رمضان أنسب وقت لشراء الميكروويف … ودي أفضل أسعاره في السوق المصري

كتب: خالد عاصم

لشهر رمضان طقوس معينة خاصة بالاكل، من أول التفكير في فطار بكره إيه لحد التجهيز والتحضير والطبخ نفسه، وعشان العملية دي تكمل صح مجتاجة مجموعة من الأجهزة المساعدة واللي من بينها أفران الميكروويف اللي هتسهل على ست البيت كتير في شهر رمضان، لأنها ممكن تساعدها في الطبخ وكمان هتقدر من خلالها تفك تجميد الأكل بسرعة أو تسحن الأكل بأحسن طريقة قبل الأكل على طول.

وفي المقال ده هنتعرف على مجموعة من أبرز أفران الميكروويف المتوفرة على ياقوطة واللي هتقدر من خلالها تحصل على أفضل مساعدة في تجهيز الأكل في رمضان، ولو أي ميكروويف من اللي هنتكلم عنهم عجبكم هتقدروا تطلبوه من خلالنا في ياقوطة وهيوصلكم لحد باب البيت وكمان تقدروا تشتروا المنتجات دي بالتقسيط من خلال شهري أول وأسهل تطبيق للتقسيط في مصر واللي مش بيحتاج منك غير صورة البطاقة وصورة إيصال مرافق وبس، ومن غير زيارة ولا ضامن واستمتع كمان بتوصيل مجاني لكل مشترياتك من خلاله.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.
*المنتجات المرشحة بناءً على الأكتر شهرة والأكتر مبيعًا من خلال مستخدمين ياقوطة. وليس شرطًا أن يكون كل الأكتر شهرة، أو الأكتر مبيعًا هو الأفضل من حيث الجودة، والسعر، وخدمة ما بعد البيع.

أبرز أفران الميكروويف المتوفرة على ياقوطة

ميكروويف FMW-42KC-S سعة ٤٢ لتر من فريش

واحد من أفضل أفران الميكروويف في الفئة السعرية دي ميكروويف فريش ده تحديدًا وده لأسباب كتير منها سعته الكبير ٤٢ لتر، قوته اللي بتوصل لحد ١١٠٠ وات، شاشة الليد وإمكانية التحكم الرقمي في الميكروويف من خلال اللمس بالإضافة لتوفير الكهرباء، وده طبعًا بالإضافة لباقي مميزات الميكروويف الطبيعية زي إمكانية تحضير الوجبات من خلال الاختيار من قائمة طعام كبيرة، وكمان التذويب من خلال الوزن أو الوقت ده غير تحضير الفشار وتسخين السوائل بسرعة ومن غير أي مجهود.

اتعرف على عروض أسعار ميكروويف فريش FMW-42KC-S من هنا.

اتعرف على عروض أسعار كل أفران الميكروويف من فريش من هنا.

ميكروويف ME6124ST سعة ٣٤ لتر من سامسونج

بتتميز أفران الميكروييف من شركة سامسونج بمميزات أساسية بتجتمع في كل فئاتها وأنواعها وهي الصلابة والبناء القوي والفعالية الممتازة في الطبخ والتسخين والإذابة، المكروييف ده سعة ٣٤ لتر يعني سعة ممتازة وتساعدك على تجهيز أكلات مختلفة بأسرع وفت ممكن وبكل سهولة وكمان مع توفير للطاقة، الميكروييف مطلي بطلاء السيراميك يعني مش هيتخدش وهيعيش معاك كتير وكمان فيه مجموعة كبيرة من البرامج سواء الخاصة بإذابة الأكل المجمد أو الطهي المختلف.

اتعرف على عروض أسعار ميكروويف سامسونج ME6124ST من هنا.

اتعرف على عروض أسعار أفران الميكروييف من سامسونج من هنا.

ميكروويف ديجيتال ٢٠ لتر من زانوسي

ميكروويف ديجيتال ممتاز من زانوسي سعة ٢٠ لتر بيمتاز بهيكل معمول من المعدن اللي مش بيعكس درجة حرارة الميكروويف الداخلية، وبيستخدم في فك التلج أو التسخين وبرامجه المتعددة بتساعد على إعداد الأكل بطرق مختلفة.

اتعرف على عروض أسعار أفران الميكروييف من زانوسي من هنا.

ميكروويف ٣٠ لتر من كايرا

ميكروويف ممتاز من كايرا سعته ٣٠ لتر وبيعتمد على لوحة قابلة للمس للتحكم في الميكروويف، قوة الميكروويف ١١٠٠ وات وفيه ٦ مستويات مختلفة من الطاقة وكمان بيمتاز بوجود شواية داخلية وقفل لحماية الأطفال بيمنعهم من فتح باب الفرن أو التحكم فيه.

اتعرف على عروض أسعار مختلف موديلات الميكروويف من كايرا من هنا.

ميكروويف ٢٥ لتر من سمارت

ميكروويف ممتاز سواء على مستوى التصميم أو الشكل أو الصناعة أو الإمكانيات، سعة الميكروويف ٢٥ لتر وقوته ٨٠٠ وات وده بيخليه مايستهلك طاقة بشكل كبير أو مبالغ فيه، الميكروويف بيمتاز بخمس مستويات طاقة، كمان سريع جدا وتقدر تتحكم فيه عن طريق لوحة لمس متطورة.

اتعرف على عروض أسعار موديلات أفران الميكروييف من سمارت من هنا.

اتعرف على عروض أسعار مختلف أنواع أفران الميكروييف المتوفرة على ياقوطة من هنا.

اتعرف على عروض أسعار الأجهزة المنزلية المتوفرة على ياقوطة من هنا.

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا في تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

عن كاتب المقال

خالد عاصم مدوّن من ٢٠٠٧ ومن سنة ٢٠١٣ تخصصت في الكتابة في كل حاجه ليها علاقة بالتكنولوجيا خصوصًا الموبايلات والكمبيوتر وكمان الكاميرات. كتبت أكتر من ١٠٠٠ تقرير ومقال في مجال التكنولوجيا. بالإضافة للكتابة ليا خبرة في تسويق المنتجات الإلكترونية وده خلاني أقرّب أكتر من فهم طبيعة صناعة التكنولوجيا وسوقها، حاليًا بكتب في مواقع مصرية وغير مصرية من وأبرزها موقع مجلة ياقوطة وMobihall وMobilesgate. أول موبايل جبته كان سنة ١٩٩٩ وكان Ericsson 628 وبعده Nokia 3310 ومن ساعتها استخدمت موبايلات كتير جدًا منها سوني وسامسونج وإل جي وأيفون، واتعاملت مع كل أنظمة تشغيل الموبايلات تقريبًا من أول السيمبيان لحد أندرويد وiOS.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *