ليوم أكثر راحة

أدوات_ليوم_مريح

كتب أماني سمير

بتمرعلينا أوقات صعبة كبنات من ضغوطات الحياة اللي بتقابلنا بشكل يومي في الشغل وزحمة الطريق ومسئوليات البيت والالتزامات العائلية. وكتير بيبقى نفسك تفصلي شويه مع نفسك عن كل ده، وتعيشي حياتك بأسلوبك الخاص وتكوني على راحتك في كل حاجه بتعمليها، وعلى طبيعتك في شكل حياتك اللي اختارتي إنك تعيشيها.

ولإن ياقوطة يهمها راحتك وسعادتك وأكيد رضاكي عن نفسك هتساعدك بخطوات بسيطة وسهلة ازاي تحصلي على الراحة وتستمتعي بوقتك وتعيشي حياتك بالطريقة اللي اختارتيها.

  • أهمها إنك تحاولي على قد ماتقدري يكون ليكي وقت مخصص مع نفسك يوميًا أو أسبوعيًا أو على الأقل مرة في الشهر، اخرجي فيه مع نفسك ودلعيها، انتي ونفسك وبس.
  • الرياضة شيء أساسي في أسلوب حياتك؛ لأنها هتخفف جدًا من توترك والضغوطات اللي بتقابليها طول اليوم ، وكمان هتخليكي واثقة من نفسك أكتر .. اوعي تكسلي حتى لو هتمشي كل يوم نص ساعة دي كفيله إنها تخليكي أحسن.
  • استمتعي كل صباح بمشروبك المفضل مع الحلوى اللي بتحبيها وأنتي قاعدة مع نفسك رتبي أفكارك وشكل يومك، دي خطوة مهمة عشان تبدئي يومك بمزاج أفضل وراحة أكثر.
  •  ثقفي نفسك دايمًا وباستمرار، وحطيها قاعدة في دماغك عيشي بيها حياتك :«اعرف حاجه عن كل حاجه، واعرف كل حاجه عن حاجه».. القاعدة دي هتساهم بشكل كبير في بناء عقلك وشخصيتك وطريقة تفكيرك في الحياة .
  •  اهتمي جدا بنظافتك الشخصية والاستحمام بشكل يومي، هيفرق معاكي كتير في حالتك النفسية والمزاجية وهيبعد عنك الاكتئاب للأبد.

ودلوقتي ياقوطه هتعرض عليكي شوية حاجات هتساعدك تعملي كل ده بشكل أفضل وتستمتعي بوقتك أكتر، اختاري منها اللي يعجبك واعرفي بيتباع فين وبكام، ولو حبيتي تشتريه أون لاين احنا تحت أمرك…

1. مج كاميرا

في بنات تحب تكون مميزة في اختيارها للحاجات اللي بتستخدمها بشكل يومي ومن ضمنها المج، عشان كده جبنالك مج على شكل كاميرا مميز جدًا في شكله، وكمان تقدري تستخدمي غطاه كطبق لوضع الحلوى أو النقانق اللي بتحبي تاكليها كل يوم مع مشروبك  .

السعر 88 جنيه مصري.

لمشاهدة مج كاميرا من هنا.

2. سماعة رأس

اخترنا لك سماعة رأس عشان تعيشي في عالم تاني خالص وأنتي بتسمعي الحاجات اللي بتحبيها سواء كانت موسيقى أو أخبار أو كتاب مسموع، وممكن تستخدميها وأنتي بتمارسي رياضتك، أو هوايتك المفضلة، وتفصلي عن كل اللي حواليكي وتعيشي شويه مع نفسك.

السعر 390 جنيه مصري.

لمشاهدة سماعة رأس من هنا.

3. حذاء كونفرس

الحذاء ده بيتميز بشكله البسيط وألوانه المميزة والمختلفة عن باقي أنواع الأحذية الأخرى، يعني تقدري تختاري اللون اللي يناسب ألوان ملابسك، وبكده تقدري تمشي كل يوم بعد شغلك أو جامعتك لأنه مريح وعملي يعني هتمشي بيه لساعات من غير ماتحسي بالتعب.

السعر 550 جنيه مصري.

لمشاهدة حذاء كونفرس من هنا.

4. دفتر ملاحظات

مهم جدًا يكون معاكي في شنطتك كراسة أو دفتر عشان تكتبي فيها كل اللي يهمك، سواء حاجات حبيتي تشتريها، أو تسجلي فيها معلومة عجبتك سمعتيها أو قرأتيها، وكمان ممكن تكتبي فيها أفكارك وخواطرك اللي ممكن تخطر على بالك في أي وقت ولازم تكتبيها فورًا قبل ماتنسيها.

السعر 40 جنيه مصري.

لمشاهدة دفتر ملاحظات من هنا.

5. حقيبة يد حريمي

لكل بنت تعشق التراث المصري وتحب أن تمتلك قطعة فنية مميزة مستوحاه من الفنون المصرية القديمة، جبنالك شنطة مصنوعة من القماش المزخرف ومغطى بشراشيب من الجلد ومزينة بعملات معدنية من أعلى ليعطيها الطابع الشرقي الأصيل.

السعر 225 جنيه مصري.

لمشاهدة حقيبة يد حريمي من هنا.

6. سويتر حريمي

مصنوع من خامات قطنية عالية الجودة، وسهل ومريح في لبسه، تقدري تلبسيه مع بنطلون رياضي لو بتمارسي رياضتك المعتادة، أو مع بنطلون جينز لو خارجه في أي وقت .

السعر 288 جنيه مصري.

لمشاهدة سويتر حريمي من هنا.

7. عطر حريمي

عبارة عن مزيج من روائح الأزهار والثمار الجذابة، توليفة مميزة تعبرعن شخصية عصرية ومتألقة دائما، ويعتبرالعطر من الحاجات الأساسية اللي لازم تستخدميه بشكل يومي للشعور بالانتعاش والانطلاق طول اليوم.

السعر 299 جنيه مصري.

لمشاهدة عطر حريمي من هنا.

 قد تنفد المنتجات من المتاجر – out of stock-  في أي وقت لكن غالبًا تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك إبلاغنا فى تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com في فيسبوك.

 ياقوطة تتمنى لكي دائمًا أن تشعري بالراحة والسعادة!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *