أهم منتجات العناية بالبشرة والشعر في الشتاء من ياقوطة

كتبت: منى عوض

فصل الشتاء دايمًا معروف بجفاف البشرة وهيشان الشعر لأن البرد بيتسبب عادةً في ضيق الأوعية الدموية في الجسم ودا بيمنع الوصول الصحيح للعناصر الغذائية المهمة للبشرة وبصيلات الشعر، بالتالي هتبدأ البشرة والشعر في فقدان حيويتهما وهتحس بجفاف البشرة وانعدام حيوية الشعر.. ودا معناه إنك محتاج روتين قوي ومختلف للعناية ببشرتك وشعرك في فصل الشتاء.

خلال مقال النهارده هنستعرض أفضل المنتجات اللي ممكن تستخدمها لاستعادة حيوية بشرتك ولمعان شعرك.. ولو حبيت تشتري أي منتج منهم، تقدر تعرف أحسن سعر ليه وتقدر كمان تطلبه من خلالنا في ياقوطة وهيوصلك في أسرع وقت ممكن.

بنفكرك إنك ممكن تشتري منتجات العناية بالبشرة والشعر في الشتاء من خلال شهري أول وأسهل تطبيق تقسيط في مصر، واللي مش بيحتاج منك غير صورة البطاقة وبس، ومن غير زيارة، ولا ضامن، واستمتع كمان بتوصيل مجاني لكل مشترياتك.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.

*المنتجات المرشحة بناءً على الأكتر شهرة والأكتر مبيعًا من خلال مستخدمين ياقوطة. وليس شرطًا أن يكون كل الأكتر شهرة، أو الأكتر مبيعًا هو الأفضل من حيث الجودة، والسعر، وخدمة ما بعد البيع.

منتجات العناية بالبشرة

غسول جل رغوي للبشرة من سيرافي

غسول سيرافي لطيف على البشرة وبيزيل كل الشوائب والدهون الزائدة دون الإضرار بالجلد ودون جفافه، بجانب إنه بيعزز حاجز البشرة وبيخليه صحي أكتر. جدير بالذكر أيضًا أن الغسول مناسب للبشرة العادية إلى الدهنية.

شوف عروض غسول جل رغوي للبشرة من سيرافي المختلفة المتوفرة على ياقوطة من هنا.

شوف عروض غسول البشرة المختلفة المتوفرة على ياقوطة من هنا.

كريم مرطب للبشرة من نولافير

كريم نولافير بيرطب البشرة بشكل كويس بحيث إنه يهدئ أي حكة أو تهيج في الجلد ويرطب أي جفاف، بجانب إنه بيوفر خصائص مضادة للبكتيريا ومضادة للأكسدة بحيث يحمي البشرة بشكل كبير ويهديها من حروق الشمس.

شوف عروض كريم مرطب للبشرة من نولافير المختلفة المتوفرة على ياقوطة من هنا.

شوف عروض الكريمات المرطبة المختلفة المتوفرة على ياقوطة من هنا.

كريم إنفينيتي هيالو كولاجين لمحيط العين

كريم إنفينيتي لطيف على محيط العين، فهو بيرطب المنطقة دي وبينعشها وبيساعد على تقليل الانتفاخات والهالات السوداء وهيقلل علامات التعب، وكمان هيسيطر على ظهور الخطوط الدقيقة والتجاعيد، ودا كله لأنه بيجمع بين فوائد حمض الهيالورونيك والكولاجين اللي بتقدم ترطيب وتحسين للمظهر العام لمحيط العين.

شوف عروض كريم إنفينيتي هيالو كولاجين لمحيط العين المختلفة المتوفرة على ياقوطة من هنا.

شوف عروض كريمات العين المختلفة المتوفرة على ياقوطة من هنا.

مرطب شفاه سترالين من حياه

مرطب شفاه سترالين بيوفر ترطيب عميق وحماية فعالة من جفاف وتشققات الشفاه.

شوف عروض مرطب شفاه سترالين من حياه المختلفة المتوفرة على ياقوطة من هنا.

شوف عروض مرطبات الشفاه المختلفة المتوفرة على ياقوطة من هنا.

كريم الشمس كولاجرا +SPF50

كريم كولاجرا عبارة عن كريم جل بيحمي البشرة من الأشعة فوق البنفسجية الضارة للجلد واقي من الشمس فهو بيجي بمعامل حماية 50، مع مضاد للأكسدة، بجانب إنه بيرطب البشرة بشكل كويس، علمًا بأن الكريم مناسب للبشرة العادية إلى المختلطة.

شوف عروض كريم الشمس كولاجرا +SPF50 المختلفة المتوفرة على ياقوطة من هنا.

شوف عروض كريمات الشمس المختلفة المتوفرة على ياقوطة من هنا.

شوف عروض منتجات العناية بالبشرة المختلفة المتوفرة على ياقوطة من هنا.

شوف نصائح ياقوطة للحفاظ على البشرة والجلد في فصل الشتاء.

اعرف كمان أهم أدوات تنظيف البشرة في البيت مع ياقوطة.

منتجات العناية بالشعر

شامبو لوريال باريس

الشامبو خطوة مهمة في روتين العناية بالشعر وضروري يكون مناسب لنوع شعرك عشان مينشفش الشعر ولا يخليه يهيش، بس شامبو لوريال باريس مصنوع من حمض الهيالورونيك اللي بيعالج الجفاف وبيحافظ على لمعان ورطوبة الشعر.

شوف عروض شامبو لوريال باريس المختلفة المتوفرة على ياقوطة من هنا.

شوف عروض شامبو الشعر المختلفة المتوفرة على ياقوطة من هنا.

بلسم الشعر الهندي كيش كينج

خطوة البلسم بتيجي بعد الشامبو، وضروري تاخد بالك إنه مش بيتحط على فروة الرأس بل الشعراية نفسها. وفي العموم بلسم كيش كينج لطيف على الشعر فهو بيحتوي على ألوفيرا وأنواع مختلفة من أعشاب الأيورفيدا اللي بتقلل من تساقط الشعر وبتوفر شعر ناعم وحرير.

شوف عروض بلسم الشعر الهندي كيش كينج المختلفة المتوفرة على ياقوطة من هنا.

شوف عروض بلسم الشعر المختلفة المتوفرة على ياقوطة من هنا.

حمام كريم للشعر بزبدة الشيا من كيلوباترا

حمام الكريم من المنتجات العملية اللي بتساعد في نعومة الشعر وتعزيز قوته، وحمام كريم كيلوباترا بيجي بزبدة الشيا اللي بتعتبر من المرطبات العميقة للشعر واللي بتقلل من هيشان الشعر وبتقلل من نسبة تشابكه أيضًا، وبالتالي هتخليه ناعم وسلس في النهاية.

شوف عروض حمام كريم للشعر بزبدة الشيا من كيلوباترا المختلفة المتوفرة على ياقوطة من هنا.

شوف عروض حمام كريم للشعر المختلفة المتوفرة على ياقوطة من هنا.

سيروم للشعر من كلاري

سيروم الشعر دايمًا بيكون خيار مناسب لترطيب الشعر وسهولة تمشيطه، وسيروم كلاري بيجي بتركيبة كويسة بتحفز بصيلات الشعر لتسريع نموه وإصلاح الشعر الجاف بحيث إنه يبقى ناعم وملمسه يكون لطيف.

شوف عروض سيروم للشعر من كلاري المختلفة المتوفرة على ياقوطة من هنا.

شوف عروض سيروم الشعر المختلفة المتوفرة على ياقوطة من هنا.

شوف عروض منتجات العناية بالشعر المختلفة المتوفرة على ياقوطة من هنا.

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا في تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

عن كاتب المقال

منى عوض، كاتبة بقالي أكتر من سنتين، بكتب عادة عن التكنولوجيا اللي بقت جزء لا يتجزأ من حياتنا اليومية، وبحب دايمًا أني أقرأ وأدور كويس جدًا عن كل حاجة قبل ما أكتب عنها عشان أكون متأكدة من كل معلومة بكتبها ولو حسيت أن المعلومات اللي لاقيتها على الإنترنت مش كافية ببدأ أنزل وأسأل سواء أشخاص جربوا الحاجة دي أو في الأماكن اللي بتكون متخصصة في بيع الحاجة اللي بكتب عنها.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *