لغرفة نوم أطفال مرحة

أفكار لغرفة اطفال مليئة بالمتعة

كتبت: أماني سمير

أوضة نوم أطفالنا هي أول حاجة بنخطط ليها بمجرد ما نعرف إن فيه بيبي جاي للعيله. بنقعد نحلم ونفكر ونتخيل إزاي نصممها والديكور والصور والسراير واللعب اللي هنشتريها ونزين بيها أوضة أولادنا في كل مرحلة من مراحل حياتهم الجميلة. وبنسعى دايمًا إن أي حاجة ليها علاقة بالأوضة دي تكون آمنة عليهم تماماً ويتعلموا من خلالها ويكتشفوا العالم الجديد إللي هيكونوا فيه.

ولأن ياقوطة يهمها دايماً راحتكم وسعادتكم, هنعرض عليكم مجموعة متنوعة من الأفكار والمنتجات إللي تقدروا تشوفوها وانتو قاعدين في مكانكم وتعرفوا بتتباع فين وبكام قبل ما تشتروا، ولو عجبكم منتج منهم وحبيتوا تشتروه أونلاين، اتصلوا في أي وقت وهيوصلكوا لحد باب البيت.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.

1- طقم سرير

يتكون من لحاف وكيس وسادة مصنوع بالكامل من القطن المصري عالي الجودة ليحافظ على جلد طفلك سليم وصحي وقت نومه، ويتميز برسومات وألوان مبهجة تناسب الأولاد علشان تعلّم وتعرّف ابنك الصغير على وسائل النقل والمواصلات المختلفة ويعيش معاها في أجواء المغامرة والخيال.

شوف طقم سرير، بسعر يبدأ من ٣٩٥ جنيه مصري.

2- ساعة بازل

هي لعبة مبتكرة على شكل ساعة حائط لتعليم الأطفال الصغار الأرقام والأعداد عن طريق القطع الخشبية واللي بتتركب في الجزء المخصص ليها وبكده ممكن طفلك يعرف الوقت وهو بيلعب.

شوف ساعة بازل، بسعر يبدأ من ٢٦٠ جنيه مصري.

3- سلة لحفظ الألعاب

مصنوعة بالكامل من القماش المضاد للمياه وممكن جدًا يتغسل وليها هيكل داخلي على شكل مكعب كبير علشان ابنك يشيل فيه لعبته ويتعلم النظام ويكون سهل عليه يجمعها ويلعب بيها في أي وقت، وهي موجودة بألوان ورسومات كتيرة تمشي مع أوضة ابنك وتديه فرحة طول الوقت.

شوف سلة لحفظ الألعاب، بسعر يبدأ من ٣٠ جنيه مصري.

4- سجاد للأطفال

بتتميز السجادة دي  بشكلها البسيط والمبتكر علشان يتعرف عن طريقها طفلك في شهوره الأولى على عالم الأرقام وهو لسة بيزحف عليها، بالإضافة لألوانها المتناسقة والمريحة للعين اللي بتتناسب مع ديكور وحجم غرفة طفلك.

شوف سجادة للأطفال، بسعر يبدأ من ٥٩٥ جنيه مصري.

5- أباجورة بشكل قرد

الأباجورة دي جميلة جدًا وبتدي جو في أوضة أولادك وده لأنها على شكل قرد مصنوع من القماش عالي الجودة وفي نهايته هنلاقي مصباح معدن علشان ينور الأوضه بشكل جميل ومش هنحسه مختلف عن ديكور أوضة أولادك.

شوف أباجورة بشكل قرد، بسعر يبدأ من ٦٣٣ جنيه مصري.

6- ستائر بالرباط

الستائر دي بتتميز برسوماتها الرائعة إللي بتعبر عن مدينة كاملة يغمرها الظلام وتسطع بها النجوم ليعيش طفلك أجواء القصص والحكايات قبل النوم، وعند الصباح يتم ربط الستارة بالرباط المعلق بها علشان تسمح لأشعة الشمس بدخول أوضته لينعم بضوء النهار، وهي مصنوعة بالكامل من القطن لتكون آمنة تماما على طفلك الصغير.

شوف ستائر بالرباط، بسعر يبدأ من ٦٧٥ جنيه مصري.

7- كرسي بشكل نحله

تم تصميم الكرسي ده على شكل نحله علشان أولادك يستمتعوا باللعب والقعدة عليه وبيتميز بوزنه الخفيف فممكن يتنقل ويتخزن في أي مكان وممكن كمان تاخدوه معاكم في أي رحلة أو حديقة عامة، ده غير انه بيكون معاه جراب يتشال فيه بعد الاستخدام.

شوف كرسي بشكل نحلة، بسعر يبدأ من ٣٨٠ جنيه مصري.

8- بيت مخيم للأطفال

وده عبارة عن خيمة مخصصة للأطفال مصنوعة بالكامل من المشمَع بهيكل داخلي علشان يحافظ على قوامها وشكلها، وبتتميز بسهولة التركيب ومش هتحتاج لأدوات إضافية علشان تركبها، ومرسوم عليها بألوان جذابة الشكل الخارجي للبيت علشان أطفالك يستمتعوا باللعب والقعدة فيها لوقت كبير مع قصصهم وألعابهم والعالم بتاعهم. وبيتميز البيت ده بخفة وزنه وممكن كمان يتشال ويتخزن في أي مكان في البيت، ومش هيحتاج لمساحة كبيرة يتخزن فيها. ولأنه مزود بطبقة أرضية بتحميه من المطر والبلل فسهل جدًا تاخدوه معاكم في رحلاتكم الأسرية.

شوف بيت مخيم للأطفال، بسعر يبدأ من ٢٩٨ جنيه مصري.

*قد تنفد المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك إبلاغنا فى تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com في فيسبوك.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *