أبرز الأنظمة الصوتية المتطورة للعربيات على ياقوطة

كتب: خالد عاصم

لو بتحب تسمع مزيكا في عربيتك دايمًا يبقى انت محتاج لواحد من الأنظمة الصوتية المتطورة للسيارات المتوفرة على ياقوطة واللي هنتعرف عليها في المقال ده.

ولو أي منتج من المنتجات اللي هنتكلم عنها عجبتكم هتقدروا تطلبوها من خلالنا في ياقوطة وهتوصلكم لحد باب البيت وكمان تقدروا تشتروا المنتجات دي بالتقسيط من خلال شهري أول وأسهل تطبيق للتقسيط في مصر واللي مش بيحتاج منك غير صورة البطاقة وصورة إيصال مرافق وبس، ومن غير زيارة ولا ضامن واستمتع كمان بتوصيل مجاني لكل مشترياتك من خلاله.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.
*المنتجات المرشحة بناءً على الأكتر شهرة والأكتر مبيعًا من خلال مستخدمين ياقوطة. وليس شرطًا أن يكون كل الأكتر شهرة، أو الأكتر مبيعًا هو الأفضل من حيث الجودة، والسعر، وخدمة ما بعد البيع.

أبرز الأنظمة الصوتية لسيارتك على ياقوطة

ستريو Sony Xplode DSX-A110U

لو عربيتك مفيهاش مكان يتحط فيها الأنظمة الصوتية المتطورة اللي مدمج فيها شاشات، فده مش معناه إنك مش هتتمتع بنقاء ودقة صوت ممتازين وإمكانيات متطورة، وده بيقدمهولنا ستريو سوني اكسلبود اللي بيدعم تشغيل راديو وUSB وAUX وممكن التحكم فيه من خلال نظام تشغيل اندرويد، والستريو بيدعم تشغيل صبووفر وفيه نظام صوت البيس القوي Extra Bass ده غير إنه في معادل صوتي قوي بعشر قنوات.

اتعرف على عروض أسعار ستريو Sony Xplode DSX-A110U من هنا.

ستربو Pioneer AVH-Z7050BT متعدد الاستخدامات بشاشة

النظام الصوتي الأكتر تطورًا اللي بتقدمه الشركة الشهيرة العريقة بيونير، النظام بيعتمد على شاشة سبعة بوصة قابلة للمس بتشتغل بنظام تشغيل اندرويد، والنظام متعدد الاستخدامات بيقدر يشغل DVD وCD وUSB وAUX وكمان فيه بلوتوث وبيقدر يشتغل على الكاميرا الخلفية للعربية وبيدعم تشغيل الصب ووفر وومكن كمان يتعمله مزامنة على موبايلك الايفون أو الاندرويد.

اتعرف على عروض أسعار ستريو Pioneer AVH-Z7050BT من هنا.

ستريو Pioneer FH-S505BT متعدد الاستخدامات

ستريو بيعتمد على شاشة بعرض معلومات ثابتة لتقليل التشتت خلال السواقة، وبيدعم الستريو تشغيل الصوت من خلال USB وAUX وCD وكمان بلوتوث، وبيمتاز الستري بإنه ممكن التحكم فيه من خلال تطبيق على اندرويد وكمان بيعمل تزامن مع موبايلات اندرويد وموبايلات ايفون، وبيتميز بمجموعة من الإمكانيات الصوتية الممتازة جدًا زي إنه بيدعم التحكم في صب ووفر وفيه عدد من التقنيات الجبارة اللي هتخلي الصوت في عربيتك أنقى وأعلى من أي وقت تاني.

اتعرف على عروض أسعار ستريو Pioneer FH-S505BT من هنا.

ستريو JVC KD-X141M متعدد الاستخدامات

واحد من الأنظمة الصوتية بدون شاشة المتميزة والمناسب جدًا لوعربيتك مفيهاش مكان لنظام صوتي بشاشة أو حجمه كبير ولسا عايز صوت قوي ومتميز، التسريو بيدعم تشغيل USB وAUX وبيدعم الراديو وكمان بيدعم تشغيل صب ووفر، ده غير إنه بيتميز بإمكانيات صوتية ممتازة زي إنه بيدعم الصب ووفر وفيه معادل صوتي قوي ومتميز وكمان ممكن التحكم فيه من خلال اندرويد من خلال التطبيق المخصص.

اتعرف على عروض أسعار ستريو JVC KD-X141M من هنا.

مضخم صوت Pioneer GM-A6704 رباعي القنوات

لو عايز الصوت يكون أقوى وأوضح وتقدر تشتغل كامل قدرات النظام الصوتي في عربيتك يبقى حلك المثالي هو الاعتماد على مضخم الصوت ده من بيونيير واللي بيقدر يضخم الصوت لأربع قنوات بنقاء شديد جدًا مهما كانت درجة ارتفاع الصوت لتمتعه بإمكانيات صوتية ممتازة على مستوى الترددات والقوة اللي بيدعمها واللي بتخليه الأفضل في السوق حاليًا.

اتعرف على عروض أسعار مضخم صوت Pioneer GM-A6704 من هنا.

صب ووفر ١٢ بوصة بقوة ١٤٠٠ وات ماركة روك ماليزي

ادعم النظام الصوتي في عربيتك من خلال صب ووفر قوي وفي نفس الوقت مش هيكون مكلف أوي، الصب ووفر ده من شركة روك بيتميز بإنه صناعة ماليزي وعليه ضمان معتمد، الصب ووفر مقاس ١٢ بوصة بأبعاد ١٦ سم للعمق والارتفاع والعرض، أما قدرته الإنتاجية فبتوصل لحد ١٤٠٠ واط.

اتعرف  على عروض أسعار صب ووفر روك مقاس ١٢  بوصة من هنا

طقم سماعات Pioneer TS-A6995R

طقم أولي من بيونيير مكون من سماعتين بقدرة ٦٠٠ وات مصنوعة ببناء قوي وبتصميم بيسمح بزيادة قوة صوت البيس مع الاستجابة للترددات المختلفة بنقاء مبيخلبيش صوت البيس يشوش لو عليت الصوت، وكمان بتقدر السماعات تنج الصوت العريض والترددات العالية بنفس الكفاءة لقدرتها على النقل بين صوت البيس والترددات المتوسطة والتويتر بكل سلاسة.

اتعرف على عروض أسعار طقم سماعات Pioneer TS-A6995R من هنا.

سماعة Sony XS-FB1630 ثلاثية الاتجاهات

اغمر نفسك في تجربة صوتية استثنائية من خلال السماعة دي من سوني، السماعة ثلاثية الاتجاهات بتقدر تنتج صوت نقي ديناميكي حتى مع أعلى درجات ومستويات الصوت، ده غير سهولة تركيبها يعني مش هتحتاج لأي ملحقات أو توصيلات إضافية عشان تنتجلك الصوت اللي بتحلم بيه.

اتعرف على عروض اسعار سماعة Sony XS-FB1630 من هنا.

اتعرف على كل ما يخص اكسسوارات وملحقات العربيات على ياقوطة من هنا.

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا في تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

عن كاتب المقال

خالد عاصم مدوّن من ٢٠٠٧ ومن سنة ٢٠١٣ تخصصت في الكتابة في كل حاجه ليها علاقة بالتكنولوجيا خصوصًا الموبايلات والكمبيوتر وكمان الكاميرات. كتبت أكتر من ١٠٠٠ تقرير ومقال في مجال التكنولوجيا. بالإضافة للكتابة ليا خبرة في تسويق المنتجات الإلكترونية وده خلاني أقرّب أكتر من فهم طبيعة صناعة التكنولوجيا وسوقها، حاليًا بكتب في مواقع مصرية وغير مصرية من وأبرزها موقع مجلة ياقوطة وMobihall وMobilesgate. أول موبايل جبته كان سنة ١٩٩٩ وكان Ericsson 628 وبعده Nokia 3310 ومن ساعتها استخدمت موبايلات كتير جدًا منها سوني وسامسونج وإل جي وأيفون، واتعاملت مع كل أنظمة تشغيل الموبايلات تقريبًا من أول السيمبيان لحد أندرويد وiOS.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *