أكتر سكوتر شهرة على ياقوطة

كتبت: منى عوض

نفسية أولادنا من أهم الحاجات اللي كل أب وأم بيهتموا بيها وده ليه طرق كتيرة من أهمها الخروج واللعب. ولو بصينا حوالينا هنلاقي انتشار الاسكوتر في كتير من الحدائق العامة وكمان النوادي، ومع انتشاره أشكاله وألوانه وموديلاته كتير مننا بيلاقي صعوبة في معرفة الفروق بين الموديلات وبعضها.

ولإننا في ياقوطة بنهتم بيك وراحتك هنتعرف في المقال ده على أكتر 6 أجهزة سكوتر مبيعًا على موقعنا. ولو عجبك أي واحد منهم وحبيت تشتريها تقدر تعرف أحسن سعر ليها وتقدر كمان تطلبها من خلال موقعنا وهتوصل لحد المكان اللي أنت عايزه في أسرع وقت ممكن.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.

*المنتجات المرشحة بناءً على الأكتر شهرة والأكتر مبيعًا من خلال مستخدمين ياقوطة. وليس شرطًا أن يكون كل الأكتر شهرة، أو الأكتر مبيعًا هو الأفضل من حيث الجودة، والسعر، وخدمة ما بعد البيع.

سكوتر واي فوليوشن واي فليكر

السكوتر ده يتميز بتصميمه الأنيق والمبتكر فهو بيتمتع بهيكل أنيق من الأستانلس ستيل المضاد للصدأ وكمان مزود بثلاث عجلات هتسمح لأي طفل، خاصة اللي بتتراوح أعمارهم بين 7 إلى 10 سنين، بالقيادة الآمنة والممتعة والمتوازنة

السكوتر مزود بفرامل يدوية سريعة الاستجابة ومقابض مقاومة للاهتزاز عشان تضمن لطفلك تحكم آمن وثبات وسيطرة أكتر على الوضع خلال القيادة، ده غير أنه من السهل تخزين السكوتر والتنقل بيه لخفة وزنه وصغر حجمه وكمان لسهولة طيه.

ممكن تشوف سكوتر واي فوليوشن واي فليكر من هنا.

سكوتر كهربائي من سمارت بالانس ويل

السكوتر الكهربائي مميز جدًا وبيقدم تجربة تنقل مميزة ومريحة وآمنة بفضل وزنه الخفيف وعجلاته الثنائية وأجهزة استشعار الجيروسكوب المدمجة معاه واللي بتساعد في تحقيق التوازن بين نفسك، ده بجانب إنه مزود بمحرك قوته 500 وات عشان يسهل من قيادة السكوتر والتحكم فيه وقيادته بأقصى سرعة ممكنة.

السكوتر مزود ببطاريات ليثيوم أيون قابلة لإعادة الشحن ودي هتسمحلك بقيادة السكوتر بسرعة تصل إلى 13 كم في الساعة، ومن الممكن إعادة شحن البطاريات مرة أخرى في مدة تتراوح بين ساعة إلى ساعتين على أقصى تقدير وهتسمحلك تتحرك مساحة تتراوح بين 20 كم إلى 30 كم.

السكوتر مزود بعجلات حجمها 6.5 بوصة عشان تساعدك في القيادة الآمنة وعشان تقدر ترفع سرعة السكوتر وتوقفه وتشغله بأمان تام، ده بجانب إنه مزود بتقنية البلوتوث وإضاءة LED على العجلات.

ممكن تشوف سكوتر كهربائي من سمارت بالانس ويل من هنا.

سكوتر بالمقعد M2 من My Wheels

السكوتر ده مزود بمقعد عشان الطفل يبقى مرتاح وهو بيقوده أو بيلعب بيه، ده بجانب أنه مزود بثلاث عجلات عشان تضمن أمان وتوزان مثالي للطفل أثناء القيادة، والعجلات الخلفية مزودة بفرامل أما العجلات الأمامية فمزودة بإضاءة LED.

السكوتر هيسمحلك تظبط طول وارتفاع المقعد بكل سهولة، وكمان من السهل تخزين السكوتر والتنقل بيه لأن وزنه خفيف وحجمه صغير وكمان تصميمه قابل للطي.

ممكن تشوف سكوتر بالمقعد M2 من My Wheels من هنا.

سكوتر جينيريك للأطفال

السكوتر ده مناسب للأطفال وآمن تمامًا عليهم لأنه مزود بمقعد وثلاث عجلات مصنوعة من مادة البولي يوريثين لضمان ثبات أكبر وضوضاء أقل، ده بجانب أنه مزود بمقابض مطاطية ذات لمسة لطيفة عشان تمكن الطفل من التحكم بشكل أكبر في السكوتر.

ممكن تشوف سكوتر جينيريك للأطفال من هنا.

سكوتر سبورت ستارت للأطفال

سكوتر الأطفال بيتميز بخفة وزنه وسهولة حمله والتنقل بيه وسهولة طيه وتخزينه، ده بجانب كونه مزود بمقبضين مانعين للانزلاق عشان الطفل يقدر يستخدم السكوتر بكل أمان وسهولة، ومع إمكانية تعديل ارتفاع المقود إلى ثلاث مستويات ليتناسب مع عمر الطفل، مع العلم أن السكوتر ده ينفع مع الأطفال من عمر 5 سنوات فما فوق.

السكوتر مزود بعجلة أمامية وعجلة خلفية مع فرامل، مع العلم إن العجل ده متين وقوى وبيتحمل حتى 60 كجم.

ممكن تشوف سكوتر سبورت ستارت للأطفال من هنا.

سكوتر من كوول بيبي

السكوتر ده مزود بعجلتين مقاس 7.9 بوصة عشان يحقق توازن أمان أكبر لطفلك أثناء القيادة واللعب، ده بجانب وجود مقابض يدوية ناعمة عشان تحد بشكل كبير من الاهتزازات أو السقوط أثناء القيادة في الطرق العادية أو الخطيرة.

من السهل تخزين السكوتر وحمله والتنقل بيه من مكان لآخر لأن حجمه صغير ووزنه خفيف وكمان قابليته للطي.

ممكن تشوف سكوتر من كوول بيبي من هنا.

ممكن تعرف أنواع وأسعار الأسكوتر والعجل ومستلزماتهم من هنا.

ياقوطة بتقدملكم كمان مقال بعنوان أمّن نفسك وأنت راكب سكوتر.

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا في تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

عن كاتب المقال

منى عوض، كاتبة بقالي أكتر من سنتين، بكتب عادة عن التكنولوجيا اللي بقت جزء لا يتجزأ من حياتنا اليومية، وبحب دايمًا أني أقرأ وأدور كويس جدًا عن كل حاجة قبل ما أكتب عنها عشان أكون متأكدة من كل معلومة بكتبها ولو حسيت أن المعلومات اللي لاقيتها على الإنترنت مش كافية ببدأ أنزل وأسأل سواء أشخاص جربوا الحاجة دي أو في الأماكن اللي بتكون متخصصة في بيع الحاجة اللي بكتب عنها.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *