أفضل الدراجات على ياقوطة

كتبت: منى عوض

ناس كتير بدأت تلجأ لاستخدام الدراجات كوسيلة نقل أساسية ليها، باعتبارها بديل رخيص وسريع ورياضي وصديق للبيئة ده غير إنها تعتبر وسيلة رياضية جميلة كمان للأطفال في النوادي، عشان كده حابين نساعدك ونقدملك في مقال النهارده أفضل الدراجات المتاحة على ياقوطة، ولو عجبك أي واحدة منهم وحبيت تشتريها تقدر تعرف أحسن سعر ليها وتقدر كمان تطلبها من خلالنا وهتوصلك في أسرع وقت.

*بنفكرك إنك ممكن تشتري عجلة من خلال شهري أول وأسهل تطبيق تقسيط في مصر، واللي مش بيحتاج منك غير صورة البطاقة وصورة إيصال مرافق وبس، ومن غير زيارة، ولا ضامن، واستمتع كمان بتوصيل مجاني لكل مشترياتك.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.

*المنتجات المرشحة بناءً على الأكتر شهرة والأكتر مبيعًا من خلال مستخدمين ياقوطة. وليس شرطًا أن يكون كل الأكتر شهرة، أو الأكتر مبيعًا هو الأفضل من حيث الجودة، والسعر، وخدمة ما بعد البيع.

دراجة كيستو r600

هيكل العجلة مصنوع من الألمونيوم وبتيجي بمقاس 27.5 بوصة و21 سرعة وفرامل V قوية، ولكن من الصعب استخدامها في الطرق غير الممهدة أو في الجبال.

ممكن تشوف دراجة كيستو r600 من هنا.

دراجة هايبرد Riverside 100

الدراجة مميزة وحجمها 28 بوصة وبتكون مريحة جدًا فهي مزودة بمقعد من الفوم وقابل لضبط ارتفاعه، ومزودة بناقل حركة ذو 6 سرعات، وكمان مزودة بفرامل V قوية قابلة للاستخدام على الطرق الممهدة والطرق الطينية كمان.

ممكن تشوف دراجة هايبرد Riverside 100 من هنا.

دراجة الأطفال كلاسيك جانت من BMX

العجلة بتيجي بألوان مبهجة وجذابة وبتيجي بحجم 20 بوصة وبالتالي فهي مناسبة بشكل أكبر لأولادك ومش ليك كشخص كبير، وكمان وزنها 10 كيلوجرام وبالتالي فهي خفيفة الوزن ومن السهل التنقل بيها من مكان لآخر.

وفي العموم العجلة بتيجي بسرعة واحدة فقط وبتيجي مع فرامل قوية عشان طفلك يقدر يستخدمها وقت ما يحتاجها بكل أمان وسلاسة.

ممكن تشوف دراجة الأطفال كلاسيك جانت من BMX من هنا.

دراجة Elops 120

الدراجة دي مريحة جدًا ومن السهل استخدامها والتحكم فيها فهي بتيجي بكرسي ذو وضعية مستقيمة للجلوس ومقابض مريحة).

ممكن تشوف دراجة Elops 120 من هنا.

دراجة سكوت سويسري كونتيسا

دراجة الأطفال بتيجي بلون زهري مميز ومصنوعة من الألمونيوم وبتيجي بمقاس 16 بوصة وسرعة واحدة فقط ومزودة كمان بمساعد أمامي للصدمات، وكمان مزودة بفرامل V القوية.

ممكن تشوف دراجة سكوت سويسري كونتيسا من هنا.

دراجة فوجي FINEST 2.5 44 DENIM

العجلة دي بتيجي بأربع أحجام مختلفة، الحجم الأول بيكون الأصغر وبيكون مقاسه 44 سم، والحجم الثاني بيكون أكبر شوية ومقاسه بيكون 47 سم، أما الحجم الثالث فبيكون أكبر من الأتنين السابقين بشوية وبيكون مقاسه 50، وبالنسبة للحجم الرابع وهو الأكبر وسط الأربع أحجام فهو بيكون مقاسه 65 سم.

وفي العموم العجلة خفيفة الوزن يعني وزنها بيصل إلى 10.41 كيلوجرام وبالتالي من السهل التنقل بيها من مكان لآخر وكمان من السهل تخزينها واستخدامها، وكمان بتيجي بسرعة واحدة فقط وفرامل متميزة، ولكن يعيبها سعرها المرتفع بشكل مبالغ فيه.

ممكن تشوف دراجة فوجي FINEST 2.5 44 DENIM من هنا.

دراجة من زويل بايك

الدراجة مريحة جدًا والمقعد بتاعها بيتحرك عشان يناسب الشخص اللي بيستخدم العجلة، وفي العموم هي بتيجي بحجم 24 بوصة ووزن 22 كيلوجرام وفرامل مميزة وقوية عند الاستخدام.

ممكن تشوف دراجة من زويل بايك من هنا.

دراجة زورو من جينيريك

الدراجة شكلها مميز وألوانها حلوة ومناسبة جدًا للأطفال فهي بتيجي بحجم 16 بوصة ومزودة بسرعة واحدة فقط وفرامل قوية ومناسبة للعجلات الأطفال، وكمان وزنها خفيف بيصل إلى 11 كيلوجرام وبالتالي من السهل حملها وتخزينها والتنقل بيها من مكان لآخر.

ممكن تشوف دراجة زورو من جينيريك من هنا.

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا في تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

عن كاتب المقال

منى عوض، كاتبة بقالي أكتر من سنتين، بكتب عادة عن التكنولوجيا اللي بقت جزء لا يتجزأ من حياتنا اليومية، وبحب دايمًا أني أقرأ وأدور كويس جدًا عن كل حاجة قبل ما أكتب عنها عشان أكون متأكدة من كل معلومة بكتبها ولو حسيت أن المعلومات اللي لاقيتها على الإنترنت مش كافية ببدأ أنزل وأسأل سواء أشخاص جربوا الحاجة دي أو في الأماكن اللي بتكون متخصصة في بيع الحاجة اللي بكتب عنها.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *