الدليل الكامل لكيفية تجهيز أوضة مكتب أولادك مع ياقوطة

كتب: خالد عاصم

مع بداية موسم الدراسة ولعودة للمدارس فيه حاجات كتير لازم ناخد بالنا منها عشان نوفر لأولادنا البيئة المثالية اللي تخليهم يقدروا يذاكروا وهما مرتاحين، ومن أهم الحاجات اللي لازم نهتم بيها، هي أوضة مكتب أولادنا مهما كانت مرحلتهم التعليمية، وفي المقال ده هنساعدك تعرف مجموعة من أهم الأدوات اللي هتقدر من خلالها تحول أوضة مكتب أولادك لبيئة مذاكرة مثالية.

ولو أي منتج من المنتجات اللي هنتكلم عنها عجبتكم هتقدروا تطلبوها من خلالنا في ياقوطة وهتوصلكم لحد باب البيت وكمان تقدروا تشتروا المنتجات دي بالتقسيط من خلال شهري أول وأسهل تطبيق للتقسيط في مصر واللي مش بيحتاج منك غير صورة البطاقة وصورة إيصال مرافق وبس، ومن غير زيارة ولا ضامن واستمتع كمان بتوصيل مجاني لكل مشترياتك من خلاله.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.
*المنتجات المرشحة بناءً على الأكتر شهرة والأكتر مبيعًا من خلال مستخدمين ياقوطة. وليس شرطًا أن يكون كل الأكتر شهرة، أو الأكتر مبيعًا هو الأفضل من حيث الجودة، والسعر، وخدمة ما بعد البيع.

دليلك لتجهيز أوضة مكتب أولادك على ياقوطة

المكاتب

مكتب MDF بأربع أدراج لون أبيض

مكتب أبيض مصنوع من خشب MDF الصناعي المغطى بطبقة من الميلامين اللي بتحمي المكتب من حاجات كتير زي الرطوبة والسوائل والحشرات وغيرها، والمكتب مقاس ١٠٠ سم يعني هيكون مثالي جدًا لأي أوضة مكتب صغيرة أو أوضة أطفالك.

اتعرف على عروض أسعار مكتب MDF من أرتكو من هنا.

مكتب مودرن برفوف تخزين جانبية

رغم أن عرض المكتب ده ١٢٠ سم كل ومساحة عمل فعلية ٩٠ سم بس ومناسب جدًا للمساحات الصغيرة إلا إن السطح ده كافي إنه يشيل لابتوب أو شاشتين وطبعًا كل الأوراق أو الكتب اللي هيحتاجها أولادنا في المذاكرة، والمكتب بيتميز بأرفف جانبية تقدر تتحكم في أماكنها عشان توصل معاك لحد أربع أرفف مناسبة تشيل عليها ورق أو كتب أو ديكورات أو أي ملحقات بتحتاجها خلال شغلك أو مذاكرتك، والمكتب معمول من المعدن المقوى وخشب MDF المتميز.

اتعرف على عروض أسعار مكتب كمبيوتر برفوف تخزين جانبية من هنا.

مكتب حرف L بزاوية قابلة للتعديل

واحد من المكاتب المنزلية العصرية والعملية جدًا، المكتب على شكل حرف L بزاوية جانبية صغيرة يعني مثالي للمساحات الصغيرة والأركان في الأوضة، وكمان تقدر تغير مكان الزاوية بحيث إنها تكون على اليمين أو الشمال، وممكن كمان تستخدم المكتب ده في عمل محطات العمل من خلال استخدام أكتر من مكتب مع عكس الزاوية الجانبية، والمكتب بمقاس ١٢٠ × ٦٠ سم وبيدي مساحة شغل ممتازة سواء كنت بتشتغل على الكمبيوتر أو بإيدك ده غير إن فيه أرفف سفلية جانبية في الزاوية تقدر تستخدمهم في التخزين.

اتعرف على عروض أسعار مكتب حرف L بزاوية من هنا.

اتعرف على عروض أسعار مختلف المكاتب المتوفرة على ياقوطة من هنا.

الكراسي

كرسي مكتب هيدروليك SED-H009

كرسي بيجمع بين الراحة وبين الشياكة ومناسب للصغيرين والكبار، الكرسي مصنوع بجسم من الخشب الفنلندي المضغوط والقاعدة متنجدة بجلد صناعي، أما الضهر فمغطى بالكتان والكرسي متوفر بألوان متعددة شيك جدًا. وده مناسب لكل المراحل السنية يعني مناسب للأطفال من أول ابتدائي ولحد الجامعة.

اتعرف على عروض أسعار كرسي المكتب الهيدروليك SED-H009 من هنا.

كرسي مكتب من تريد واي

كرسي مكتب بضهر عالي مريح أهم ميزه فيه إنه في فئة سعرية مقبولة جدًا مش بتخل بإنه مريح لأن ضهره مش صلب ومعمول من القماش المريح وكمان الكرسي هيدروليك تقدر تتحكم في ارتفاع وفي موضع الضهر. والكرسي ده مناسب للمراحل الثانوية ومرحلة الجامعة ومش هيكون مناسب للمراحل التعليمية الأقل.

اتعرف على عروض أسعار كرسي المكتب من تريد واي من هنا.

اكسسوارات المكتب والأدوات المكتبية

أباجورات مكتب نجفة شوب

شركة من الشركات اللي بتقدم مجموعة رائعة من أباجورات المكتب واللي بتتميز بتصميم هندسي كلاسيكي وعملي في نفس الوقت والأباجورات كلها تقدر تتحكم في ارتفاعها والمعروضة دي مثلًا بتوصل لحد ارتفاع 60 سم يعني ممكن تستخدمها على المكتب أو ترابيزة الرسم كمان والأباجورات مصنوعة من أجود المواد.

اتعرف على عروض أسعار مختلف أباجورات المكتب من Nagafa Shop من هنا.

أباجورة مكتب ليد USB قابلة للشحن

مصباح مش محتاج غير إنك توصله بجهاز الكمبيوتر أو بالكهرباء من خلال كابل USB وهتقدر تحصل من خلاله على ضوء قوي ولكن ناعم مش مزعج للعين إطلاقًا، وكمان بيعتمد على رقبة قابلة للتعديل لحد ٣٦٠ درجة عشان تقدر تتحكم في اتجاه الضوء بالشكل المريح لعينك أو عين أولادك.

اتعرف على عروض أسعار مصباح ليد USB من هنا.

براية أقلام أوتوماتيكية ألوان متنوعة

لو بتعتمد في شغلك وكتابة ملاحظاتك على القلم الرصاص فهتحتاج لبراية وطبعًا الاعتماد على البرايات القديمة الكلاسيكية مبقاس عملي وعشان كده هتحتاج لبراية أوتوماتيكية مش بتحتاج نك غير لفة بسيطة وخلاص.

اتعرف على عروض أسعار البراية الأوتوماتيكية من هنا.

كليبسات مكتب 25 مم من هيونداي

مجموعة من الكليبسات المكتبية اللي هتقدر من خلالها تجمع مجموعات الورق في مجموعة واحدة، المجموعة مقاس وسط وبتتكون من ٢٤ كليبس بتقدر تجمع ٨٠ ورقة في الكليبس الواحد.

اتعرف على عروض أسعار كليسبات الورق المكتبية من هنا.

ستيكي نوتس

بتتوفر على موقع ياقوطة مجموعة متنوعة من الستيكي نوتس مختلفة الأشكال والأحجام والمقاسات.

اتعرف على عروض أسعار مختلف أنواع الستيكي نوتس على ياقوطة.

مجموعة أقلام ماي تك ١٢ قلم

مجموعة أقلام من ماي تك لون أسود المجموعة مكونة من ١٢ قلم والمجموعة متوفرة بألوان تانية متنوعة.

اتعرف على عروض أسعار أقلام ماي تك من هنا.

سبورة بيضاء مغناطيس مقاس ٤٥ × ٦٠ بحامل أقلام خشب من سيمبا

سبورة بيضاء مغناطيس مقاس ٤٥ × ٦٠ سم ومعاها حامل أقلام من الخشب، السبورة بتصميم مريح وعملي وسهلة التركيب.

اتعرف على عروض سعار مختلف السبورات المتوفرة على ياقوطة من هنا.

ساعة ومنبه رقمية بالبطارية

ساعة ومنبه رقمية بتشتغل بالبطاريات وبتتميز بعرضها للوقت والتاريخ ودرجة حرارة الغرفة، وكمان فيها مصباح ليلي، تصميم عملي وصغير ومناسب للوضع على المكتب من غير ما تاخد أي مساحة تذكر.

اتعرف على عروض أسعار مختلف المنبهات المتوفرة على ياقوطة.

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا في تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

عن كاتب المقال

خالد عاصم مدوّن من ٢٠٠٧ ومن سنة ٢٠١٣ تخصصت في الكتابة في كل حاجه ليها علاقة بالتكنولوجيا خصوصًا الموبايلات والكمبيوتر وكمان الكاميرات. كتبت أكتر من ١٠٠٠ تقرير ومقال في مجال التكنولوجيا. بالإضافة للكتابة ليا خبرة في تسويق المنتجات الإلكترونية وده خلاني أقرّب أكتر من فهم طبيعة صناعة التكنولوجيا وسوقها، حاليًا بكتب في مواقع مصرية وغير مصرية من وأبرزها موقع مجلة ياقوطة وMobihall وMobilesgate. أول موبايل جبته كان سنة ١٩٩٩ وكان Ericsson 628 وبعده Nokia 3310 ومن ساعتها استخدمت موبايلات كتير جدًا منها سوني وسامسونج وإل جي وأيفون، واتعاملت مع كل أنظمة تشغيل الموبايلات تقريبًا من أول السيمبيان لحد أندرويد وiOS.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *