أكتر الأجهزة المحضرة للطعام مبيعًا على ياقوطة في 2020

كتبت: منى عوض

ناس كتير بقت بتهتم بفكرة وجود محضر الطعام في البيت، خاصة إنهم بيكونوا شايفين إنه عملي جدًا، فهو بيقدم وظائف كتير في جهاز واحد فقط.

ولأننا بنحب نقدم كل اللي يهمكم دايمًا، هنستعرض النهاردة أكتر محضرات الطعام شهرة ومبيعًا على ياقوطة في 2020، ولو عجبكم أي محضر طعام منهم تقدر تطلبه من خلال موقعنا وهيوصلك في أسرع وقت.

*بنفكرك إنك ممكن تشتري محضر الطعام من خلال شهري أول وأسهل تطبيق تقسيط في مصر، واللي مش بيحتاج منك غير صورة البطاقة وصورة إيصال مرافق وبس، ومن غير زيارة، ولا ضامن، واستمتع كمان بتوصيل مجاني لكل مشترياتك.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.

*المنتجات المرشحة بناءً على الأكتر شهرة والأكتر مبيعًا من خلال مستخدمين ياقوطة. وليس شرطًا أن يكون كل الأكتر شهرة، أو الأكتر مبيعًا هو الأفضل من حيث الجودة، والسعر، وخدمة ما بعد البيع.

محضر الطعام من فريش 1000 وات

فريش واحدة من الشركات المشهورة في مجال الأجهزة المنزلية ذات المواصفات والجودة المميزة والأسعار المناسبة، وبالتالي مش غريب أن محضر الطعام فريش يكون ضمن قائمة الأكثر مبيعًا في 2020، فهو عبارة عن جهاز متكامل متعدد الوظائف بيتكون من خلاط سعته كبيرة تصل إلى 1.8 لتر، بجانب كبة بحجم 2 لتر فيها سكاكين مختلفة مخصصة للتقطيع والفرم والبشر، ولكن يعيبها أنها غير مزود بمطحنة بن وتوابل ولا الأدوات المخصصة للعجن والمخبوزات.

الجهاز مزود بسرعتين مختلفتين لاختيار الأنسب، وكمان بيتميز بوجود أرجل مطاطية عشان تحقق ثبات أكبر وقت استخدام الجهاز كبير الحجم واللي بيحتاج لمساحة تخزين كبيرة.

ممكن تشوف محضر الطعام من فريش FP402 من هنا.

محضر الطعام ألترا 1000 وات

محضر طعام ألترا مميز وعملي جدًا، فهو بيجي بماتور قوي قدرته الكهربائية تقدر بـ 1000 وات، وبيجي بمجموعة واسعة من الملحقات زي وعاء ذو سعة كبيرة تقدر بـ 2.4 لتر وخلاط سعته 1.5 لتر وغيرها من الملحقات اللي بتسهل عملية التقطيع والطحن والبشر والعجن والخفق وبتساعد على إتمامها في أسرع وقت ممكن وبأعلى بكفاءة ممكنة.

محضر الطعام بيتميز بـ 5 مستويات مختلفة للسرعة لاختيار الأنسب لاحتياجاتك ولاحتياجات الطعام من بينهم، وبيتميز بأنه السكاكين الموجودة معاه بتكون مصنوعة من مادة الأستانلس ستيل المقاومة للصدأ.

ممكن تشوف محضر الطعام ألترا UFP10MFK من هنا.

محضر طعام بلاك أند وايت 700 وات

بلاك أند وايت واحد من العلامات التجارية المعروفة أيضًا واللي سعرها بيكون عادةً مناسب، وبالنسبة لمحضر الطعام دا فهو بيجي بسعر مناسب وماتور قوي قدرته الكهربائية بتبلغ 700 وات، وبيكون مزود بملحقات عديدة زي مثلاً الخلاط والكبة والمطحنة، بجانب ملحقات مخصصة للعصر والتقطيع والفرم والخفق وكمان أنبوب تغذية كبيرة، وبيتميز الجهاز بوجود سرعات متغيرة لاختيار الأنسب وفيه أيضًا خاصية الغلق التلقائي.

ممكن تشوف محضر طعام بلاك أند وايت FP1400 من هنا.

محضر طعام فيوجن من ميانتا 800 وات

محضر الطعام ميانتا بيقدم أداء متميز، فهو بييجي بموتور قوته 800 وات، وبيكون مزود بوعاء كبير الحجم فسعته تصل إلى 1.5 لتر وسلاح تقطيع شفراته مصنوعة من الأستانلس ستيل مقاوم للصدأ ومزود أيضًا ملحق مكبس لإضافة المكونات بشكل آمن أثناء التشغيل.

الجهاز مزود بسرعتين مختلفتين وخاصية التشغيل المتقطع، وبيجي بقواعد مطاطية مقاومة للانزلاق وبتحقق أعلى ثبات أثناء التشغيل.

ممكن تشوف محضر طعام فيوجن من ميانتا FP141222A من هنا.

محضر طعام كينوود 1000 وات

محضر الطعام دا بيتميز بماتور قوي، ومزود بشفرات حادة مصنوعة من الأستانلس ستيل المقاوم للصدأ عشان يساعدك في أداء مهام الفرم والتقطيع والعجن، فضلاً عن وجود خلاط بسعة 1.5 لتر ووعاء بسعة 3 لتر.

الجهاز بيجي بسرعتين مختلفتين للاختيار بينهما، فضلاً عن أن القدم المطاطية بتوفر ثبات محكم للجهاز على التربيزة أو سطح الحاجة اللي محطوط عليها أثناء التشغيل.

ممكن تشوف محضر طعام كينوود FDP642BK من هنا.

محضر طعام براون 600 وات

محضر الطعام براون عبارة عن جهاز متكامل مكون من خلاط وكبة وعصارة ومطحنة وقطع مخصصة للخفق وسكاكين حادة مصنوعة من الأستانلس ستيل المقاوم للصدأ عشان تساعد في تقطيع وفرم وبشر أنواع الأكل المختلفة، ومزود بموتور قوته 600 وات لإتمام المهام المطلوبة بسرعة وكفاءة عالية.

ممكن تشوف محضر طعام براون Fx3030 من هنا.

محضر طعام فيرست وان 700 وات

محضر الطعام من فيرست وان بيجي بموتور قوته 700 وات لإتمام المهام المطلوبة بسرعة عالية وكفاءة وفعالية عالية أيضًا، وبيكون قادر على إتمام مهام عديدة بفضل الملحقات المتعددة الملحقة بيه زي الخلاط والكبة والعصارة وسكاكين الفرم والطحن وغيرها من الملحقات.

محضر الطعام بيتميز بوجود أرجل مطاطية لتحقيق ثبات أعلى وعدم انزلاقه أثناء التشغيل، ولكن يعيبه أنه بيحتاج حيز كبير للتخزين بسبب القطع الكتير الموجودة فيه.

ممكن تشوف محضر طعام فيرست وان F3070 من هنا.

ممكن تختار محضر الطعام الأنسب من بين تشكيلة كبيرة من هنا.

اعرف إزاي تختار أفضل محضر طعام مع ياقوطة.

اعرف أنهي الأفضل: الكيتشن ماشين ولا شراء كل جهاز لوحده؟

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا في تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

عن كاتب المقال

منى عوض، كاتبة بقالي أكتر من سنتين، بكتب عادة عن التكنولوجيا اللي بقت جزء لا يتجزأ من حياتنا اليومية، وبحب دايمًا أني أقرأ وأدور كويس جدًا عن كل حاجة قبل ما أكتب عنها عشان أكون متأكدة من كل معلومة بكتبها ولو حسيت أن المعلومات اللي لاقيتها على الإنترنت مش كافية ببدأ أنزل وأسأل سواء أشخاص جربوا الحاجة دي أو في الأماكن اللي بتكون متخصصة في بيع الحاجة اللي بكتب عنها.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *