جهز بيتك لاستقبال العيد مع ياقوطة

كتبت: منى عوض

العيد السنة دي دي أحلى كل الأعياد

كلمات بسيطة بنسمعها كل سنة من سنين. ورغم تكرار الأغنية كل سنة وكل عيد يفضل ليها إحساس مختلف وكإن العيد كل سنة أجمل من السنة اللي قبلها، ولإن فرحة العيد شيء مشترك في كل مكان. من لعب وفسح وخروج، وزيارة الاهل والأصحاب. فالبيوت كمان لازم يكون ليها نصيب من الفرحة دي.

ولأننا بنحب نشارككم اللحظات المختلفة في حياتكم، ياقوطة هتقولكم على شوية أفكار بسيطة تقدروا تشوفوها وتختاروا المناسب ليكم وتزينوا بيه البيت.. ولو عجبك أي حاجة من اللي هنستعرضها وحبيت تشتريها، تقدر تعرف أحسن سعر ليها، وتقدر كمان تطلبها من خلالنا وهتوصل لحد مكانك في أسرع وقت ممكن.

بنفكرك إنك ممكن تشتري مستلزمات تجهيز البيت لاستقبال العيد من خلال شهري أول وأسهل تطبيق تقسيط في مصر، واللي مش بيحتاج منك غير صورة البطاقة وبس، ومن غير زيارة، ولا ضامن، واستمتع كمان بتوصيل مجاني لكل مشترياتك.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.

*المنتجات المرشحة بناءً على الأكتر شهرة والأكتر مبيعًا من خلال مستخدمين ياقوطة. وليس شرطًا أن يكون كل الأكتر شهرة، أو الأكتر مبيعًا هو الأفضل من حيث الجودة، والسعر، وخدمة ما بعد البيع.

البالون

البالون واحد من الحاجات اللي بتمثل مظاهر الاحتفال بالعيد فهو بيدي بهجة وشكل مختلف للمكان. وتقدر تزين بيه غرفة المعيشة أو الصالة أو غرف النوم وهتحس بعدها ببهجة وهتحس بالاحتفالات.

شوف عروض البالون المختلفة المتوفرة على ياقوطة من هنا.

شمعدان

الشمعدان من القطع البسيطة اللي ممكن تغير شكل المكان كله، كل اللي عليك إنك تزين بيه ترابيزة جانبية أو تربيزة الصالون وهتلاقي شكل المكان اختلف خالص والإضاءة بقت مثالية وهتديك أجواء رومانسية مبهجة في العيد.

شوف عروض الشمعدان المختلفة المتوفرة على ياقوطة من هنا.

سلسلة أضواء LED

أضواء الليد بتكون صغيرة ومحتاجة ترتيب بشكل معين سواء على حائط فارغ أو على ستارة سادة فاتحة هتكون شكلها حلو جدًا وهتخلي شكل البيت ملفت ومبهج وهتظهر الديكور بشكل مختلف.

شوف عروض سلسلة أضواء LED المختلفة المتوفرة على ياقوطة من هنا.

شيالة الكحك

العيد دا عيد كحك وبسكويت وبيتيفور، بالتالي هتحتاج شيالة كحك لطيفة وحجمها كويس عشان تقدر تهادي ضيوفك براحتك وتاكل كمان براحتك.

شوف عروض شيالة الكحك المختلفة المتوفرة على ياقوطة من هنا.

مج عيد مبارك

تقدر تستخدم المجات اللي بيكون مكتوب عليها عيد مبارك أو أشكال زينة العيد لتزيين غرفة مكتبك أو تقدر تحطه على المكتبة أو تحط فيه أقلام أو ورد مثلاً، أو ممكن كمان تشرب فيه مشروباتك المفضلة وإنت قاعد بتشارك أسرتك اللحظات السعيدة وبتحتفلوا سوا بالعيد ولو حتى بأبسط الطرق.

شوف عروض مج عيد مبارك المختلفة المتوفرة على ياقوطة من هنا.

مفرش تربيزة

ممكن تشتري مفرش تربيزة جديد تكون ألوانه مبهجة ومتماشية مع ديكور البيت، بحيث تدي روح وشكل مختلفين للمكان وتحس إنك جددت ولو حاجة بسيطة في ديكور البيت احتفالاً بالعيد المبارك.

شوف عروض المفارش المختلفة المتوفرة على ياقوطة من هنا.

تابلوه مودرن

ممكن كمان تشتري تابلوه مودرن شكله شيك ومناسب لديكور بيتك المعتاد بحيث يدي شكل مختلف وجديد للمكان وتحس بروح جديدة ومبهجة في المكان.

شوف عروض التابلوهات المختلفة المتوفرة على ياقوطة من هنا.

فواحة عيدان

ترتيب وتنظيم البيت استعدادًا لاستقبال العيد مش بيكون مقتصر على التنظيف أو شراء شوية ديكورات جديدة لإضفاء طابع مختلف على المكان، بل بيشمل أيضًا رائحة البيت واللي لازم تكون كويسة وفواحة- سواء في العيد أو في الأيام العادية- وعشان تقدر تحقق دا هتحتاج معطر للجو وهتفضل ترش منه كل شوية، أو ممكن تريح دماغك وتشتري فواحة هتعطر المكان بشكل تلقائي من غير ما تشيل أي هم خالص.. ومهمتك الوحيدة هتكون مقتصرة على إعادة تعبئتها بزيت عطري فواح وبس كدا.

شوف عروض الفواحة العيدان المختلفة المتوفرة على ياقوطة من هنا.

عمرك سألت نفسك قبل كدا عن أصل كحك العيد، فراعنة أم فاطميين!

اعرف مع ياقوطة.. تاريخ العيدية في مصر والدول العربية.

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا في تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

عن كاتب المقال

منى عوض، كاتبة بقالي أكتر من سنتين، بكتب عادة عن التكنولوجيا اللي بقت جزء لا يتجزأ من حياتنا اليومية، وبحب دايمًا أني أقرأ وأدور كويس جدًا عن كل حاجة قبل ما أكتب عنها عشان أكون متأكدة من كل معلومة بكتبها ولو حسيت أن المعلومات اللي لاقيتها على الإنترنت مش كافية ببدأ أنزل وأسأل سواء أشخاص جربوا الحاجة دي أو في الأماكن اللي بتكون متخصصة في بيع الحاجة اللي بكتب عنها.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *