دلع بيتك مع السنة الجديدة مع مجموعة من الأجهزة المنزلية الصغيرة

كتب: خالد عاصم

مع بداية السنة الجديدة بنحس ببداية لكل حاجة، وبنتمنى إنها تكون سن أجمل وأسعد، وبنساعد نفسنا أوقات كتير على الإحساس ده بإننا بنشتري هدوم جديدة أو حاجة شخصية كان نفسها فيها، بس عشان نقدر نحس بالإحساس ده بأفضل صورة ممكنة محتاجين نزود الحاجات الجديدة حوالينا، وياريت لو كانت حاجات مفيدة كمان، زي الأجهزة المنزلية الصغيرة المفيدة جدًا من ناحية واللي هتضيف كتير للبيت كمان من ناحية تانية، واحنا النهارده هنساعدك تدلع بيتك على السنة الجديدة من خلال مجموعة من الأجهزة المنزلية الصغيرة اللي هتضيف كتير للبيت ولإحساسك بيه.

ولو أي جهاز من الأجهزة اللي هنتكلم عنها عجبكم هتقدروا تطلبوه من خلالنا في ياقوطة وهيوصلكم لحد باب البيت وكمان تقدروا تشتروا المنتجات دي بالتقسيط من خلال شهري أول وأسهل تطبيق للتقسيط في مصر واللي مش بيحتاج منك غير صورة البطاقة وصورة إيصال مرافق وبس، ومن غير زيارة ولا ضامن واستمتع كمان بتوصيل مجاني لكل مشترياتك من خلاله.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.
*المنتجات المرشحة بناءً على الأكتر شهرة والأكتر مبيعًا من خلال مستخدمين ياقوطة. وليس شرطًا أن يكون كل الأكتر شهرة، أو الأكتر مبيعًا هو الأفضل من حيث الجودة، والسعر، وخدمة ما بعد البيع.

دلع بيتك مع مجموعة من أفضل الأجهزة المنزلية الصغيرة

ماكينة صنع القهوة الأمريكية من ديلونجي

لو انت من عشاق القهوة فمفيش أحسن من إنك تافئ نفسك وتدلع البيت بماكينة قهوة أمريكية لو انت بتحبها، ولأن شركة ديلونجي تعتبر واحدة من أشهر الشركات اللي بتصنع ماكينات القهوة المختلفة ده اللي بيخلينا نثق في أي منتج تقدمه في المجال ده، الماكينة بتشتغل بالفلتر وبتعتمد على مسحوق البن وبتمتاز بإبريق زجاجي قوي وبيحافظ على درجة حرارة القهوة لفترة طويلة كمان فيها مقياس حرارة وفيها فلتر للمياه.

اتعرف على عروض أسعار ماكينة صنع القهوة الأمريكية من ديلونجي من هنا.

ماكينة قهوة اسبريسو وكابتشينو من ديلونجي

أما بقى لو بتحب الاسبريو والكابتشينو فماكينة القهوة الممتازة دي من دليونجي بتقدر من خلالها تعمل فنجانين اسبريسو في نفس الوقت وكمان تقدر من خلالها تعمل كابوتشينو لأن فيها خاصية تسخين الحليب اللي بتعمل الفوم المناسب لفنجان كابتشبنو ممتاز، الماكينة كمان فيها أساليب حماية مختلفة وتقدر من خلالها تتحكم في مستوى قوة القوة ومستوى تسخين الحليب.

اتعرف على عروض أسعار ماكينات ديلونجي لصناع الاسبريسو والكابتشينو من هنا.

صانع الساندويتشات والوافل Mienta SM27409A من ميانتا

إيه رأيك لو بتحب الوافل وساندوتشات البانيني المحمصة، فبدل ما تاكلهم بره تاكلهم في البيت، وأهو برضه تيير لطيف تبدأ بيه السنة الجديدة، وكل اللي انت محتاجه هو الساوندتش ميكر ده فمن خلاله تقدر تحمص الساندويتش عشان تعمله على طريقة بانيني، أو إنك تعمل وافل أو أي نوع من أنواع السناكس الشبيهة أو كمان تحضر وجبة مشوية صحية، كل ده في وقت قياسي وبسهولة استخدام وكمان سهولة تنضيف استثنائية.

اتعرف على عروض أسعار ساندويتش ميكر Mienta SM27409A من هنا.

ماكينة الفشار المنزلية PM 1600

إيه أكتر حاجة ممكن تخلي سهرات الشتاء في السنة الجديدة مسلية مع الفرجة على فيلم أو الانتظار لحد ما دورك ييجي في اللعبة أكتر من الفيشار، وعشان ماتحتاجش لا وقت ولا مجهود في تحضيره يبقى لازم تعتمد على الماكينة المتميزة دي وهي ماكينة شهلة الاستخدام جدًا وفي دقائق معدودة هتحضر فيشار سخن ولذيذ جدًا.

اتعرف على عروض أسعار مختلف أنواع ماكينات الفيشار المتوفرة على ياقوطة من هنا.

المسرح المنزلي Harman Kardon HKTS 9BQ

إيه رأيك في إضافة من نوع تاني خالص لو انت بقى من عشاق الفرجة على الأفلام وعايز تعيش جوا الفيلمن وخصوصًا إن سهرات الشتاء طويلة ومع السنة الجديدة أفلام كتير ممكن تبقى متوفرة على مختلف المنصات، وعشان كده من الأجهزة المنزلية الصغيرة اللي بنرشحها لعشاق الأفلام، النظام الصوتي دي، وده نظام متميز جدًا مكون من ٤ سماعات أمامية بقوة ١٠ وات لكل سماعة مع صب ووفر بقوة ٢٠٠ وات وقدرة كلية للنظام كله قدرها ٣٠٠ وات، النظام متطور جدًا رغم صغر حجمه وبيتميز بعدد كبير من التقنيات الممتازة.

اتعرف على عروض أسعار المسرح المنزلي Harman Kardon HKTS 9BQ من هنا.

جهازاندرويد تي في Xiaomi Mi Box S

لو تليفزيونك مش سمارت يبقى أحلى حاجة ممكن تدلع بيها بيتك مع السنة الجديدة هي تحويله لجهاز سمارت من خلال جهاز Xiaomi Mi Box S الممتاز اللي بيعتمد على نظام تشغيل اندرويد وبيدعم لحد جودة 4K وكمان بيتميز بريموت كنترول فيه مايكروفون تقدر من خلاله تشغل مساعد جوجل، وده بيفتحلك أفاق ضخمة من الترفيه المتنوع.

اتعرف على عروض أسعار مختلف أجهزة Xiaomi TV Box المتوفرة على ياقوطة.

سماعة أمازون الذكية Amazon Echo الجيل الرابع

ما دام قررت تحول تليفزويونك لسمارت مع الجهاز اللي فات، ليه ماتخليش حياتك كلها سمارت مع السماعة الذكية الممتازة دي من أمازون واللي بتعتمد على المساعد الذكي أمازون أليكسا وممكن من خلالها وعبر الأوامر الصوتية تشغل مزيكا أو تعمل بحث أو تتحكم في بيتك، يعني هيبقى عندك مساعد رقمي ذكي يحققلك كل اللي انت عايزه بأوامرك الصوتية بس.

اتعرف على عروض أسعار سماعات Amazon Echo الجيل الرابع من هنا.

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا في تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

عن كاتب المقال

خالد عاصم مدوّن من ٢٠٠٧ ومن سنة ٢٠١٣ تخصصت في الكتابة في كل حاجه ليها علاقة بالتكنولوجيا خصوصًا الموبايلات والكمبيوتر وكمان الكاميرات. كتبت أكتر من ١٠٠٠ تقرير ومقال في مجال التكنولوجيا. بالإضافة للكتابة ليا خبرة في تسويق المنتجات الإلكترونية وده خلاني أقرّب أكتر من فهم طبيعة صناعة التكنولوجيا وسوقها، حاليًا بكتب في مواقع مصرية وغير مصرية من وأبرزها موقع مجلة ياقوطة وMobihall وMobilesgate. أول موبايل جبته كان سنة ١٩٩٩ وكان Ericsson 628 وبعده Nokia 3310 ومن ساعتها استخدمت موبايلات كتير جدًا منها سوني وسامسونج وإل جي وأيفون، واتعاملت مع كل أنظمة تشغيل الموبايلات تقريبًا من أول السيمبيان لحد أندرويد وiOS.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *