مراجعة شفاط بيكو ٣ سرعات مقاس ٩٠ سم

شفاط بيكو ٣ سرعات مقاس ٩٠ سم

كتب: خالد عاصم

المتعودين على وقفة المطبخ وبيحبوا يطبخوا كتير عارفين إنها زي ما هي عمليه ممتعة للي بيحبها فهي كمان عملية مرهقة وساعات كتير بتكون مضرة والضرر بيكون على مستوى كل الانبعاثات لمختلفة اللي بتحصل خلال الطبخ، يعني القلي بيطلع غازات مضرة جدًا ده غير الأدخنة المختلفة اللي بتصدر نتيجة القلي أو التحمير أو استخدام الفرن لفترات طويلة واللي ممكن تتضمن أول وثاني أكسيد الكربون أو الفورمالين، وكلها من المواد الضارة جدًا خصوصًا لو الأدخنة والغازات دي فضلت في المطبخ من غير ما تطلع منه بطريقة سليمة.

وعشان تتخلص من كل الأدخنة أو الغازات اللي بتنتج خلال الطبخ لازم يكون فيه شفط قوي قادر على إخراجها من المطبخ، وواحد من أقوى الشفاطات دي وهو شفاط بيكو ٣ سرعات مقاس ٩٠ سم اللي هنتكلم عنه النهاردة.

ولو أي منتج من منتجات بيكو عجبك، هتقدر تطلبه من خلالنا في ياقوطة وهيوصلك لحد باب البيت وكمان تقدر تشتري المنتجات دي بالتقسيط من خلال شهري أول وأسهل تطبيق للتقسيط في مصر واللي مش بيحتاج منك غير صورة البطاقة وصورة إيصال مرافق وبس، ومن غير زيارة ولا ضامن واستمتع كمان بتوصيل مجاني لكل مشترياتك من خلاله.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.
*المنتجات المرشحة بناءً على الأكتر شهرة والأكتر مبيعًا من خلال مستخدمين ياقوطة. وليس شرطًا أن يكون كل الأكتر شهرة، أو الأكتر مبيعًا هو الأفضل من حيث الجودة، والسعر، وخدمة ما بعد البيع.

شفاط بيكو ٣ سرعات مقاس ٩٠ سم

المواصفات

  • العرض: ٩٠ سم
  • الارتفاع: ٦٠ سم
  • العمق: ٤٩ سم
  • اللون: أسود
  • نوع الشفاط: شفاط جداري شبيه بالمدخنة
  • عدد السرعات: ٣ سرعات
  • قدرة الشفط: ٦٠٠ متر مكعب/ساعة
  • مستوى الضوضاء: ٦٥ ديسيبل
  • نوع الإضاءة: إضاءة LED
  • نوع الفلتر: فلتر كربون

ميزات إضافية

  • خاصية تأخير الإيقاف
  • تحكم عن بعد
  • مؤشر تشبع الفلتر

مراجعة شفاط بيكو ٣ سرعات مقاس ٩٠ سم

شفاط بيكو بيعمل على تحسين جودة الهوا في المطبخ والبيت كله. لما الهوا بيتم شفطه، بيروح معاه الملوثات وبيجدد الهوا. وباستخدام شفاط البوتجاز بانتظام، تقدر تطهر الهوا وتخلي مطبخك يتنفس كويس عشان بيت صحي أكتر. ومع سحب الدخان المستمر مش هتلاقي كتير اوساخ متراكمة في المطبخ، وده هيقلل من فرصة نمو البكتيريا أو جذب حشرات مش عاوزينها بسبب بقايا الأكل والدهون والأوساخ.

كمان الطهي بيطلع منه دخان وبخار كتير. وده بيحصل أكتر لو بتطبخ على درجات حرارة عالية. البخار والدخان ممكن يفضلوا موجودين على الأسطح الناعمة ويأثروا على تنفسك. وعشان كده استخدام شفاط بيكو ٣ سرعات مهم جدا للناس اللي عندهم ربو وحساسية.

فيه كمان مميزات تانية للشفاط فلو عايز تحافظ على مطبخك يبقى لازم يكون عندك شفاط بيكو ٣ سرعات اللي بنتكلم عنه. فالشفاط دا بيشفط الشحوم وبقايا الطهي التانية. الشحوم دي ممكن تلتصق بخسب المطبخ وتنزل على الأرضيات. ومحدش بيحب يفرك ويشيل شحوم من على الخشب أو الأرضيات. وزيادة على كده، كتير من الفرك او استخدام المنظفات الغلط يقدر يغير لون أو يبوظ خشب المطبخ أو المطبخ اللي أنت عامل فيه تجديد. شفاطات البوتجاز تقدر تساعد على تقليل وقت التنظيف بتاعك الأسبوعي.

من بين مشاكل القلي بالذات إنك هتلاقي ريحة كل أكلة فاضلة معاك أكتر ما تتمنى. الروايح دي هتفضل موجودة وتستقر جوه البيت. شفاط البوتجاز يمنع الروايح دي من إنها تفضل موجودة، وده ليه ميزات صحية كتير مهمة. وكمان الشفاط بيساهم على خفض درجة حرارة المطبخ ويخليه مكان ألطف سواء للطبخ أو لو بتاكل وجباتك الخفيفة في المطبخ. وبيتميز شفاط بيكو بإن فيه تلات سرعات مختلفة وفيه مؤشر لتشبع الفلتر بيقولك إذا كان الفلتر بقى متشبع للأخر ولازم يتنضف ولا لا.

أما عيوب الشفاط فحاجتين رئيسيتين، أولهم إن سعره غالي مقارنة بانواع بتقدمها شركات تانية، والتاني إن تنضيفه بيكون صعب وكمان لازم تبقى عارف إن كان مقاسه مناسب لمطبخك ولا لا قبل ما تشتريه.

اتعرف على عروض أسعار شفاط بيكو ٣ سرعات مقاس ٩٠ سم من هنا.

اتعرف على عروض أسعار مختلف أجهزة بيكو من هنا.

اتعرف على عروض أسعار مختلف الشفاطات على ياقوطة من هنا.

اتعرف على عروض أسعار مختلف الأجهزة المنزلية على ياقوطة من هنا.

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا في تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

عن كاتب المقال

خالد عاصم مدوّن من ٢٠٠٧ ومن سنة ٢٠١٣ تخصصت في الكتابة في كل حاجه ليها علاقة بالتكنولوجيا خصوصًا الموبايلات والكمبيوتر وكمان الكاميرات. كتبت أكتر من ١٠٠٠ تقرير ومقال في مجال التكنولوجيا. بالإضافة للكتابة ليا خبرة في تسويق المنتجات الإلكترونية وده خلاني أقرّب أكتر من فهم طبيعة صناعة التكنولوجيا وسوقها، حاليًا بكتب في مواقع مصرية وغير مصرية من وأبرزها موقع مجلة ياقوطة وMobihall وMobilesgate. أول موبايل جبته كان سنة ١٩٩٩ وكان Ericsson 628 وبعده Nokia 3310 ومن ساعتها استخدمت موبايلات كتير جدًا منها سوني وسامسونج وإل جي وأيفون، واتعاملت مع كل أنظمة تشغيل الموبايلات تقريبًا من أول السيمبيان لحد أندرويد وiOS.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *