أبرز تليفزيونات سمارت لمشاهدة مسلسلات رمضان على ياقوطة

كتب: خالد عاصم

ده أنسب وقت لشراء تليفزيونات سمارت عشان تستعد للمسلسلات والبرامج الكتير اللي مستنينها في رمضان، وعشان نرحم نفسنا من الإعلانات الكتير اللي ساعات بتاخد وقت أطول من المسلسل نفسه، فلو عندك تليفزيون من تليفيزيونات سمارت هتقدر تشترك في أي خدمة من خدمات بث المحتوى اللي هتقدملك مسلسلات رمضان من غير إعلانات ومن غير ما تضطر تضيع وقتك.

وفي المقال ده هنتكلم عن مجموعة من أفضل تليفزيونات سمارت متوفرة في السوق المصري واللي بتيجي بقطر كبير وإمكانيات ممتازة عشان أحلى فرجة في رمضان.

ولو أي تليفزيون من اللي هنتكلم عنهم عجبكم هتقدروا تطلبوه من خلالنا في ياقوطة وهيوصلكم لحد باب البيت وكمان تقدروا تشتروا المنتجات دي بالتقسيط من خلال شهري أول وأسهل تطبيق للتقسيط في مصر واللي مش بيحتاج منك غير صورة البطاقة وصورة إيصال مرافق وبس، ومن غير زيارة ولا ضامن واستمتع كمان بتوصيل مجاني لكل مشترياتك من خلاله.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.
*المنتجات المرشحة بناءً على الأكتر شهرة والأكتر مبيعًا من خلال مستخدمين ياقوطة. وليس شرطًا أن يكون كل الأكتر شهرة، أو الأكتر مبيعًا هو الأفضل من حيث الجودة، والسعر، وخدمة ما بعد البيع.

أبرز تليفزيونات سمارت لمشاهدة مسلسلات رمضان على ياقوطة

تليفزيون سمارت ٦٥ بوصة 4K بريسيفر مدمج من تورنيدو

تليفزيون تورنيدو الرائع ٦٥ بوصة بجودة 4K بدقة عرض ٣٨٤٠ × ٢١٦٠ بيكسل بمعدل ١٦:٠٩ ومعدل تباين ١:٣٠٠٠ وزاوية رؤية ١٧٨ درجة. والتليفزيون بيتوفر فيه ريسيفر مدمج وبيدعم مجموعة من التقنيات الممتازة عالية الجودة ومنها تقنية HDR10، والتليفزيون بيدعم تقنية Wi-Fi وبيشتغل بنظام تشغيل اندرويد بيدعم متصفح نت وتطبيق نتفليكس ويوتيوب وغيره وكمان إمكانية عرض الفيديو والصور، والجهاز فيه منفذ RF ومنفذ رقمي واحد وتلات منافذ HDMI ومنفذين USB ومنفذ للنت وفيه سماعتين بقوة ١٠ وات.

اتعرف على عروض أسعار تليفزيون تورنيدو سمارت ٦٥ بوصة 4K من هنا.

تليفزيون ٥٥ بوصة 4K سمارت بريسيفر مدمج من توشيبا

تليفزيون رائع من توشيبا بتصميم بدون حواف مميز وشيك جدًا، والتليفزيون بقطر ٥٥ بوصة بجودة 4K بدقة عرض ٣٨٤٠ × ٢١٦٠ بيكسل بزاوية رؤية ١٧٨ درجة. وبيعتمد التليفزيون على معالج فيديو REGZA 4K وبيدعم تقنية Dolby Vision، والتليفزيون بيدعم نطالق الوان عريض وتكنوليجيا معالجة الألوان تكنولوجيا تحليل الصورة بالذكاء الاصطناعي وتقنيات تانية كتير زي وضع الألعاب وتقنية دولبي أتموس الصوتية، والجهاز بيدعم متجر تطبيقات فيه عدد كبير من التطبيقات.

اتعرف على عروض أسعار تليفزيون توشيبا ٥٥ بوصة 4K سمارت من هنا.

تليفزيون قطر ٥٥ بوصة UHD سمارت AI ThinQ من LG

استمتع بأفضل تجربة بصري ممكن يقدمها تليفزيون في الفئة السعرية دي، تليفزيون LG بقطر ٥٥ بوصة بجودة 4K UHD واللي بيدعم مجموعة من أفضل التقنيات الممكنة بصريًا وصوتيًا، الشاشة بتدعم تقنيات زي AI Picture Pro Plus وActive HDR Dynamic Tone Mapping وتقنية AI Sound Pro، والشاشة بتعتمد على معالج a5 Gen5 المدعوم بالذكاء الاصطناعي، والشاشة سمارت بتعتمد على نظام تشغيل WebOS الذكي اللي بيدعم مجموعة كبيرة من التطبيقات، والشاشة بتعتمد على ريموت LG الشهير Magic Remote.

اتعرف على عروض أسعار تليفزيون LG قطر ٥٥ بوصة سمارت من هنا.

تليفزيون ٤٣ بوصة سمارت بجودة FHD من جاك

شركات كتير قدرت تقدم تليفزيونات متميزة منها JAC اللي عندها مجموعة ممتازة ومتنوعة من التليفزيونات ومن بينها التليفزيونات السمارت اللي اخترنا منها مجموعة بين ٤٠ بوصة إلى ٤٣ بوصة بتقدم جودة Full HD وبتتميز بسعر منافس جدًا وبتعتمد التليفزيونات دي على نظام تشغيل أندرويد تي في وبتتمتع بمجموعة من المنافذ اللي بتخليك توصل كل اللي محتاجه.

اتعرف على عروض أسعار تليفزيون JAC سمارت ٤٣ بوصة من هنا.

تليفزيون سمارت ٥٠ بوصة Crystal UHD من سامسونج

عيش جوا تفاصيل كل كل مسلسل من مسلسلات رمضان مع تليفزيون سامسونج بقطر ٥٠ بوصة بجودة Crystal UHD. بتقنية ألوان Dunamic Crystal Color اللي بتعتبر واحدة من أفضل تقنيات شاشات التليفزيون وبتميز الشاشة بمجموعة من الإمكانيات الممتازة على مستوى عمق ودقة الألوان. التليفزيون بيقدر بيقدم أعلى تقنية من جودة 4K فبتقدر تحصل على حدة صورة استثنائية، والتليفزيون كمان بيدعم تقنية دولبي اتموس وتقنية HDR بنطاق عالي جدًا ونطالق ألوان عريض ده غير التقنيات المعدلة بالذكاء الاصطناعي اللي بتعمل على تحسين جودة الصورة والصوت في كل ظروف الاستخدام.

اتعرف على عروض أسعار تليفزيون سامسونج Crystal UHD قطر ٥٠ بوصة من هنا.

اتعرف على عروض أسعار مختلف التليفزيونات المتوفرة على ياقوطة من هنا.

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا في تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

عن كاتب المقال

خالد عاصم مدوّن من ٢٠٠٧ ومن سنة ٢٠١٣ تخصصت في الكتابة في كل حاجه ليها علاقة بالتكنولوجيا خصوصًا الموبايلات والكمبيوتر وكمان الكاميرات. كتبت أكتر من ١٠٠٠ تقرير ومقال في مجال التكنولوجيا. بالإضافة للكتابة ليا خبرة في تسويق المنتجات الإلكترونية وده خلاني أقرّب أكتر من فهم طبيعة صناعة التكنولوجيا وسوقها، حاليًا بكتب في مواقع مصرية وغير مصرية من وأبرزها موقع مجلة ياقوطة وMobihall وMobilesgate. أول موبايل جبته كان سنة ١٩٩٩ وكان Ericsson 628 وبعده Nokia 3310 ومن ساعتها استخدمت موبايلات كتير جدًا منها سوني وسامسونج وإل جي وأيفون، واتعاملت مع كل أنظمة تشغيل الموبايلات تقريبًا من أول السيمبيان لحد أندرويد وiOS.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *