٧ من أكتر التلاجات مبيعًا على ياقوطة في 2020

كتبت: منى عوض

لو حابب تشتري ثلاجة ومحتار تقدر تشوف المقال ده اللي هنستعرض خلاله أشهر وأكتر الثلاجات مبيعًا على ياقوطة خلال عام 2020، ولو أي ثلاجة منهم عجبتك وحبيت تشتريها، تقدر تطلبها من خلال موقعنا وهتوصل لحد عندك في أسرع وقت ممكن.

*بنفكرك إنك ممكن تشتري الثلاجة الكهربائية من خلال شهري أول وأسهل تطبيق تقسيط في مصر، واللي مش بيحتاج منك غير صورة البطاقة وصورة إيصال مرافق وبس، ومن غير زيارة، ولا ضامن، واستمتع كمان بتوصيل مجاني لكل مشترياتك.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.

*المنتجات المرشحة بناءً على الأكتر شهرة والأكتر مبيعًا من خلال مستخدمين ياقوطة. وليس شرطًا أن يكون كل الأكتر شهرة، أو الأكتر مبيعًا هو الأفضل من حيث الجودة، والسعر، وخدمة ما بعد البيع.

ثلاجة وايت بوينت 463 لتر

ثلاجة وايت بوينت واحدة من أشهر وأكثر الثلاجات مبيعًا على ياقوطة، فهي بتكون مناسبة للأسر متوسطة بفضل حجمها اللي بيصل إلى 18 قدم وسعتها البالغة 445 لتر، وكمان الثلاجة دي بتُعتبر مميزة بفضل دعمها لتقنية النوفروست اللي مش هتخليها تكون ثلج خالص وبالتالي هتقدر تنظفها بكل سهولة ودون بذل مجهود جبار.

الثلاجة بتدعم خواص كتير مميزة زي نظام التبريد القوي لتوزيع الهواء البارد بشكل متكافئ في جميع أنحائها، وكمان مش هتخليك قلقان من أن الأطعمة اللي فيها تبوظ في حال انقطاع التيار الكهربائي لأنها بتقدر تحتفظ ببرودة الأطعمة وبقائها طازجة بفضل نظام العزل الحراري.

ممكن تشوف ثلاجة وايت بوينت WPR 463 S من هنا.

ثلاجة فريش ميكانيكال 2 باب

فريش من الشركات المعروفة والمميزة في عالم الأجهزة المنزلية، وبالتالي مش غريب تمامًا أن الثلاجة دي من فريش تكون موجودة ضمن أكثر الثلاجات شهرة على موقعنا.

الثلاجة نوفروست بتتميز بحجم مناسب للأسر صغيرة الحجم فهي بتيجي بحجم 12 قدم وسعة 336 لتر، وكمان بتتميز بوجود خاصية التجميد السريع، بجانب فلتر بلازما أيونزر اللي بيساعد في الحفاظ على سلامة الأطعمة لفترات زمنية طويلة لأنه بيعمل على امتصاص المواد السامة وتوفير هواء نقي، وكمان فيها شاشة رقمية بتقدر تتحكم من خلالها في درجات الحرارة.

ممكن تشوف ثلاجة فريش ميكانيكال BR400KB من هنا.

ثلاجة ألترا 370 لتر

تلاجة ألترا متميزة جدًا فهي نوفروست وبالتالي مش هتحتاج كل شوية تدوب الثلج منها لأنها مش هتكونه من الأساس وبالتالي هتوفر عليك وقت ومجهود في التنظيف، وحجمها كبير  بتيجي بحجم كبير فهتلاقي أن سعتها اللترية بتبلغ 370 لتر.

الثلاجة بتتميز بماتور قوي قادر على العمل بفعالية وكفاءة عالية في درجات الحرارة المرتفعة والطقس الاستوائي، وكمان بيوفر حتى 30% أقل من الطاقة المستهلكة فهو مصنف ضمن الفئة A في استهلاك الطاقة.

الثلاجة بتتميز أيضًا بقدرتها على الحفاظ على الأكل صحي وطارج لفترات زمنية طويلة حتى لو الكهرباء كانت قاطعة، وكمان فيها فلاتر كربونية بتساعد في إزالة أي روائح كريهة وتنقية الهواء بشكل مستمر، وبتيجي بشاشة رقمية عشان تقدر تتحكم من خلالها في درجات الحرارة.

ممكن تشوف ثلاجة ألترا URF370 من هنا.

ثلاجة زانوسي جراند 385 لتر

من المعروف إن الثلاجات قدرتها الأساسية بتكمن في الحفاظ على الأطعمة والمشروبات باردة وطازجة، لكن ثلاجة زانوسي بتتميز بإمكانيات تبريد فائقة للحفاظ على الأطعمة مهما كان شكل الطقس في الخارج، وبتقدر توزع الهواء البارد بداخلها بشكل متساوي في جميع الأنحاء.

الثلاجة بتتميز بماتور قوي وسعة كبير تصل إلى 360 لتر وبالتالي فهي تنفع للأسر متوسطة العدد، وكمان بتدعم خاصية النوفروست اللي بتخليها متكونش تلج طول ما هي شغالة وبالتالي توفير وقت ومجهود أثناء عملية تنظيفها، بجانب نظام العزل اللي بيحافظ على برودة الثلاجة لأطول فترة زمنية ممكنة حتى لو هي مش شغالة أو الكهرباء قاطعة.

ممكن تشوف ثلاجة زانوسي جراند ZRT39204SA من هنا.

ثلاجة إل جي 410 لتر 

الثلاجة بتُعتبر أهم أجهزة المطبخ اللي من الضروري اختيارها بعناية فائقة، ولو اختارت تلاجة أل جي مش هتندم على الإطلاق لأنها مميزة بمعنى الكلمة، فهي عبارة عن ثلاجة نوفروست بسعة كبيرة تصل إلى 410 لتر.

الثلاجة بتدعم تقنيتي Liner Cooling و Door Coolingاللي بيساعدوا في التبريد المتساوي في أي وقت وأي مكان، بجانب توزيع الهواء البارد بشكل متساوي في جميع أنحاء الثلاجة بفضل فتحات هواء التبريد المتعددة.

الثلاجة بتضمن توفير فعال للطاقة بفضل الضاغط الخطي العاكس اللي بيصدر أيضًا ضوضاء أقل وبالتالي مش هتحس بأي إزعاج طول ما الثلاجة شغالة.

الثلاجة بتدعم خاصية التشخيص الذكي اللي بتسمحلك بكل سرعة وسهولة اكتشاف أي مشكلة بتعاني منها وكمان ممكن تصلحها بنفسك، والخاصية دي بتشتغل من خلال وضع الموبايل على الجهاز، اللي بيتصل بدوره بأي كمبيوتر لتقديم تشخيص فعال للمشكلة وكمان بيقترح عليك حلول مختلفة.

ممكن تشوف ثلاجة أل جي GN-C562HLCU من هنا.

ثلاجة أريستون 342 لتر

ثلاجة أريستون بتيجي بتصميم أنيق وعملي من الداخل والخارج وبسعة كبيرة تصل إلى 342 لتر، وبتيجي بخاصية نوفروست اللي بتعمل علي منع تكون الثلج داخل الثلاجة وبالتالي سهولة تنظيفها، وكمان نظام الإضاءة الداخلي LED اللي بيتميز بأنه أكثر كفاءة في استهلاك الطاقة.

ممكن تشوف ثلاجة أريستون ENTM 19020 F EX من هنا.

ثلاجة إلكتروستار 315 لتر

ثلاجة إلكتروستار بتيجي بباب واحد فقط بيضم جواه الثلاجة والفريزر، وفي العموم هي ثلاجة ثلاجة صديقة للبيئة سعتها كبيرة تصل إلى 315 لتر، وبتتميز بنظام التبريد المستمر وتوزيع الهواء البارد بشكل منتظم في جميع أنحاء الثلاجة.

الثلاجة مزودة بطبقات عازلة للحفاظ على الهواء البارد بداخلها حتى في ظل انقطاع التيار الكهربائي أو فصل الثلاجة في العموم حتى 6 ساعات متواصلة، وكمان مزودة من الداخل بطبقتين إلكتروستاتيك لمقاومة الصدأ.

ممكن تشوف ثلاجة إلكتروستار LR315DWR00 من هنا.

شوف دليل ياقوطة لشراء ثلاجة جديدة من هنا.

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا في تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

عن كاتب المقال

منى عوض، كاتبة بقالي أكتر من سنتين، بكتب عادة عن التكنولوجيا اللي بقت جزء لا يتجزأ من حياتنا اليومية، وبحب دايمًا أني أقرأ وأدور كويس جدًا عن كل حاجة قبل ما أكتب عنها عشان أكون متأكدة من كل معلومة بكتبها ولو حسيت أن المعلومات اللي لاقيتها على الإنترنت مش كافية ببدأ أنزل وأسأل سواء أشخاص جربوا الحاجة دي أو في الأماكن اللي بتكون متخصصة في بيع الحاجة اللي بكتب عنها.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *