أكتر 7 أجهزة شارب مبيعًا على ياقوطة

كتبت: منى عوض

شارب من الشركات الكبيرة في صناعة الأجهزة الكهربائية والمنتجات الاستهلاكية واللي تشتري منتجاتها وإنت مغمض، لجودتها الكبيرة، وخدمة ما بعد البيع المميزة. غير سمعة الشركة الممتازة عند معظم البيوت المصرية. والنهارده هنقولك على أجهزة شارب الأكثر مبيعًا على موقعنا ياقوطة، ولو حبيت تشتري حاجة تقدر تطلبها من خلالنا وهتوصلك في أسرع وقت.

بنفكرك إنك ممكن تشتري أجهزة شارب من خلال شهري أول وأسهل تطبيق تقسيط في مصر، واللي مش بيحتاج منك غير صورة البطاقة  وبس، ومن غير زيارة، ولا ضامن، واستمتع كمان بتوصيل مجاني لكل مشترياتك.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.

*المنتجات المرشحة بناءً على الأكتر شهرة والأكتر مبيعًا من خلال مستخدمين ياقوطة. وليس شرطًا أن يكون كل الأكتر شهرة، أو الأكتر مبيعًا هو الأفضل من حيث الجودة، والسعر، وخدمة ما بعد البيع.

ثلاجة شارب إنفرتر، نوفروست، سعة 450 لتر 

شارب من العلامات التجارية اللي بتقدم ثلاجات مميزة زي الثلاجة دي اللي بتيجي بسعة 450 لتر ودا ما يعادل 18 قدم، وموفرة في الكهرباء فهي بتيجي بتكنولوجيا الإنفرتر مع مستوى كفاءة طاقة A وبتيجي بنظام توفير الطاقة أيضاً.

تكنولوجيا البلازما كلاستر هتحافظ على الأطعمة طازجة لأطول فترة ممكنة، مع خاصية التبريد السريع بتوزع الهواء البارد بكفاءة وسرعة أعلى في جميع أنحاء الثلاجة للحفاظ على الأطعمة، وفيها كمان خاصية بتعمل على امتصاص الروائح الكريهة وبتقضي على أي بكتيريا وبتمتع اختلاط رائحة الطعام ببعضها.

الثلاجة آمنة تمامًا ومش هتحتاج تقلق طول ما إنت بتستخدمها لأنها مزودة بخاصية بتحافظ على برودة الفريزر لمدة 8 ساعات لو الكهرباء قطعت، وبتصدر إنذار لو الباب فضل مفتوح بعد أول دقيقة والإنذار بيتكرر لحد ما تقفل الباب.

الثلاجة تصميمها مميز ومش بتسبب إزعاج طول ما هي شغالة، ومزودة بإضاءة ليد داخلية، وفيها شاشة ديجيتال للتحكم في درجة تبريد سواء الثلاجة والفريزر.

شوف ثلاجة شارب إنفرتر، نوفروست، سعة 450 لتر – SJ-GV58G-RD من هنا.

غسالة ملابس فوق أوتوماتيك من شارب 11 كجم 

غسالة مميزة وعملية فعلاً فهي بتيجي بسعة كبيرة 11 كيلوجرام، وكمان تحميل علوي ودا معناه إمكانية إضافة غسيل طول فترة دورة الغسيل وإمكانية استخدام مساحيق عادية أو أوتوماتيك.

الغسالة متعددة البرامج وتقدر تختار وتشوف وقت الغسيل من خلال لوحة تحكم ديجيتال تعمل باللمس، وكمان مزودة بطلمبة لصرف المياه اللي تقدر تحصل عليها في الأساس من خلال مدخلين للمياه الباردة والساخنة، وفيها كمان فلتر لتنقية الماء والملابس من أي شوائب.

الغسالة آمنة جدًا فهي مزودة بقفل حماية ضد عبث الأطفال، وكمان آمنة على الملابس لأنها مش بتسبب تجعد أو تشابك الملابس، ومش مرهقة على الإطلاق لأنها بتحدد مستوى المياه أوتوماتيكياً ليتناسب مع كمية الغسيل كل اللي عليك إنك تحط الملابس والمسحوق وتظبط البرنامج وهي هتتصرف في الباقي.

شوف غسالة ملابس فوق أوتوماتيك من شارب 11 كجم ES-TN11GDSP من هنا.

غسالة أطباق شارب 15 فرد

دلوقتي غسيل الأطباق بقى سهل مع غسالة شارب الـ 15 فرد المزودة بموتور إنفرتر موفر للطاقة وشاشة ديجيتال تعمل باللمس، وبتيجي بـ 3 أرفف و 3 رشاشات لضمان كفاءة عالية في التنظيف وفيها فلتر مضاد للبكتيريا.

الغسالة مناسبة لشتى الاستخدامات بفضل الـ 10 برامج المدرجين ضمنها، وكمان آمنة فهي بتيجي بقفل أمان ضد عبث الأطفال، وهادية تماماً طول دورة الغسيل.

شوف غسالة أطباق شارب 15 فرد QW-V1015M-BK2 من هنا.

تكييف شارب إسبليت 1.5 حصان بارد وساخن 

تكيف شارب بيُعتبر واحد من أفضل التكييفات اللي ممكن تستخدمها، فهو بيجي بتكنولوجيا الإنفرتر الموفرة للطاقة، مع نظام ECO اللي بيشغل التكييف مع استهلاك أدنى حد للطاقة بالتالي خفض قيمة فواتير الكهرباء، وكمان مزود بشاشة ديجيتال لإيضاح درجة الحرارة.

التكييف بيوفر هواء نقي ومنعش من خلال تقنية البلازما كلاستر اللي بتقضي على الميكرووبات والبكتيريا الموجودة في الجو.

التكييف بيقدم كفاءة عالية في التبريد بفضل خاصية التبريد السريع، وبيجي كمان بخاصية التبريد المعتدل، ومع خاصية توجيه الهواء فى أربع إتجاهات لتوفير أقصى قدر من البرودة في المكان، بجانب مزايا تانية كتير زي برضو خاصية تشخيص الأعطال واللي مش هتخليك قلقان طول ما إنت بتستخدم التكييف.

شوف تكييف شارب إسبليت 1.5 حصان بارد وساخن – AY-XP12UHE من هنا.

مكنسة برميلية شارب 2400 وات

مكنسة برميلية قوته عاليها فهي بتيجي بموتور قوته 2400 وات مع قوة شفط 260 وات وتقدر تستخدمها في الشفط والطرد زي البلاور يعني، وكمان حجمها كبير وتنفع للأماكن الكبيرة بفضل حاويتها المعدنية اللي سعتها بتبلغ 22 لتر، وكمان مزودة بفلتر لتنقية الهواء الخارج من البكتيريا والميكروبات.

تقدر تستخدم المكنسة بكل سهولة من خلال الذراع التليسكوبي المعدني، وتقدر تتنقل بيها لمسافات طويلة بفضل سكلها اللي طوله بيصل إلى 8 متر لكن يعيبها إن السلك دا ملوش مكان لتخزينه بالتالي هتحتاج تلفه عليها مثلاً.

شوف مكنسة برميلية شارب 2400 وات – EC-CA2422-X من هنا.

ميكروويف شارب إنفرتر كونفكشن 32 لتر، 1100 وات

ميكروويف قوي بيجي بقدرة كهربائية 1100 وات والشواية قوتها 1100 وات، أما تقنية الكونفكشن ودي عبارة عن مروحة مسؤولة عن توزيع الحرارة بالتساوي في كافة أنحاء الفرن بتيجي بقوة 2100 وات.

الميكروويف بيجي بسعة متوسطة قدرها 32 لتر، وموفر للطاقة فهو بيدعم تكنولوجيا الانفرتر وتقدر تتحكم فيه من خلال شاشة ديجيتال مزودة بـ 11 قائمة للطهي ومزود كمان بـ 10 مستويات للطاقة، وفيه مؤقت تشغيل وميزة القفل ضد عبث الأطفال.

شوف ميكروويف شارب إنفرتر كونفكشن 32 لتر، 1100 وات، R-32CNI-BS2 من هنا.

فرن كهربائى شارب بشواية 42 لتر، 1800 وات

فرن عملي وهتقدر تعمل فيه كل الأكلات اللي إنت عايزها ودا لأنه بيجي بسعة كبيرة تبلغ 42 لتر وكمان قوته 1800 وات، ومزود بشواية ومروحة حرارية لتوزيع الهواء الساخن في كافة الأنحاء بالتالي ضمان تسوية الأكل بسرعة وكفاءة عالية، وفيه تايمر حتى 60 دقيقة عشان تبقى مطمن وإنت سايب الأكل بيستوي.

شوف فرن كهربائى شارب بشواية 42 لتر، 1800 وات، EO-42K-2 من هنا.

شوف عروض أجهزة شارب المختلفة المتوفرة على ياقوطة من هنا.

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا في تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

عن كاتب المقال

منى عوض، كاتبة بقالي أكتر من سنتين، بكتب عادة عن التكنولوجيا اللي بقت جزء لا يتجزأ من حياتنا اليومية، وبحب دايمًا أني أقرأ وأدور كويس جدًا عن كل حاجة قبل ما أكتب عنها عشان أكون متأكدة من كل معلومة بكتبها ولو حسيت أن المعلومات اللي لاقيتها على الإنترنت مش كافية ببدأ أنزل وأسأل سواء أشخاص جربوا الحاجة دي أو في الأماكن اللي بتكون متخصصة في بيع الحاجة اللي بكتب عنها.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *