مصيفك أحلى مع ياقوطة

كتبت: منى عوض

الناس بتستنى أي وقت تبقى متاحة فيه للسفر والاستجمام أمام البحر، بس فيه شوية مستلزمات ماينفعش تستغنى عنهم عشان تقدر تحقق درجة استمتاع أكبر.

ولأننا بنحب نشاركك كل لحظات حياتك، ياقوطة هتستعرض أهم المستلزمات اللازمة للاستخدام على البحر، ولو حبيت تشتري أي حاجة منهم تقدر تطلبها من خلالنا في ياقوطة وهتوصلك في أسرع وقت.

*بنفكرك إنك ممكن تشتري مستلزمات البحر من خلال شهري أول وأسهل تطبيق تقسيط في مصر، واللي مش بيحتاج منك غير صورة البطاقة وصورة إيصال مرافق وبس، ومن غير زيارة، ولا ضامن، واستمتع كمان بتوصيل مجاني لكل مشترياتك.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.

*المنتجات المرشحة بناءً على الأكتر شهرة والأكتر مبيعًا من خلال مستخدمين ياقوطة. وليس شرطًا أن يكون كل الأكتر شهرة، أو الأكتر مبيعًا هو الأفضل من حيث الجودة، والسعر، وخدمة ما بعد البيع.

نظارة شمس من جينريك

نظارة الشمس واحدة من الحاجات المهمة اللي ماينفعش تستغنى عنها وأنت على البحر أو في المصيف عمومًا، عشان تقدر تحافظ على عينيك من أشعة الشمس الضارة وتستمتع بجمال البحر والسماء من غير مواجهة أي مشاكل من الشمس، وكمان تقدر تحافظ على إطلالتك الرائعة عند ارتدائها.

ممكن تشوف نظارة شمس من جينريك من هنا.

ممكن تشوف تشكيلة أوسع من نظارات الشمس من هنا.

شوف دليل ياقوطة لنضارة الشمس المظبوطة من هنا.

صن بلوك لونا

الصن بلوك أو كريم الحماية من الشمس مهم جدًا عشان تقدر تستمتع بالبحر والشمس والهواء الطلق من غير ما تأذي بشرتك، عشان كدا اختارنالك صن بلوك لونا المقاوم للماء واللي بيناسب كل أنواع البشرة عشان تقدر تستمتع بالشمس من غير أي حروق أو التهابات.

ممكن تشوف صن بلوك لونا من هنا.

ممكن تختار الصن بلوك الأنسب ليك من هنا.

شمسية بحر

الشمسية واحدة من المعدات اللي من الضروري تواجدها معاك على الشاطئ عشان تقدر تستمتع بالأجواء المحيطة بكل هدوء ومن غير التعرض لأي مشاكل من الشمس، وكمان يفضل أن الشمسية دي تكون مقاومة للماء والرطوبة ودرجات الحرارة المرتفعة عشان تناسب الأجواء.

ممكن تشوف شمسية البحر من هنا.

كرسي البحر

كرسي البحر تقدر تريح عليه وأنت خارج من البحر وتقدر تستجم عليه تحت أشعة الشمس، والكرسي ده عادة بيكون قابل للطي وبيسهل حمله والتنقل بيه من مكان لآخر.

ممكن تشوف كرسي البحر من هنا.

الآيس بوكس

الآيس بوكس مناسب للاستخدام على الشاطئ فهو مصنوع من مواد عازلة للحرارة بتقدر تحافظ على برودة المشروبات والمأكولات لمدة تصل إلى 36 ساعة، ومن السهل التنقل بيه من مكان لآخر.

ممكن تشوف الآيس بوكس المناسب ليك من هنا.

كرة الشاطئ

كرة الشاطئ عندها قدرة رهيبة على خلق البهجبة والنشاط في المصيف، سواء على الشاطئ أو جوه البحر أو حمام السباحة، بس يفضل شرائها بألوان وأشكال جذابة عشان تجذب انتباه الطفل ويحب يلعب بيها ويستمتع بوقته مع باقي أفراد الأسرة.

ممكن تشوف كرة الشاطئ من هنا.

مجموعة ألعاب البحر من بينجو

ألعاب البحر واحدة من أكتر الحاجات اللي بيستمتع بيها الأطفال على الشاطئ، لأنهم بيقدر يستخدموها في عمل مجسمات على الرمل وبالتالي الإبداع، وفي العموم مجموعة الألعاب دي مكونة من جردل وقوالب رمل وثلاث قطع مختلفة الشكل لمساعدته في تكوين مجسمات الرمل اللي هو عايزها.

ممكن تشوف مجموعة ألعاب البحر من بينجو من هنا.

مايوه شورت سباحه رجالي من أديداس

المايوه ده مصنوع من نسيج البوليستر اللي بيكون سريع الجفاف يعني تقدر تلبسه في البحر ولما تخرج تقعد شوية في الشمس هتلاقيه نشف وبقى مريح بكل سهولة وسرعة، وكمان المايوه مزود ببطانة داخلية مصنوعة من قماش شبكي لتوفير راحة كاملة أثناء السباحة، وبيكون فيه جيوب جانبية.

ممكن تشوف مايوه شورت سباحه رجالي من أديداس من هنا.

مايوه سباحه نسائي

المايوه ده مكون من ثلاث قطع وهي بنطلون وسترة علوية وكمان بونيه لحماية الشعر من الكلور اللي بيكون موجود في حمامات السباحة وكمان لحمايته من أشعة الشمس الضارة.

ممكن تشوف مايوه السباحة النسائي من هنا.

مايوه سباحه قطعة واحدة للأطفال

الأطفال أكتر ناس بتحب تلعب وتستمتع بالمصيف والأجواء المحيطة بيهم وأكيد هيحبوا ينزلوا البحر كمان، عشان كدا ممكن تشوف المايوه ده اللي مصنوع من مادة البوليستر ومكون من قطعة واحدة بتغطي أجزاء كبيرة من جسم الطفل وبالتالي انخفاض مستوى الضرر اللي ممكن يتعرض ليه من أشعة الشمس.

ممكن تشوف مايوه سباحه قطعة واحدة للأطفال من هنا.

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا في تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

عن كاتب المقال

منى عوض، كاتبة بقالي أكتر من سنتين، بكتب عادة عن التكنولوجيا اللي بقت جزء لا يتجزأ من حياتنا اليومية، وبحب دايمًا أني أقرأ وأدور كويس جدًا عن كل حاجة قبل ما أكتب عنها عشان أكون متأكدة من كل معلومة بكتبها ولو حسيت أن المعلومات اللي لاقيتها على الإنترنت مش كافية ببدأ أنزل وأسأل سواء أشخاص جربوا الحاجة دي أو في الأماكن اللي بتكون متخصصة في بيع الحاجة اللي بكتب عنها.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *