رمضانك أحلى مع ياقوطة … أفضل التليفزيونات لمشاهدة مسلسلات رمضان

كتب: خالد عاصم

رمضان جانا وجاي معاه موسم المسلسلات والبرامج زي كل سنة، يعني كلنا هنتلم قدام التليفزيونات عشان نتابع مسلسلاتنا المفضلة على مدار اليوم، فلو لسه ماشترتش التليفزيون الصح أو عايز تجدد تليفزيونك يبقى هو ده الوقت المناسب، ولأن رمضانك أحلى مع ياقوطة فاحنا اخترنالك مجموعة من أفضل التليفزيونات بمختلف المواصفات والأقطار والفئات السعرية عشان تختار اللي يناسبك، وركزنا أكتر على التليفزيونات السمارت عشان تعرف تتفرج على مسلسلك المفضل من غر دوشة وتعطيل الإعلانات.

ولو أي تليفزيون من اللي هنتكلم عنهم عجبكم هتقدروا تطلبوه من خلالنا في ياقوطة وهيوصلكم لحد باب البيت وكمان تقدروا تشتروا المنتجات دي بالتقسيط من خلال شهري أول وأسهل تطبيق للتقسيط في مصر واللي مش بيحتاج منك غير صورة البطاقة وصورة إيصال مرافق وبس، ومن غير زيارة ولا ضامن واستمتع كمان بتوصيل مجاني لكل مشترياتك من خلاله.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.
*المنتجات المرشحة بناءً على الأكتر شهرة والأكتر مبيعًا من خلال مستخدمين ياقوطة. وليس شرطًا أن يكون كل الأكتر شهرة، أو الأكتر مبيعًا هو الأفضل من حيث الجودة، والسعر، وخدمة ما بعد البيع 

أفضل التليفزيونات لمشاهدة مسلسلات رمضان

تليفزيون Syinix قطر ٣٢ بوصة جودة HD بريسيفر مدمج

تليفزيون ٣٢ بوصة بجودة HD وبدقة ١٣٦٦ × ٧٦٨ بيكسل بزاوية رؤية ١٧٨ × ١٧٨ درجة والي بيتميز بمجموعة كبيرة من المميزات زي إنه بيدعم صوت ستريو دولبي بنظام صوتي دولبي بالاعتماد على سماعتين بقوة ١٠ وات مدعومتين بمؤثرات صوتية وإكوالايزر، وبيتميز التليفزيون بمجموعة كبيرة من المنافذ منهم منفذين HDMI ومنفذ USB ومنفذ للسماعات الخارجية ومنفذ للإنترنت ومنفذ لدخل الصوت ده غير منافذ كابل الدش أو الهوائي وكمان منفذ بصري، والتليفزيون فيه ريسيفر مدمج وبيتمتع بخاصية i-Cast اللي من خلالها تقدر تعرض أي حاجة من الموبايل على الشاشة، وكمان عليها ضمان سنتين.

اتعرف على عروض أسعار تليفزيون Syinix قطر ٣٢ بوصة بريسيفر مدمج من هنا.

تليفزيون JAC سمارت ٤٣ بوصة

مش شرط يكون تليفزيونك سامسونج أو إل جي عشان تستمتع بجودة عالية وقوة وقدرة على التحمل، ففيه شركات كتير قدرت تقدم تليفزيونات متميزة منها JAC اللي عندها مجموعة ممتازة ومتنوعة من التليفزيونات ومن بينها التليفزيونات السمارت اللي اخترنا منها مجموعة بين ٤٠ بوصة إلى ٤٣ بوصة بتقدم جودة Full HD وبتتميز بسعر منافس جدًا وبتعتمد التليفزيونات دي على نظام تشغيل أندرويد تي في وبتتمتع بمجموعة من المنافذ اللي بتخليك توصل كل اللي محتاجه.

اتعرف على عروض أسعار تليفزيون JAC سمارت ٤٣ بوصة من هنا.

تليفزيون JAC بقطر ٥٥ بوصة سمارت بجودة 4K

شركة JAC قدرت تقدم خلال السنين اللي فاتت مجموعة من التليفزيونات الممتازة ومن بينها واحد من أرخص التليفزيونات بقطر ٥٥ بوصة واللي بيتميز بجودة 4K، التليفزيون بيمتاز بدقة ٣٨٤٠ × ٢١٦٠ بجودة 4K وزاوية الرؤية ١٧٨ درجة، التليفزيون كمان بيتميز بدرجة تباين عالية ونسبة سطوع ممتازة، أبرز مميزات التليفزيون إنه سمارت بيقدر يتوصل بالإنترنت عشان يفتح عالم كبير من الترفيه، التليفزيون فيه عدد كبير من المنافذ المختلفة.

اتعرف على عروض أسعار تليفزيونات JAC المتوفرة على ياقوطة من هنا.

تليفزيون ال جي ٤٩ بوصة 4K سمارت

التليفزيون الأفضل في فئته وفي قطره المناسب لمساحات مختلفة سواء متوسطة أو صغيرة وبيتمتع التليفزيون بجودة 4K المدعومة بعدد من التقنيات المتميزة سواء البصرية أو الصوتية لأن التليفزيون بيقدم أداء صوتي مبهر هيخلي متابعة بطولة الأمم الأفريقية وكأنك في الملعب.

التليفزيون فيه منافذ متعددة وبيعتمد على نظام تشغيل ال جي الذكي المعروف بإمكانيات المتميزة جدًا.

اتعرف على عروض أسعار تليفزيون ال جي ٤٩ بوصة 4K الذكي من هنا.

تليفزيون تورنيدو ٤٩ بوصة سمارت

بتوفر تورنيدو مجموعة كبيرة من أجهزة التليفزيون الممتازة ومنها التلفزيون ده بقطر ٤٩ بوصة وجودة Ultra HD 4K وكمان بخاصية سمارت اللي بتخليه يتوصل بالإنترنت عشان يفتحلك عالم كبير من التطبيقات المختلفة، وبتميز التليفزيون بدقة عرض عالية جدًا مع إمكانيات صوتية وبصرية ممتازة، ده غير إن فيه ريسيفر داخلي، ومجموعة تطبيقات مختلفة زي نتفليكس ويوتيوب، ده غير إنه متعدد المنافذ.

اتعرف على عروض أسعار تليفزيونات تورنيدو المتوفرة على ياقوطة من هنا.

تليفزيون سامسونج سمارت بقطر ٥٥ بوصة جودة 4K

تليفزيون سامسونج المتميز فائق الجودة بقطر ٥٥ بوصة بتصميم منحني واللي بيدعم جودة 4K بدقة ٢١٦٠ × ٣٨٤٠ بيكسل بيتميز بمجموعة ضحمة من الإمكانيات زي دعمه لتقنية HDR ودعمه لتقنية دولبي ديجيتال الصوتية بالاعتماد كمان على سماعتين بقوة ٢٠ وات، والتليفزيون سمارت بيدعم الاتصال بالإنترنت وبيتميز بنظام تشغيل سهل وأكتر من رائع، وطبعًا فيه كل المنافذ اللي ممكن تحتاجها.

اتعرف على عروض أسعار تليفزيون سامسونج سمارت بقطر ٥٥ بوصة 4K موديل من هنا.

تليفزيون LG سمارت بقطر ٥٥ بوصة 4K

تليفزيون LG ٥٥ بوصة سمارت بجودة Ultra HD 4K ومدعوم بريسيفر داخلي قوي الإشارة، بيدعم تقنيات واي-فاي وبلوتوث وبيدعم تقنيات HDR ودولبي وسماعاته قوية جدًا وبيقدر يعمل خرج صوت رائع لو اتوصل بنظام صوتي متطور.

اتعرف على عروض أسعار تليفزيون LG سمارت بقطر ٥٥ بوصة وجودة 4K موديل 55Uk6400 من هنا.

اتعرف على عروض أسعار مختلف التليفزيونات المتوفرة على ياقوطة من هنا.

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا في تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

عن كاتب المقال

خالد عاصم مدوّن من ٢٠٠٧ ومن سنة ٢٠١٣ تخصصت في الكتابة في كل حاجه ليها علاقة بالتكنولوجيا خصوصًا الموبايلات والكمبيوتر وكمان الكاميرات. كتبت أكتر من ١٠٠٠ تقرير ومقال في مجال التكنولوجيا. بالإضافة للكتابة ليا خبرة في تسويق المنتجات الإلكترونية وده خلاني أقرّب أكتر من فهم طبيعة صناعة التكنولوجيا وسوقها، حاليًا بكتب في مواقع مصرية وغير مصرية من وأبرزها موقع مجلة ياقوطة وMobihall وMobilesgate. أول موبايل جبته كان سنة ١٩٩٩ وكان Ericsson 628 وبعده Nokia 3310 ومن ساعتها استخدمت موبايلات كتير جدًا منها سوني وسامسونج وإل جي وأيفون، واتعاملت مع كل أنظمة تشغيل الموبايلات تقريبًا من أول السيمبيان لحد أندرويد وiOS.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *