيرة.

العيوب

  • ممكن يسبب حساسية للأشخاص اللي عندهم حساسية لأي مكون من مكوناته.

تجربة المستخدم

  • الحقيقة الآراء كلها عنه ممتازة ومفيش أي رأي واجه منه أي مشاكل ودي بعض الآراء..
  • بيرطب البشرة ونتائجه بتحسها من أول استخدام وبتمتصه البشرة بشكل كامل وملمسه غير دهني ولطيف وخفيف عالبشرة وبيدي نضارة وحيوية للبشرة وممتاز لكل أنواع البشرة وبتحس بفرق كبير بعد استخدامه.

شوف Vichy Mineral 89 سيروم- 50 مل من هنا.

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا في تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

كاتبة المقال   

أمنية عزمي، بكتب من 15 شهر، مش بدخّل أي حاجة في حياتي غير لما أكون دارسة كل جوانبها باستفاضة حتى لو كانت رياضة هلاعبها لولادي.. بحب أسيرش وأجيب معلومات عن كل حاجة وكل الآراء المتاحة قبل ما آخد أي قرار. ونفس الكلام قبل ما بكتب عن أي حاجة. بقرأ كتير جدًا واسأل ناس خبرة عنها عشان أكون ملمة بكل معلومة سواءً كويسة أو وحشة. وبحاول كتير أجرب أي جهاز بنفسي  لو متاح قبل ما اكتب عنه عشان تكون التجربة والمعلومة صادقة ومفيدة وكمان مختلفة ودقيقة. وأكتر حاجة بحب أكتب عنها الأجهزة المنزلية لأن خبرتي فيها سنين وسنين من الخبرة الشخصية والعملية كمان. فأي معلومة بكتبها بتكون مدروسة كويس جدا.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *