مراجعة نوفال هاند بليندر ٢٠٠ وات

كتبت: أمنية عزمي

الهاند بليندر أو الخلاط اليدوي بيبقى شكله أسطواني ومميز بسهولة استخدامه في حاجات كتير في المطبخ علشان يساعدك في الطبخ وتحضير أنواع الطعام المتنوعة بأشكالها المختلفة زي الخفق والهرس والدمج والتقطيع الطحن. بيبقى مزود بشفرات في الجزء السفلي فيه وبتحطه في الوعاء الخاص مع نوع الطعام اللي محتاج تحضره وبتغير القطع حسب احتياجك. إذا كنت هتفرم ولا هتخفق بيض أو كريمة أو هتعمل طماطم أو بصل مثلًا.

وبما إن كل واحد محب للطبخ بيدور دايمًا ويهتم بالأجهزة اللي تساعده على القيام بمهام الطبخ بسرعة وسلاسة. هنتكلم النهارده عن هاند بليندر أو الخلاط اليدوي نوفال ٢٠٠ وات اللي بيمتاز بسهولة استخدامه. ومعلومة كده على الماشي، أهم حاجة تميز بيها الخلاط اليدوي الكويس والمفيد هي القطع اللي موجودة معاه، لإنها بتغنيك عن استخدام أي أجهزة تانية وبيكون وحدة متكاملة بذاته.

من خلال ياقوطة هنتعرف على مواصفات ومميزات وكمان عيوب الخلاط اليدوي ده. ولو عجبك وعاوز تشتريه تقدر من خلالنا تعرف أحسن الأسعار ليه وتقارن بينهم من خلالنا وممكن كمان تطلبه وهيوصل لغاية عندك في أسرع وقت

 *أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق

المواصفات

الخامة بلاستيك.
اللون أبيض.
بلد المنشأ مصر.
القوة الكهربائية ٢٠٠ وات.
مدة الضمان سنة.

المميزات

  • مزود بوعاء سعته ١ لتر. نوفال من الأنواع اللي بيكون معاها وعاء مش زي أنواع تانية بتضطر تستخدمها مع وعاء من عندك، وده طبعًا بيسهل كتير ومياخدش منك وقت تفكر ياترى الوعاء ده ينفع ولا يتكسر ولا يتجرح. لإنه معاه الوعاء الخاص به.
  • قدرته الكهربائية ٢٠٠ وات، وده كويس جدًا ليفي باحتياجاته بالقوة المطلوبة.
  • مزود بسلاح حاد مصنوع من الاستانلس ستيل، وده بيخليه حاد وقوي في أداء مهامه وفي نفس الوقت سهل التنضيف ومش بيصدي.
  • قوة موتوره عالية. وفيه سرعتين تكفي باحتياجاتك في كل أنواع الطعام سواء محتاجة خفق أو تقطيع أو فرم بتختار منهم الاختيار المناسب ليك.
  • خفاقة بشفرة حادة. ودي بتسهل خفق أي نوع طعام أو عصير بسهولة بسبب حدة شفرتها.

العيوب

  • بيشغل حيز في المطبخ. ومفيهوش مفرمة لحم وبالتالي هتحتاج تجيب مفرمة مستقلة.

تجربة المستخدم

  • كتير من عشاق ومحبي المطبخ بينصح باقتنائه، لإنه بيسهل عليهم مهام تحضير الطعام، والعصاير، والحلويات، والخفق، والهرس. وأهم حاجة تقطيع البصل بالنسبة لهم، وكمان الطماطم سواء خفق أو هرس وتقطيع.
  • مش بيفضله إنه يكون من غير مفرمة لحمة أو كبة.
  • خدمة العملاء سيئة جدًا، ومفيش أي التزامل بالمواعيد اللي بيدوها للعميل.
  • مفيش ضمان.

شوف هاند بليندر أو الخلاط اليدوي نوفال ٢٠٠ وات من هنا.

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا في تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

عن كاتب المقال

 أمنية عزمي، بكتب من 6 شهور. مش بدخّل أي حاجة في حياتي غير لما أكون دارسة كل جوانبها باستفاضة حتى لو كانت رياضة هلاعبها لولادي.. بحب أسيرش وأجيب معلومات عن كل حاجة وكل الآراء المتاحة قبل ما آخد أي قرار. ونفس الكلام قبل ما بكتب عن أي حاجة. بقرء كتير جدًا واسأل ناس خبرة عنها عشان أكون ملمة بكل معلومة سواءً كويسة أو وحشة. وبحاول دايمًا أجرب أي جهاز بنفسي قبل ما اكتب عنه عشان تكون التجربة والمعلومة صادقة ومفيدة وكمان مختلفة ودقيقة. وأكتر حاجة بحب أكتب عنها الأجهزة المنزلية لأن خبرتي فيها سنين وسنين من الخبرة الشخصية والعملية كمان. فأي معلومة بكتبها بتكون مدروسة 100%.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *