أكتر التليفزيونات الـ Smart مبيعًا على ياقوطة في 2020

كتبت: منى عوض

هنستعرض النهارده أشهر وأكثر التليفزيونات الملحقة بريسيفر داخلي مبيعًا على ياقوطة في 2020، عشان تقدر تعرف اتجاهات السوق والمستهلكين الفترة اللي فاتت وتقدر تقارن وتحدد اختياراتك بشكل أوضح لو كنت محتار ومش عارف تختار، ولو عجبك أي تليفزيون من اللي هنستعرضهم وحبيت تشتريه تقدر تطلبه من خلالنا في ياقوطة وهيوصلك في أسرع وقت.

*بنفكرك إنك ممكن تشتري تليفزيون بريسيفر من خلال شهري أول وأسهل تطبيق تقسيط في مصر، واللي مش بيحتاج منك غير صورة البطاقة وبس، ومن غير زيارة، ولا ضامن، واستمتع كمان بتوصيل مجاني لكل مشترياتك.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.

*المنتجات المرشحة بناءً على الأكتر شهرة والأكتر مبيعًا من خلال مستخدمين ياقوطة. وليس شرطًا أن يكون كل الأكتر شهرة، أو الأكتر مبيعًا هو الأفضل من حيث الجودة، والسعر، وخدمة ما بعد البيع.

تليفزيون توشيبا سمارت 55 بوصة مع ريسيفر داخلي 55U5965

توشيبا واحدة من الماركات الشهيرة جدًا وطبيعي لما نتكلم عن أشهر موديلات الريسيفرات في 2020، يكون تليفزيون توشيبا واحد من ضمن القائمة، فهو عبارة عن شاشة سمارت وبالتالي تقدر توصله بشبكات الإنترنت وتستمتع باستخدام البلاي ستور عليه والوصول لكل التطبيقات بكل سهولة، وحجمها 55 بوصة الرائع بيزود من متعة المشاهدة.

الشاشة LED وبتيجي بدقة HD وبجودة 2160 × 3840 بكسل وبالتالي فهي بتقدم تفاصيل واضحة، وكمان تقدر تتفرج عليها من أي مكان بوضوح لأنها بتيجي بزواية رؤية تقدر بـ 178 درجة.

الشاشة بتيجي بمميزات عديدة زي فكرة وجود ريسيفر داخلي والمؤقت الزمني وخاصية التحكم الزمني، وكمان فيها منافذ متعددة زي فكرة وجود 3 منافذ من نوع HMDI و2 منفذ من نوع USB ومنفذ لتركيب سماعات أذن بمقياس 3.5 مم وما إلى ذلك.

ممكن تشوف تليفزيون توشيبا سمارت 55 بوصة مع ريسيفر داخلي 55U5965 من هنا.

تليفزيون سامسونج 43 بوصة بريسيفر مدمج UA43N5300

تليفزيون سامسونج واحد من أشهر التليفزيونات مبيعًا على ياقوطة في 2020 وده شئ طبيعي جدًا، لأن سامسونح معروفة بتميزها في صنع الأجهزة الكهربائية المختلفة.

وفي العموم التليفزيون دا سمارت LED بحجم 43 بوصة وبيجي بدقة Full HD ودرجة وضوح 1920 × 1080 بكسل، وكمان مزود بميزات رائعة زي فكرة وجود ريسيفر داخلي مدمج ودعم تقنية Clean View اللي بتزيل الضوضاء الخارجية، وميزة البحث التلقائي عن القنوات، وكمان بيُعتبر متعدد المنافذ فهو بيحتوي على 2 منفذ HDMI ومنفذ USB.

ممكن تشوف تليفزيون سامسونج 43 بوصة بريسيفر مدمج UA43N5300 من هنا.

تليفزيون إل جي سمارت 49 بوصة مع ريسيفر داخلي 49UN7340PVC

تليفزيون LG هيوفرلك ساعات متواصلة من الترفيه فهو بيعمل بالذكاء الاصطناعي وبيجي بتقنية السمارت اللي بتسمح بتوصيله بشبكات الإنترنت وهتخليك قادر على تشغيل كافة التطبيقات اللي أنت عايزها من متجر جوجل بلاي ووبيجي بحجم 49 بوصة.

الشاشة LED فائقة الجودة وهتوفرلك شعور نابض بالحياة فهو بيقدم جودة HDR ودقة 4K اللي هتقدملك صور ذات تفاصيل واضحة وجودة عالية، وكمان فيه خاصية الاتصال بالبلوتوث وغيرها من المميزات زي فكرة وجود ريسيفر داخلي مدمج، وكمان بيُعتبر متعدد المنافذ فهو بيحتوي على 3 منافذ HDMI و 2 منفذ USB.

ممكن تشوف تليفزيون إل جي سمارت 49 بوصة مع ريسيفر داخلي 49UN7340PVC من هنا.

تليفزيون جروهي 32 بوصة LED بريسيفر داخلي GLD32ND

شاشة جروهي المميزة بتيجي من نوع LED وبحجم 32 بوصة وبجودة HD ووضوح 1366 x 768 بكسل، وبتٌعتبر متعددة المنافذ فهي بتيجي بـ 2 منفذ HDMI و 2 منفذ USB ومنفذ VGA، وبتيجي بميزات متعددة زي دمج ريسيفر داخلي والتوقيت الجغرافي والإيقاف التلقائي والمؤقت وفيها ميزة التحكم للرقابة الآبوية وكمان بتدعم لغات العربي والإنجليزي.

ممكن تشوف تليفزيون جروهي 32 بوصة LED بريسيفر داخلي GLD32ND من هنا.

تليفزيون سمارت LED بريسيفر داخلي من تورنيدو 58 بوصة 58US9500E

التليفزيون تورنيدو LED كبير الحجم فهو بييجي بـ 58 بوصة ودقة 4K ودقة وضوح 3840 × 2160 بكسل، وكمان زاوية الرؤية بتاعته بتبلغ 178 درجة وده معناه وضوح ورؤية أفضل من كافة الاتجاهات، وبيُعتبر متعدد المميزات فهو بيحتوي على ريسيفر داخلي وكمان متعدد المنافذ فهو بيحتوي على مدخل الفيديو و3 منافذ HDMI و2 منفذ USB ومدخل كابل إنترنت.

ممكن تشوف تليفزيون سمارت LED بريسيفر داخلي من تورنيدو 58 بوصة 58US9500E من هنا.

ممكن تختار تليفزيون مدمج بريسيفر الأنسب ليك من هنا.

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا في تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

عن كاتب المقال

منى عوض، كاتبة بقالي أكتر من سنتين، بكتب عادة عن التكنولوجيا اللي بقت جزء لا يتجزأ من حياتنا اليومية، وبحب دايمًا أني أقرأ وأدور كويس جدًا عن كل حاجة قبل ما أكتب عنها عشان أكون متأكدة من كل معلومة بكتبها ولو حسيت أن المعلومات اللي لاقيتها على الإنترنت مش كافية ببدأ أنزل وأسأل سواء أشخاص جربوا الحاجة دي أو في الأماكن اللي بتكون متخصصة في بيع الحاجة اللي بكتب عنها.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *