أفضل ألعاب المصيف والأجازات على ياقوطة

كتبت: منى عوض

الصيف وأجازاته والاستمتاع خلالهما مش مقتصر على نزول البحر وبس، بل بالعكس ممكن تعمل 500 حاجة تانية زي مراقبة شروق وغروب الشمس، والقراءة، وزي لعبة “XO” على شط البحر مثلاً، وصُنع أشكال ومجسمات مختلفة من الرمل، ولعب الكرة الطائرة وغيرها حاجات تانية كتير.

وبما إن الاستمتاع والاستجمام حق مكفول لكل مواطن، ياقوطة هتقولك على ألذ وامتع الألعاب لأجازات الصيف والمصايف. ولو عجبك أي حاجة من اللي هنستعرضها وحبيت تشتريها تقدر تعرف أحسن سعر ليها، وتقدر كمان تطلبها من خلالنا وهتوصل لحد عندك في أسرع وقت.

بنفكرك إنك ممكن تشتري الألعاب لأجازات الصيف والمصايف من خلال شهري أول وأسهل تطبيق تقسيط في مصر، واللي مش بيحتاج منك غير صورة البطاقة وبس، ومن غير زيارة، ولا ضامن، واستمتع كمان بتوصيل مجاني لكل مشترياتك.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.

*المنتجات المرشحة بناءً على الأكتر شهرة والأكتر مبيعًا من خلال مستخدمين ياقوطة. وليس شرطًا أن يكون كل الأكتر شهرة، أو الأكتر مبيعًا هو الأفضل من حيث الجودة، والسعر، وخدمة ما بعد البيع.

الكوتشينة

عادةً الكوتشينة بتكون أول حاجة بتيجي في بال أي حد لما نقول يلا مصيف، فهي لعبة مسلية والأسرة كلها تقدر تتجمع وتلعبها مرة واحدة بالتالي تعزيز العلاقات الاجتماعية والصحة النفسية والعقلية لأنها بتزود كمان الشعور بالسعادة وبتعزز الذاكرة والتركيز والذكاء وضبط النفس.

شوف عروض لعبة الكوتشينة المختلفة المتوفرة على ياقوطة من هنا.

بطاقات أونو

أونو من الألعاب المسلية أيضًا اللي بتحسن العلاقات الاجتماعية واللي تقدر تاخدها معاك ضمن الألعاب لأجازات الصيف والمصايف. اللعبة دي مخصصة للأطفال بشكل كبير بس مفيش ما يمنع أن الكبار يلعبوها كمان ويسلوا نفسهم بيها ويحسنوا من خلالها علاقتهم بأطفالهم.

شوف عروض لعبة بطاقات أونو المختلفة المتوفرة على ياقوطة من هنا.

الشطرنج

الشطرنج من الألعاب اللطيفة اللي بيفضلها نسبة كبيرة من الناس خصوصًا إنها مسلية وبتساعد في تعزيز التركيز والتفكير وحل المشكلات بطريقة إيجابية وفعالة، بجانب إنها بتعزز روح المنافسة والتعاون أيضًا. وتقدر بمنتهى البساطة تلعبها في الشاليه أو على البحر أو في الجنينة أو في أي مكان.

شوف عروض لعبة الشطرنج المختلفة المتوفرة على ياقوطة من هنا.

الدومينو

 

الدومينو اختراع عظم موجود منذ قديم الأزل، أو زي ما بيقولوا كدا اختراع بيتوارثه الأجيال، واختراع مفيد كمان لأنه بينمي المهارات العقلية والتفكير والتحليل المنطقي والحسابات كمان، وتقدر تلعبها مع أسرتك وتستمتعوا بقضاء الوقت سوا.

شوف عروض لعبة الدومينو المختلفة المتوفرة على ياقوطة من هنا.

الطاولة

الطاولة من الألعاب الممتعة اللي بتحسن القدرات العقلية والحسابية، وبتحسسك بالسعادة وبتعزز علاقاتك الاجتماعية سواء مع أسرتك أو مع أصحابك.

شوف عروض لعبة الطاولة المختلفة المتوفرة على ياقوطة من هنا.

البلاي ستيشن

ممكن نلجأ لألعاب البلاي ستيشن أيضًا اللي هتفضل واحدة من أفضل الأدوات الممتعة والترفيهية لو مر عمر كامل عليها، وهي من الألعاب الممتعة والمناسبة للأولاد والبنات وللكبار والصغار. البلاي ستيشن ممكن يخلق جو أسري لطيف ووقت لطيف وفيه منافسة ولعب وضحك وتسلية.

شوف عروض لعبة البلاي ستيشن المختلفة المتوفرة على ياقوطة من هنا.

شوف كمان أفضل وأقوى ألعاب بلاي ستيشن في 2022 من هنا.

مضارب التنس

التنس من الألعاب الممتعة واللي بتحتاج تركيز وتعاون وتشجيع عشان تقدر تلعب باحترافية وتعمل اسكور كويس وتستمتع في النهاية. وهي لعبة لطيفة للكبار والصغار وبتتلعب في أي وقت وأي مكان سواء في حديقة الشاليه مثلاً أو على الشاطئ أو أي مكان براحتك خالص.

شوف عروض مضارب التنس المختلفة المتوفرة على ياقوطة من هنا.

شبكة كرة طائرة شاطئية

كرة الشاطئ من الألعاب الممتعة واللي تقدر تشرك فيها كل أفراد الأسرة وتقضوا كلكم وقت لطيف وممتع وتلعبوا وتنبسطوا وتلموها وتشيلوها بكل بساطة بعد ما تخلصوا لعب.

شوف عروض شبكة كرة طائرة شاطئية المختلفة المتوفرة على ياقوطة من هنا.

شوف عروض الألعاب لأجازات الصيف والمصايف المختلفة المتوفرة على ياقوطة من هنا.

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا في تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

عن كاتب المقال

منى عوض، كاتبة بقالي أكتر من سنتين، بكتب عادة عن التكنولوجيا اللي بقت جزء لا يتجزأ من حياتنا اليومية، وبحب دايمًا أني أقرأ وأدور كويس جدًا عن كل حاجة قبل ما أكتب عنها عشان أكون متأكدة من كل معلومة بكتبها ولو حسيت أن المعلومات اللي لاقيتها على الإنترنت مش كافية ببدأ أنزل وأسأل سواء أشخاص جربوا الحاجة دي أو في الأماكن اللي بتكون متخصصة في بيع الحاجة اللي بكتب عنها.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *