أكتر 7 أجهزة توشيبا العربي مبيعًا على ياقوطة

كتبت: منى عوض

توشيبا ليها تاريخ طويل في عالم الإلكترونيات الاستهلاكية ذات التكنولوجيا اليابانية المميزة والمتطورة واللي عمرها ما خيبت ظن أو توقعات حد فيها أبدًا، بالتالي هنستعرض النهارده أفضل أجهزة توشيبا وأكثرها مبيعًا على ياقوطة.

تقدر من خلالنا في ياقوطة تطلب أي منتج يعجبك من منتجات توشيبا أو حتى غيرها والحاجة اللي طلبتها هتوصل لحد المكان اللي إنت عايزه في أسرع وقت ممكن.

بنفكرك إنك ممكن تشتري أجهزة توشيبا من خلال شهري أول وأسهل تطبيق تقسيط في مصر، واللي مش بيحتاج منك غير صورة البطاقة وبس، ومن غير زيارة، ولا ضامن، واستمتع كمان بتوصيل مجاني لكل مشترياتك.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.

*المنتجات المرشحة بناءً على الأكتر شهرة والأكتر مبيعًا من خلال مستخدمين ياقوطة. وليس شرطًا أن يكون كل الأكتر شهرة، أو الأكتر مبيعًا هو الأفضل من حيث الجودة، والسعر، وخدمة ما بعد البيع.

تليفزيون توشيبا سمارت 43 بوصة 4K UHD بريسيفر مدمج 

هتقدر تستمتع بتجربة مشاهدة واقعية مع تليفزيون توشيبا LED بدون إطار وبحجم 43 بوصة مع دقة 3840×2160 بكسل ووضوح 4K UHD وزاوية رؤية 178 درجة، وبتيجي بـ 2 منفذUSB و 3 منافذ HDMI ومنفذ كابل إنترنت، وريسيفر داخلي مدمج.

الشاشة سمارت بالتالي تقدر توصله بالواي فاي أو توصله بالإنترنت من خلال سلك وتشغل عليها كل التطبيقات اللي إنت عايزها وتقدر تستخدم مساعد جوجل الصوتي، وتقدر كمان توصل الموبايل بالشاشة وتشغل الألعاب والبرامج من خلال جوجل كروم كاست.

شوف تليفزيون توشيبا سمارت 43 بوصة 4K UHD بريسيفر مدمج – 43U5965EA من هنا.

ثلاجة توشيبا نوفروست 359 لتر 

ثلاجة مميزة فهي نوفروست حجمها 16 قدم وسعتها 359 لتر، وبتيجي بمواصفات كويسة جدًا زي تكنولوجيا الانفرتر والتشغيل الاقتصادي والتجميد السريع وتقنية العاكس، وفيها فلتر مانع للروائح للحفاظ على الأطعمة طازجة لأطول فترة ممكنة، وبتيجي كمان بأرفف زجاج وأرفف جانبية ودرج كبير للخضروات والفاكهة و3 أدراج للثلج

شوف ثلاجة توشيبا نوفروست 359 لتر GR-EF46Z-FS من هنا.

ديب فريزر توشيبا نوفروست 223 لتر – 5 درج 

ديب فريزر نوفروست ودا معناه إنه مش بيكون ثلج بالتالي فهو سهل التنظيف، وبيجي بسعة 223 لتر مقسمة إلى 5 أدراج ورف، وبيجي بخواص كويسة جدًا زي خاصية التجميد السريع وإمكانية توزيع الهواء البارد بشكل منتظم وفي كافة الأنحاء.

شوف ديب فريزر توشيبا نوفروست 223 لتر – 5 درج  – GF-22H-S من هنا.

غسالة توشيبا فوق أوتوماتيك 11 كيلو 

غسالة فوق أوتوماتيك 11 كيلوجرام بالتالي تنفع للأسر اللي عدد أفرادها كبير وتقدر تغسل فيها البطاطين والألحفة، بجانب أنها تحميل علوي ودا معناه إنك تقدر تضيف غسيل طول ما هي شغالة وإنك تقدر تستخدم معاها مسحوق عادي أو أوتوماتيك.

الغسالة مزودة بطلمبة لصرف المياه ومدخلين للماء البارد والساخن، وكمان بتيجي ببرامج متعددة تتناسب مع الأقمشة المختلفة، وفيها دورة نقع تصل إلى 60 دقيقة، وبالنسبة لمستوى الماء فهو بيتحدد أوتوماتيكياً بشكل يتناسب مع كمية الغسيل.

وكمان مش محتاج تقلق من بدء دورة الغسيل من الأول لو الكهرباء قطعت لأنه بمجرد عودة التيار الكهربائي هتلاقي إن الغسالة بتستكمل دورة الغسيل تلقائياً.

شوف غسالة توشيبا فوق أوتوماتيك 11 كيلو AEW-E1150SUP  من هنا.

مكنسة كهربائية من توشيبا 1600 وات

مكنسة قوية فهي بتيجي بقوة 1600 وات وبقوة شفط 290 وات، وتقدر تشغلها للطرد زي ما تكون بلاور بالظبط.

المكنسة بتيجي بكيس للأتربة سعته 4.5 لتر وتقدر تفكه وتنضفه وتركبه تاني وفيها مؤشر بيوضح إذا كان الكيس مليان ومحتاج يتنضف أو لأ، وبتيجي كمان بفلتر هيبا لتنقية الهواء الخارج من المكنسة من البكتيريا والميكروبات.

المكنسة بتيجي بسلك طوله 5 متر وفيها بكرة للف السلك تلقائياً من خلال الضغط على زر واحد فقط، وكمان بتيجي بذراع تليسكوبية قابلة للتعديل ومزودة بفرشاة للستائر وفرشاة للأماكن الضيقة.

شوف مكنسة كهربائية من توشيبا 1600 وات – VC-EA1600SE من هنا.

مروحة ستاند توشيبا 16 بوصة 

هتقدر تستمتع بهواء قوي ونقي لو مساحتك بيتك صغيرة إلى متوسطة، ودا بفضل مروحة توشيبا 16 بوصة ذات الـ 4 ريش البلاستيكية الكبيرة اللي بتوزع الهواء بقوة في كافة أنحاء المكان وبدون التسبب في إزعاج، وذات والـ 3 سرعات مختلفة، وعيبها الوحيد إن مفيهاش مؤقت زمني وكمان ملهاش ريموت كنترول.

شوف مروحة ستاند توشيبا 16 بوصة موديل EFS-74 (PS) من هنا.

شفاط مطبخ من توشيبا 20 سم 

شفاط توشيبا كويس جدًا للمطابخ الصغيرة والمتوسطة الحجم، فهو بيتميز بحجم صغير 20 × 20 سم ومش هتحتاج ليه غير فتحة في الحائط مساحتها 25 سم × 25 سم، وبيجي بمواد صنع بلاستيكية قوية وبيجي بنافذة خلفية تقدر تقفلها وتفتحها براحتك لمستوى أمان أكبر.

الشفاط هادئ جدًا وبيدور في الاتجاهين لتوفير عمليتي الشفط و الطرد وتقدر تشغله في العموم من خلال سلك شداد وهيشتغل معاك لاكثر من 5000 ساعة عمل متواصلة.

شوف شفاط مطبخ من توشيبا 20 سم VRH20J10 من هنا.

شوف عروض أجهزة توشيبا المختلفة المتوفرة على ياقوطة من هنا.

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا في تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

عن كاتب المقال

منى عوض، كاتبة بقالي أكتر من سنتين، بكتب عادة عن التكنولوجيا اللي بقت جزء لا يتجزأ من حياتنا اليومية، وبحب دايمًا أني أقرأ وأدور كويس جدًا عن كل حاجة قبل ما أكتب عنها عشان أكون متأكدة من كل معلومة بكتبها ولو حسيت أن المعلومات اللي لاقيتها على الإنترنت مش كافية ببدأ أنزل وأسأل سواء أشخاص جربوا الحاجة دي أو في الأماكن اللي بتكون متخصصة في بيع الحاجة اللي بكتب عنها.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *