مراجعة ومزايا وعيوب مبرد المياه تورنيدو WDM-H45ASE-W

مراجعة مزايا وعيوب مبرد المياه تورنيدو WDM-H45ASE-W

كتب: خالد عاصم

مفيش حد فينا مش عارف أهمية شرب المياه لصحتنا، وكمان محدش فينا هيختلف على أن شرب المياه من الحنفية مباشرة مش هو الوسيلة الأفضل لشرب المياه، وعشان نلاقي مصدر صحي ونقي لشرب المياه فهنعتمد إما على الفلاتر أو المياه المعدنية وفي الحالتين هنحتاج نحطها في التلاجة عشان تفضل ساقعة دايمًا، بس كمن عندنا حل تاني لاستخدام المياه المعدنية مع توفير في سعر المياه نفسها وزيادة العمر الافتراضي للتلاجة، وده بالاعتماد على مبردات المياه. والسوق المصري فيه عدد كبير من مبردات المياه الممتازة، ومن بين أبرزها مبرد مياه تورنيدو WDM-H45ASE-W اللي هنتعرف عليه بالتفصيل في المقال ده.

ولو مبرد المياه اللي هنتكلم عنه عجبكم هتقدروا تطلبوه من خلالنا في ياقوطة وهيوصلكم لحد باب البيت وكمان تقدروا تشتروا المنتجات دي بالتقسيط من خلال شهري أول وأسهل تطبيق للتقسيط في مصر واللي مش بيحتاج منك غير صورة البطاقة وصورة إيصال مرافق وبس، ومن غير زيارة ولا ضامن واستمتع كمان بتوصيل مجاني لكل مشترياتك من خلاله.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.
*المنتجات المرشحة بناءً على الأكتر شهرة والأكتر مبيعًا من خلال مستخدمين ياقوطة. وليس شرطًا أن يكون كل الأكتر شهرة، أو الأكتر مبيعًا هو الأفضل من حيث الجودة، والسعر، وخدمة ما بعد البيع.

مبرد مياه تورنيدو WDM-H45ASE-W

لمبردات المياه بشكل عام مزايا كتير جدًا، ولمبرد مياه تورنيدو WDM-HASE-W مزاياه الخاصة، ومن بين المزايا العامة لمبردات المياه واللي بيشترك فيها مبرد المياه اللي بنتكلم عنه النهاردة هو إن مبردات المياه بتوفر مياه صحية طول الوقت سواء ساقعة أو سخنة، وكمان بتوفر في استهلاك الكهرباء لانها مش بتستهلك كهرباء كتير، ده غير حفاظها على البيئة لأنها بتقلل من استخدام البلاستيك، وممكن تستخدم معاها قارورات جاهزة بمياه معدنية أو تعيد ملي قارورات عندك من خلال فلتر المياه، وكمان استخدامها سهل وآمن على الأطفال.

أما عن مزايا وعيوب مبرد مياه تورنيدو WDM-H45ASE-W فهنتعرف عليها دلوقتي.

مزايا مبرد مياه تورنيدو WDM-H45ASE-W

  • بيوفر لك مياه باردة وسخنة في أي وقت لأنه بيدعم خاصية التبريد والتسخين
  • سعة الخزانات مناسبة لاحتياجات أي عائلة وكمان آمنة جدًا لأنه بييجي بخزان مياه من الستانليس ستيل سعة ٤ لتر للمياه الباردة وسعة ١ لتر لخزان المياه السخنة
  • سرعة التبريد والتسخين عالية
  • بيدعم درجة حرارة كم ٦ لحد ١٠ درجات مئوية في التبريد ومن ٨٧ لحد ٩٥ درجة مئوية في التسخين
  • صوت هادئ جداً، مش هيزعجك في البيت
  • قفل أمان للأطفال على الحنفية السخنة، هيحافظ على سلامتهم
  • شكله أنيق وعصري وهيناسب أي ديكور
  • سهل التنظيف والصيانة
  • متوفر بألوان جميلة زي الفضي والأبيض
  • حماية ضد التيار الكهربائي الزائد
  • موفر في استهلاك الكهرباء وبمجرد وصوله لدرجة الحرارة المطلوبة بيفصل تلقائي
  • ضمان لمدة عام

عيوب مبرد مياه تورنيدو WDM-H45ASE-W

  • المبرد مفيهوش تلاجة وفيه بس مكان للحفاظ على درجة حرارة السوائل
  • تركيب القارورة وتغييرها مش سهل وممكن مياه كتير تقع في حالة لو معملتش العملية دي بحرص
  • في الفترة الأخيرة سعر المبر ارتفع شوية في السوق
  • بعض المستخدمين اشتكوا من صعوبة تنضيف خزان المياه

الضمان وخدمات ما بعد البيع

الجهاز عليه ضمان لمدة سنة ومضمون من شركة العربي اللي بتوفر صيانة وقطع غيار الجهاز، وتقدر تتواصل معاهم من خلال رقم 19319.

اتعرف على عروض أسعار مبرد مياه تورنيدو WDM-H45ASE-W من هنا.

اتعرف على عروض أسعار مبردات مياه تورنيدو من هنا.

اتعرف على عروض أسعار مختلف أنواع مبردات المياه المتوفرة على ياقوطة من هنا.

اتعرف على عروض أسعار الأجهزة المنزلية المتوفرة على ياقوطة من هنا.

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا في تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

عن كاتب المقال

خالد عاصم مدوّن من ٢٠٠٧ ومن سنة ٢٠١٣ تخصصت في الكتابة في كل حاجه ليها علاقة بالتكنولوجيا خصوصًا الموبايلات والكمبيوتر وكمان الكاميرات. كتبت أكتر من ١٠٠٠ تقرير ومقال في مجال التكنولوجيا. بالإضافة للكتابة ليا خبرة في تسويق المنتجات الإلكترونية وده خلاني أقرّب أكتر من فهم طبيعة صناعة التكنولوجيا وسوقها، حاليًا بكتب في مواقع مصرية وغير مصرية من وأبرزها موقع مجلة ياقوطة وMobihall وMobilesgate. أول موبايل جبته كان سنة ١٩٩٩ وكان Ericsson 628 وبعده Nokia 3310 ومن ساعتها استخدمت موبايلات كتير جدًا منها سوني وسامسونج وإل جي وأيفون، واتعاملت مع كل أنظمة تشغيل الموبايلات تقريبًا من أول السيمبيان لحد أندرويد وiOS.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *