أفضل أجهزة Fresh على ياقوطة

كتبت: منى عوض

فريش بتستخدم في العادة تكنولوجيات متطورة في منتجاتها وده جذب فئة كبيرة من العملاء ليها، وياقوطة النهارده هتسلط الضوء على مواصفات وأسعار أفضل منتجات فريش، ولو لاقيت إنك محتاج أي حاجة منه، تقدر تعرف أحسن سعر ليها وتقدر كمان تطلبها من خلالنا وهتوصلك في أسرع وقت.

بنفكرك إنك ممكن تشتري أجهزة فريش من خلال شهري أول وأسهل تطبيق تقسيط في مصر، واللي مش بيحتاج منك غير صورة البطاقة  وبس، ومن غير زيارة، ولا ضامن، واستمتع كمان بتوصيل مجاني لكل مشترياتك.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.

*المنتجات المرشحة بناءً على الأكتر شهرة والأكتر مبيعًا من خلال مستخدمين ياقوطة. وليس شرطًا أن يكون كل الأكتر شهرة، أو الأكتر مبيعًا هو الأفضل من حيث الجودة، والسعر، وخدمة ما بعد البيع.

غسالة ديجيتال من فريش 7 كيلو 

غسالة سعتها 7 كيلو وبالتالي فهي تنفع للأسر الصغيرة إلى المتوسطة، وفيها شاشة LED عشان تعرف البرنامج ومدته أو الوقت المتبقى للبرنامج اللي اختاره من وسط برامج متعددة الغسالة بتوفرها لتتناسب مع أنواع الملابس المختلفة، وكمان بتوفر في الوقت والطاقة والمياه المستهلكة، ومش بتسبب أي ضوضاء طول ما هي شغالة.

الغسالة تحميل أمامي ودا معناه إنك مش هتقدر تستخدم أي مسحوق غير مسحوق الأوتوماتيك ومش هتقدر تضيف أي ملابس أثناء دورة الغسيل، وفيها مضخات أمامية لتوفير ضخ مياه مكثف للمساعدة في تنظيف الملابس بشكل أكبر.

تقدر تشوف غسالة ديجيتال من فريش 7 كيلو FFM7-D1000SC من هنا.

تقدر تشوف عروض غسالات ملابس فريش المتوفرة على ياقوطة من هنا.

ثلاجة فريش نوفروست 16 قدم

الثلاجة نوفروست سعتها 16 قدم وسعتها باللتر 397 لتر، وبتيجي بـ 2 باب واحد للثلاجة والثاني للفريزر وفيها 3 أرفف بايركس مقاوم للكسر وقابلة للتعديل وصانع مكعبات الثلج، وكمان مزودة بإضاءة داخلية LED.

الثلاجة بتيجي بفلتر بلازما ايونايزر للقضاء على أي شوائب وبكتيريا وفطريات وروائح وبيمنع أصلاً تكوينها من الأساس.

تقدر تشوف ثلاجة فريش نوفروست 16 قدم موديل FNT-BR470KT من هنا.

تقدر تشوف عروض ثلاجات فريش المتوفرة على ياقوطة من هنا.

ديب فريزر رأسي نوفروست من فريش 7 أدراج 

ديب فريزر فريش هيوفرلك مساحة كبيرة تقدر تخزن فيها إحتياجاتك لفترات طويلة ومن غير ما تكون مُقيد، فهو بيجي بسعة 230 لتر وبيكون مزود بـ 7 أدراج شفافة وكبيرة، وتقدر تستخمه كثلاجة وديب فريزر من خلال التحكم في درجات الحرارة، وفيه خاصية النوفروست والتجميد السريع، دا بجانب إنه بيحتفظ بالأغذية مجمدة لمدة 6 ساعات في حال انقطاع التيار الكهربائي.

الجهاز بيجي بمروحة داخلية لتجميد أسرع وإضاءة داخلية، بجانب شاشة LED بتتحكم فيها عن طريق التاتش، ومزود بإنذار للباب عشان لو نسيته مفتوح أو مقفلتوش كويس، وفيه قفل ضد عبث الأطفال.

تقدر تشوف ديب فريزر رأسي نوفروست من فريش 7 أدراج موديل FNU-M300IB من هنا.

تقدر تشوف عروض ديب فريزر فريش المتوفرة على ياقوطة من هنا.

بوتاجاز غاز فريش بلازا 5 شعلة

بوتاجاز 5 شعلة عشان تطبخ عليه كل الأصناف اللي إنت عايزها بس الحجم الكبير دا لن يتناسب مع المطابخ الصغيرة.

البوتاجاز بيشتغل بالغاز، وبيجي بنظام أمان بتفصل الغاز عن الشعلة لو وقع عليها حاجة مثلاً أو النار قفلت، وبيجي بخاصية الإشعال الذاتي وفيه تايمر، وكمان الفرن بتاعه واسع وبيجي بمروحة لتوزيع الهواء في كافة الأنحاء وإضاءة داخلية ودرج تسخين سفلي للحفاظ على سخونة الأكل، بس يعيبه تسرب الحرارة للخارج وبالتالي سخونية المقابض وصعوبة استخدامها من غير فوطة مثلاً.

تقدر تشوف بوتاجاز غاز فريش بلازا 5 شعلة من هنا.

تقدر تشوف عروض بوتاجازات فريش المتوفرة على ياقوطة من هنا.

مروحة فريش ستاند الشبح 18 بوصة

مروحة فريش الشبح اسم على مسمى لأنها هتوفرلك تدفق وتوزيع قوي للهواء البارد نسبيًا في عز الحر بفضل اعتمادها على 3 شفرات بلاستيكية قوية وقطر 18 بوصة، وكمان بتيجي بـ 3 سرعات مختلفة وتقدر تتحكم فيها عن بُعد من خلال الريموت كنترول.

تقدر تشوف مروحة فريش ستاند الشبح 18 بوصة من هنا.

تقدر تشوف عروض مراوح فريش المتوفرة على ياقوطة من هنا.

مبرد مياه فريش FW-17VFB

الصيف بدأ ومبرد المياه بتزيد أهميته مع الحر والعطش، وفي الواقع هو مهم كمان في الشتاء يعني، ومبرد المياه دا بيجي بحنفيتين للماء البارد والساخن وخزان للمياة الباردة سعته 3.2 لتر والمياة الساخنة لتر واحد، وكمان بيكون مزود بنظام غلق آمن.

تقدر تشوف مبرد مياه فريش FW-17VFB من هنا.

تقدر تشوف عروض مبردات المياه من فريش المتوفرة على ياقوطة من هنا.

تكييف سبليت بروفيشنال تربو بارد من فريش 1.5 حصان 

التكييف تصميمه عصري وهيوفرلك درجة عالية من البرودة في عز الحر، فهو بيجي بقوة 1.5 حصان بتغطي مساحة 12 متر مربع، وبيجي بخاصيتي التربو وتوزيع الهواء لأسفل وأعلى لتبريد المكان بسرعة وكفاءة عالية بمجرد تشغيل التكييف.

التكييف مزود بخاصية التشغيل الاقتصادي أثناء النوم من غير أي ضوضاء، ومزود بفلتر ضد الغبار وتقدر تركبله فلتر بلازما لتنقية الهواء مع تنظيف ذاتي للفلاتر لضمان عملها بكفاءة عالية طول الوقت.

الجهاز مزود بخاصية التشغيل الأتوماتيكي عند رجوع التيار الكهربائي دا في حال لو الكهرباء قطعت أو فصلت يعني، وبيجي بشاشة ليد ديجيتال لمعرفة درجة الحرارة وريموت كنترول بشاشة LCD داعم للتشغيل الذكين، وفيه مؤقت زمني للتشغيل.

وسط كل المزايا دي أكيد هتلاقي عيوب، فمثلاً أو عيب ممكن ميتقبلوش البعض إن التكييف بارد فقط، وكمان كفاءة استخدام الطاقة بتاعته B ودا معناه إنه غير موفر شوية في الكهرباء.

تقدر تشوف تكييف سبليت بروفيشنال تربو بارد من فريش 1.5 حصان FUFW12C/IW من هنا.

تقدر تشوف عروض تكييفات فريش المتوفرة على ياقوطة من هنا.

مكنسة فريش فاستر 1600 وات – FB-1600A

مكنسة قوية فهي بتيجي بموتور قوته 1600 وات، وكيس للأتربة سعته 3.5 لتر وبالتالي هتحتاج تفضيه كل شوية، وفي العموم تقدر تعرف وضع الكيس إذا كان مليان ومحتاج يتنضف أو لسه شوية عليه من خلال مؤشر الغبار الضوئي، وبتيجي كمان بفلتر HEPA المضاد للبكتيريا مع مرشح الإسفنج لتوفير جو خالي من الأتربة والغبار.

المكنسة سهلة الاستخدام والتنقل كمان فهي بتيجي بذراع تليسكوبى تقدر تظبط طوله براحتك مع ملحقات إضافية للسجاد والأرضيات، ومع سلك 5 متر وعجلات كبيرة هتخليها تتحرك بسهولة، وكمان آمنة فهي بتفصل تلقائي لو اشتغلت لفترات طويلة عشان تحافظ على الموتور من السخونية العالية.

تقدر تشوف مكنسة فريش فاستر 1600 وات – FB-1600A من هنا.

تقدر تشوف عروض المكانس الكهربائية من فريش المتوفرة على ياقوطة من هنا.

ميكرويف فريش 36 لتر موديل FMW-36KCG-S

الميكروويف أدائه عالي فهو بيجي بقوة 1000 وات مع شواية قوتها 1100 وات وبالتالي هيقدملك سرعة في الأداء ودقة في التنفيذ، بفضل كمان سعته الكبيرة البالغة 36 لتر والشاشة الليد الديجيتال اللي تقدر تراقب من خلالها الدنيا بشكل كبير وتقدر تختار من خلالها بسهولة المدة أو البرنامج المناسب.

تقدر تشوف ميكرويف فريش 36 لتر موديل FMW-36KCG-S من هنا.

تقدر تشوف عروض ميكروويف فريش المتوفرة على ياقوطة من هنا.

فرن كهربائي من فريش بقوة 1600 وات – 3601/ RCL

الفرن بيجي بقدرة كهربائية تبلغ 1600 وات ودا معناه سرعة وكفاءة عالية، مع سعة داخلية كبيرة تبلغ 36 لتر، ومع إمكانية التحكم في درجة الحرارة حتي 250 درجة، وفيه مؤقت زمني لحد 90 دقيقة‏. بيصدر جرس بمجرد انتهاء وقت الطهي المحدد.

تقدر تشوف فرن كهربائي من فريش بقوة 1600 وات – 3601/ RCL من هنا.

تقدر تشوف عروض الأفران الكهربائية من فريش المتوفرة على ياقوطة من هنا.

خلاط فريش الشبح 360 وات

خلاط عملي هيخليك تعمل كل اللي إنت عايزه بسرعة وكفاءة، بفضل قوة موتوره 360 وات، وشفشق بلاستيكي شفاف مدرج بالمقاسات سعته 1.5 لتر اللي بيكون ملحق بشفرات ستانلس ستيل قوية وحادة.

الخلاط مزود كمان بمطحنة توابل واحدة فقط فيها شفرات ستانلس ستيل حادة، وبيجي بـ 4 سرعات مختلفة.

تقدر تشوف خلاط فريش الشبح 360 وات من هنا.

تقدر تشوف عروض خلاطات فريش المتوفرة على ياقوطة من هنا.

كبة فريش 400 وات وسعة 1.5 لتر – CH400

كبة عظيمة هتسهل عليك عملية تقطيع وفرم الأكل جدًا لكن مش هتصدر تمارس مهام الخفق والعصر، وبتيجي بموتور قوته 400 وات وشفشق سعته كبيرة 1.5 لتر وسكينة ستانلس ستيل قوية مقاومة للصدأ، وكمان بتتميز بصغر حجمها وسهولة تخزينها وثباتها أثناء التشغيل بفضل قاعدة المطاط.

تقدر تشوف كبة فريش 400 وات وسعة 1.5 لتر – CH400 من هنا.

تقدر تشوف كل أجهزة فريش المتوفرة على ياقوطة من هنا.

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا في تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

عن كاتب المقال

منى عوض، كاتبة بقالي أكتر من سنتين، بكتب عادة عن التكنولوجيا اللي بقت جزء لا يتجزأ من حياتنا اليومية، وبحب دايمًا أني أقرأ وأدور كويس جدًا عن كل حاجة قبل ما أكتب عنها عشان أكون متأكدة من كل معلومة بكتبها ولو حسيت أن المعلومات اللي لاقيتها على الإنترنت مش كافية ببدأ أنزل وأسأل سواء أشخاص جربوا الحاجة دي أو في الأماكن اللي بتكون متخصصة في بيع الحاجة اللي بكتب عنها.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *