٧ من أفضل أجهزة الباور بانك على ياقوطة

كتبت: منى عوض

عصر السرعة بقى بيتطلب استخدام الموبايل لفترات زمنية أطول وبالتالي استهلاك البطاريات بشكل أسرع وكتير جدًا الأمر بيوصل لضرورة شحن الموبايل مرة تانية في اليوم، وبالتالي الحاجة لباور بانك صغير وعملي يتنقل معاك في كل مكان.

هنستعرض النهاردة أفضل أجهزة الباور بانك على ياقوطة وأكثرهم مبيعًا، ولو لاقيت أن أي واحد منهم مناسب لاحتياجاتك وحبيت تشتريه تقدر تعرف أحسن أسعاره وتقدر كمان تطلبه من خلال موقعنا ياقوطة وهيوصلك في أقرب وقت.

بنفكرك إنك ممكن تشتري باور بانك من خلال شهري أول وأسهل تطبيق تقسيط في مصر، واللي مش بيحتاج منك غير صورة البطاقة وبس، ومن غير زيارة، ولا ضامن، واستمتع كمان بتوصيل مجاني لكل مشترياتك.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.

*المنتجات المرشحة بناءً على الأكتر شهرة والأكتر مبيعًا من خلال مستخدمين ياقوطة. وليس شرطًا أن يكون كل الأكتر شهرة، أو الأكتر مبيعًا هو الأفضل من حيث الجودة، والسعر، وخدمة ما بعد البيع.

باور بانك شاومي Mi 2

باور بنك قوي بيتميز ببطارية داخليه من نوع ليثيوم بوليمر بسعة كبيرة تصل إلى 10 آلاف مللي أمبير في الساعة تكفيك لحد نهاية اليوم ويمكن أكتر شوية كمان، وبيدعم نقنية الشحن السريع من خلال منفذ USB Quick Charge 2.0.

الباور بانك بيجي بتصميم معدني قوي بس وزنه خفيف وأبعاده نحيفة، وبيكون مقاوم للصدمات والماء ودرجات الحرارة، وبيكون مزود بـ 4 لمبات LED صغيرة عشان تعرف إيه اللي بيحصل فيه بالظبط. الباور بانك دا بيوفر لموبايلك حماية ضد التيار الكهربى الزائد وبالتالي ضمان سلامة موبايلك تمامًا.

تقدر تشوف باور بانك شاومي Mi 2 من هنا.

باور بانك رينور من ريماكس 20000 مللي أمبير

باور بانك بيجي ببطارية ليثيوم بوليمر سعتها كبيرة تصل إلى 20 ألف مللي أمبير في الساعة، وبيجي بمنفذين مختلفين لشحن هاتفين في نفس الوقت.

تقدر تشوف باور بانك رينور من ريماكس RPP-131 من هنا.

باور بانك باوركور سليم من أنكر 10000 مللي أمبير

باور بانك حجمه صغير ووزنه خفيف وتقدر تتنقل بيه بكل سهولة، وبيجي ببطارية سعتها كبيرة بتصل إلى 10 آلاف مللي أمبير في الساعة عشان تكمل معاك لحد آخر اليوم مستريح. الباور بانك بيجي بمنفذين إحداهما من نوع USB Type-C والتاني من نوع Micro USB، وبيتميز تقنية الشحن السريع PowerIQ، وكمان بيجي بإضاءة LED بتدل على وضع الشحن.

تقدر تشوف باور بانك باوركور سليم من أنكر A1229H12 من هنا.

باور بانك من جوي روم 1000 مللي أمبير

باور بانك سعته 10 آلاف مللي أمبير في الساعة عشان تشحن موبايلك براحتك وتقعد لآخر اليوم مرتاح، وتقدر تشحن موبايل تاني كمان لأن الباور بانك بيجي بمنفذين USB.

تصميم الباور بانك لطيف وملمسه رقيق ووزنه خفيف عشان تتنقل بيه بكل راحة، وبيجي بمؤشر ضوئي عشان تعرف هو بيشحن ولا بيعمل إيه.

تقدر تشوف باور بانك من جوي روم D-M219 من هنا.

باور بانك ريماكس كروكر 20000 مللي أمبير

ريماكس كروكر باور بانك بيجي ببطارية ليثيوم بوليمر سعتها 20 ألف مللي أمبير في الساعة، وهتلاقي مؤشر بطارية لعرض النسبة المئوية للطاقة المتبقية. الباور بانك بيحتوي على منفذين USB لشحن الموبايلات والتابلات ومكبرات الصوت وما إلى ذلك.

تقدر تشوف باور بانك ريماكس كروكر RPP-59 من هنا.

باور بانك هواوي 13000 مللي أمبير

الباور بانك بيتميز بتصميم مدمج من خامات عالية الجودة عشان تتنقل بيه بسهولة، وبيجي بسعة كبيرة تصل إلى 13 ألف مللي أمبير في الساعة عشان تقدر تشحن أجهزتك عدة مرات خلال اليوم.

الباور بانك بيجي بـ 2 منفذ شحن USB، ومزود بمؤشرات ضوئية LED عشان توضح وضع الشحن إيه بالظبط.

تقدر تشوف باور بانك هواوي AP007 من هنا.

باور بانك رابو 10000 مللي أمبير

باور بانك بيجي بسعة 10 آلاف مللي أمبير في الساعة وبيجي بمنفذين USB وفيه مؤشرات ضوئية LED عشان تعرف هو بيشحن ولا خلص ولا إيه بالظبط، وكمان بيتميز بحجم صغير ووزن خفيف عشان تقدر تتنقل بيه بكل حرية وسهولة.

تقدر تشوف باور بانك رابو P170 من هنا.

اختار الباور بانك الأنسب ليك من هنا.

اعرف مع ياقوطة إزاي تختار الباور بانك المناسب.

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا في تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

عن كاتب المقال

منى عوض، كاتبة بقالي أكتر من سنتين، بكتب عادة عن التكنولوجيا اللي بقت جزء لا يتجزأ من حياتنا اليومية، وبحب دايمًا أني أقرأ وأدور كويس جدًا عن كل حاجة قبل ما أكتب عنها عشان أكون متأكدة من كل معلومة بكتبها ولو حسيت أن المعلومات اللي لاقيتها على الإنترنت مش كافية ببدأ أنزل وأسأل سواء أشخاص جربوا الحاجة دي أو في الأماكن اللي بتكون متخصصة في بيع الحاجة اللي بكتب عنها.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *