حافظ على جسمك وصحتك مع ياقوطة وبأقل من 2000 جنيه

كتبت: منى عوض

الرياضة مهمة لصحتك الجسمانية وصحتك العقلية والنفسية أيضًا، حتى لو طولت إنك تلعب حاجات بسيطة جدًا في البيت من غير ما تنزل جيم.

النهارده هنستعرض أهم الأدوات الرياضية اللي ممكن تحتاجها عشان تحافظ على صحتك وجسمك وسعرها أقل من 2000 جنيه، وتقدر تطلب اللي إنت عايزه منهم من خلالنا في ياقوطة والحاجة هتوصلك لحد عندك في أقرب وقت.

بنفكرك إنك ممكن تشتري أدوات رياضية من خلال شهري أول وأسهل تطبيق تقسيط في مصر، واللي مش بيحتاج منك غير صورة البطاقة وبس، ومن غير زيارة، ولا ضامن، واستمتع كمان بتوصيل مجاني لكل مشترياتك.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.

*المنتجات المرشحة بناءً على الأكتر شهرة والأكتر مبيعًا من خلال مستخدمين ياقوطة. وليس شرطًا أن يكون كل الأكتر شهرة، أو الأكتر مبيعًا هو الأفضل من حيث الجودة، والسعر، وخدمة ما بعد البيع.

جهاز بودي تريمر لشد عضلات البطن من برو هانسون

جهاز بودي تريمر بيعمل على شد وتقوية عضلات البطن والأرداف والذراعين، وبيساعد أيضًا في حرق الدهون والتخلص من أي ترهلات زائدة بيعاني منها جسمك. تقدر تخزن الجهاز دا بكل سهولة وتقدر تتنقل بيه كمان لأن حجمه صغير ووزنه خفيف جدًا.

تقدر تشوف جهاز بودي تريمر لشد عضلات البطن من برو هانسون.

شداد أوزان من أم دي

شداد الأوزان مناسب جدًا لرفع الأثقال بحرية ومن غير ما أيدك تتعب أو تتعور أو تحس بأي تقل فيها، كل اللي عليك إنك تربطه كويس على كفة إيدك وتبدأ تشيل الوزن اللي إنت عايزه بقوة.

تقدر تشوف شداد أوزان من أم دي من هنا.

جهاز سكس باك لتمارين البطن والجسم

الجهاز عملي جدًا ومتكامل لعضلات الجسم كله من أول الرقبة لحد القدمين، وتقدر تستخدمه في البيت بكل سهولة لأنه بيتميز بخفة وزنه وسهولة حمله وطيه وتخزينه.

الجهاز بيعمل على شد الترهلات وعضلات البطن كلها وتكوين السكس باكس، بجانب شد وتقوية عضلات الذراعين والساقين وتقوية عضلات الصدر والزند والأكتاف والخصر أيضًا، وغيرها فوايد تانية كتير.

الجهاز مزود بمقعد مريح بيدور 360 درجة تقدر تعدل مستواه للوضع اللي يناسبك، وبيجي بمسند ضهر ورقبة لتوفير راحة تامة أثناء التمرين.

تقدر تشوف جهاز سكس باك لتمارين البطن والجسم من هنا.

قرص دوار مع حزامين لليدين للتوازن لتمارين الخصر من فتنس وورلد

الجهاز دا مكون من قرص دوار مزود بحبلين لليدين اليمنى واليسرى، وفي العموم الجهاز دا وظائفه متعددة بمعنى إنك تقدر تعمل تمارين قوية وفعالة جدًا للخصر والفخدين بتساعد في نحت شكل الجسم وتعزيز مرونته وكمان بيساهم في فقدان الوزن وتحسين دوران الدم وضخ القلب للدم بكفاءة أكبر.

تقدر تشوف قرص دوار مع حزامين لليدين للتوازن لتمارين الخصر من فتنس وورلد من هنا.

عقلة باب إيرون جيم الرياضية من جينيريك

العقلة مهمة جدًا في تنمية القوة العصبية والعضلية للجسم بأكمله وكمان بتعزز قدرة تحمله، وبتساعد في تشكيل عضلات الكتف بشكل كبير وشد البطن، وتقدر تستخدم عصا العقلة دي في لعب تمارين الضغط أيضًا.

تقدر تشوف عقلة باب إيرون جيم الرياضية من جينيريك من هنا.

حبل مقاومة لجسم رياضي – متوسط المقاومة

حبل المقاومة المطاطي أداة عظيمة جدًا في تقوية الكتلة العضلية للجسم وتقوية مفاصل وعظام الجسم ونحت الجسم وحرق الدهون، وكمان بتُعتبر أكثر أمانًا من حمل الأثقال ومناسبة لكافة الفئات العمرية ومناسبة للمبتدئين والمحترفين أيضًا. تقدر تاخد حبل المقاومة معاك في كل مكان لأنها صغيرة الحجم و خفيفة الوزن.

تقدر تشوف حبل المقاومة لجسم رياضي – متوسط المقاومة من هنا.

حبل القفز قابل للضبط بعداد ومقابض مريحة

رياضة نط الحبل مناسبة لكافة الفئات العمرية، وبتُعتبر أرخص الطرق وأسهلها في حرق السعرات الحرارية وتعزيز رشاقة الجسم وبتُعتبر مفيدة للقلب وتنظيم النفس أيضًا، دا غير إنها هتساعدك في تنسيق حركة جسمك كلها مع بعض وهتساعدك أيضًا في الحد من مستوى التوتر والاكتئاب.

حبل القفز دا بيحتوي على عداد مدمج بالمقبض الأيمن ليساعدك على عدد القفزات عشان متفضلش تحسب في مخك أو تلعب كدا وخلاص.

تقدر تشوف حبل القفز قابل للضبط بعداد ومقابض مريحة من هنا.

دامبلز فينيل من يورك فتنس 4 كيلوجرامات

دامبلز خفيفة ومريحة وتقدر تستخدمها لو مبتدئ، فهي هتساعدك في تسخين عضلات الكتف والذراعين وتقويتها، وتقدر تعمل بيها تمارين كتير جدًا.

تقدر تشوف دامبلز فينيل من يورك فتنس 4 كيلوجرامات من هنا.

تقدر تختار الدامبلز المناسبة ليك من هنا.

حصيرة التدريبات الرياضية من أمازون بيسكس

حصيرة التدريبات مهمة جدًا ولازم تتأكد إنها مريحة ومتبطنة ومش هتزحلقك وإنت بتلعب عليها تمارينك الرياضية المفضلة في البيت أو حتى في الجيم لو حبيت يعني.

تقدر تشوف حصيرة التدريبات الرياضية من أمازون بيسكس من هنا.

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا في تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

عن كاتب المقال

منى عوض، كاتبة بقالي أكتر من سنتين، بكتب عادة عن التكنولوجيا اللي بقت جزء لا يتجزأ من حياتنا اليومية، وبحب دايمًا أني أقرأ وأدور كويس جدًا عن كل حاجة قبل ما أكتب عنها عشان أكون متأكدة من كل معلومة بكتبها ولو حسيت أن المعلومات اللي لاقيتها على الإنترنت مش كافية ببدأ أنزل وأسأل سواء أشخاص جربوا الحاجة دي أو في الأماكن اللي بتكون متخصصة في بيع الحاجة اللي بكتب عنها.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *