كل الل محتاج تعرفة عن جهاز إمداد الطاقة Dalton UPS Single Phase Rack Mount R10 Series

dalton UPS single phase R10

كتبت: أمنية عزمي

Dalton R10 هي مجموعة فريدة من أنظمة UPS عالية الكثافة بتضمن حماية الأجهزة والحواسيب والسيرفرات ومراكز البيانات وغرف أجهزة التحويل وفي المنشآت الصناعية، وبيتم استخدامها بشكل رئيسي للأجهزة الطبية وكمان كاميرات المراقبة في الأماكن المهمة علشان تحافظ على النظام من أي تعطيل ممكن يتسبب فيه إنقطاع التيار الكهربائي أو مخاطر تذبذبات الكهرباء واللي بتأدي بدورها لخسائر في الأرواح بالنسبة للقطاع الطبي، ولخسائر إقتصادية ضخمة بتوصل لملايين الدولارات بسبب فقدان البيانات اللي بيسببها إنقطاع التيار من المصدر.

هنوضح مع  ياقوطة أهم مواصفات ومميزات وعيوب Dalton UPS Single Phase Rack Mount R10 Series ورأي المستخدمين فيه ولو عجبك وحبيت تشتريه هتلاقي عندنا أحسن الأسعار ليه وتقدر تقارن بينهم بنفسك وتقدر كمان تطلبه من خلالنا ويوصلك في أقرب وقت.

بنفكرك إنك ممكن تشتري Dalton UPS- 1 فاز- Rack mount R10 Series من خلال شهري أول وأسهل تطبيق تقسيط في مصر واللي مش بيحتاج منك غير صورة البطاقة وصورة إيصال مرافق وبس، من غير زيارة ولا ضامن واستمتع كمان بالتوصيل مجاني لكل مشترياتك.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.
*المنتجات المرشحة بناءً على الأكتر شهرة والأكتر مبيعًا من خلال مستخدمين ياقوطة. وليس شرطًا أن يكون كل الأكتر شهرة، أو الأكتر مبيعًا هو الأفضل من حيث الجودة، والسعر، وخدمة ما بعد البيع.

المواصفات الفنية

  • رقم الموديل: R10
  • بلد المنشأ: UK
  • اللون: أسود
  • الكود التعريفي للمنتج: DA746EL0OOQ1ANAFAMZ

  •    UPS مثبت على حامل Dalton R10 مصمم لتقديم أحدث DPS حقيقي عن طريق الإنترنت، وهو عبارة عن التحويل المزدوج لحماية الأحمال الحرجة وتكنولوجيا المعلومات ومراكز البيانات والخوادم، وبالتالي بيحمي معداتك القيمة وبياناتك الهامة من انقطاع التيار الكهربائي أو تذبذباته وضربات الإضاءة.
  • مزودة بشاشة عرض أمامية بتظهر النظم الرئيسية وحالة التشغيل وبيظهر عليها كل التشخيصات بشكل بسيط وبتعرض النتيجة عالشاشة ال LCD وبتسهل على فني الخدمة تحديد العطل وإصلاحه بسرعة كبيرة، ومن خلالها بتتحكم في معالج الإشارات الرقمية بالكامل لتحسين الأداء.
  • يحتوي على بروتوكول SNMP الشائع لإدارة الشبكة، بيتم استخدامه لجمع المعلومات من أجهزة الشبكة وتكوينها زي الخوادم والطابعات والمحاور والمفاتيح وأجهزة التوجيه على شبكة بروتوكول الإنترنت IP.
  • يحتوي على بطاقة الاتصال الجاف اللي بتوفر جهات اتصال معزولة لتطبيق الإنذار الصناعي عن بعد.
  • Inelegant Communications، برنامج بيدعم معظم أنظمة التحكم عن بعد ومراقبة والتحكم في UPS من خلال LAN، وبيصدر تحذيرات عبارة عن إخطارات من خلال البث والهواتف المحمولة وأجهزة الكمبيوتر متعددة الإغلاق والجدول الزمني، البرنامج بيوفر حماية الطاقة لنظام الكمبيوتر وقت انقطاع التيار الكهربائي.
  • مصمم بكفاءة عالية لتقليل تكاليف الطاقة من خلال وظيفة ECO Mode، في الوضع الاقتصادي بيكون الحمل من خلال التيار الكهربائي ولما بتكون البطارية ممتلئة بتتوقف المروحة عن العمل للحصول على طاقة الإنقاذ، وفي حالة فشل التيار الكهربائي وقتها العاكس بيتولى الحمل وبيوفر استمرارية التوريد للأنظمة المتصلة.
  • إدارة البطارية الذكية، ال UPS بيعلم المستخدم إن البطارية محتاجة للاستبدال والكشف التلقائي عند إضافة بطارية إضافية.
  • Dalton R10 مصمم من مجموعة فريدة من أنظمة UPS عالية الكثافة بتقدر تثبتها بشكلين، سواء على الأرض في شكل برج، أو بتثبيته على الحائط في خزانة لاستخدامه لمجموعة واسعة من التطبيقات.

العيوب

  • كفائته 1 فاز فقط ومش بيوفر طاقة زي ال 3 فاز.

خدمة العملاء

  • رقم خدمة العملاء: 01111669107- 01201516313

تجربة المستخدم

  • في مستشفى بتستخدمه بقالها أكتر من 3 سنين ولتشكر في إمكانياته جدا وبتقول إنه بيفرق جدا في أوقات انقطاع التيار الكهربي وبيحافظوا إنهم يعملوا له صيانة دورية وتحديثات أول بأول.

شوف Rack mount R10 Series Dalton UPS Single Phase من هنا.

 *قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا في تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

كاتبة المقال       

أمنية عزمي، بكتب من 3 سنين. مش بدخّل أي حاجة في حياتي غير لما أكون دارسة كل جوانبها باستفاضة حتى لو كانت رياضة هلاعبها لولادي.. بحب أسيرش وأجيب معلومات عن كل حاجة وكل الآراء المتاحة قبل ما آخد أي قرار. ونفس الكلام قبل ما بكتب عن أي حاجة. بقرأ كتير جدًا واسأل ناس خبرة عنها عشان أكون ملمة بكل معلومة سواءً كويسة أو وحشة. وبحاول كتير أجرب أي جهاز بنفسي  لو متاح قبل ما اكتب عنه عشان تكون التجربة والمعلومة صادقة ومفيدة وكمان مختلفة ودقيقة. وأكتر حاجة بحب أكتب عنها الأجهزة المنزلية لأن خبرتي فيها سنين وسنين من الخبرة الشخصية والعملية كمان. فأي معلومة بكتبها بتكون مدروسة كويس جدا.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *