اعرف مع ياقوطة أفضل أطقم حلل الجرانيت والبورسلين والفرق بينهم

كتبت: منى عوض

أنواع الحلل كتير، من ألمونيوم وبورسلين وجرانيت وسيراميك، وحاجات تانية كتير، ودا مثير لتساؤلات كتير زي أيهم أفضل وأحسن ويعيش عمر أطول وكمان يكون آمن على الصحة.. خلينا نكون محددين أكتر وندخل في الموضوع على طول ونوضحلكم الفرق بين الحلل الجرانيت والحلل البورسلين بس النهارده. وهنستعرض كمان أفضل الحلل المتوفرة على ياقوطة، ولو حبيت تشتري منهم تقدر تعرف أحسن أسعارهم وتقدر تطلب كمان اللي إنت عايزه من خلالنا وهيوصلك في أسرع وقت ممكن.

بنفكرك إنك ممكن تشتري حلل الجرانيت والبورسلين من خلال شهري أول وأسهل تطبيق تقسيط في مصر، واللي مش بيحتاج منك غير صورة البطاقة وبس، ومن غير زيارة، ولا ضامن، واستمتع كمان بتوصيل مجاني لكل مشترياتك.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.

*المنتجات المرشحة بناءً على الأكتر شهرة والأكتر مبيعًا من خلال مستخدمين ياقوطة. وليس شرطًا أن يكون كل الأكتر شهرة، أو الأكتر مبيعًا هو الأفضل من حيث الجودة، والسعر، وخدمة ما بعد البيع.

الحلل الجرانيت

  • الحلل الجرانيت آمنة تمامًا على الصحة ومش بتصدر إشعاعات ضارة أثناء الطهي أو تعرضها للحرارة، بس ضروري تتأكد أنها مكتوب عليها PFOA FREE اللي بيدل إنها خالية تمامًا من الرصاص.
  • حلل الجرانيت بتوزع الحرارة بالتساوي لضمان تسوية الأكل بشكل أسرع وأكثر كفاءة، بجانب إنها بتحتفظ بالحرارة لفترة أطول.
  • تقدر تستخدم كميات أقل من الزيوت والسمن أو تشيلها خالص أثناء الطهي في الحلل الجرانيت لأن الأكل مش بيلزق فيها عادةً.
  • تقدر تستخدم الحلل الجرانيت داخل الفرن أو الميكروويف وتقدر تقدم فيها الأكل على طول لأن شكلها بيكون شيك عادةً.
  • الحلل الجرانيت سهلة التنظيف سواء بالماء والصابون أو داخل غسالة الأطباق، بس تجنب استخدام سلك المواعين أو أي مواد خشنة في تنظيفها عشان متسيبش فيها أي خدوش.

الحلل البورسلين

  • الحلل البورسلين آمنة تمامًا على الصحة والبورسلين من المواد غير السامة وآمن للطهي سواء على البوتاجاز أو داخل الفرن أو الميكروويف.
  • الحلل البورسلين بتسوي الأكل بشكل كويس وسريع لأنها بتوزع الحرارة على الطعام بالتساوي.
  • تقدر تقدم الأكل في حلل وأواني البورسلين لأن شكلها شيك قوي.
  • تقدر تغسل الحلل البورسلين بالماء والصابون أو في غسالة الأطباق، بس تجنب استخدام سلك المواعين في تنظيفها.
  • البورسلين فيه عيب خطير وهو أنك لما تستخدمه على النار أو في الفرن أو في الميكروويف هتحتاج إنه يكون ناشف تمامًا أو هتلاقيه طق بشكل مفاجئ.

أفضل حلل الجرانيت والبورسلين على ياقوطة

حلة شوربة بورسلين باراجون

حلة بورسلين تقدر تعمل فيها الشوربة أو أي أكلات إنت عايزها، بس مش هتقدر تعمل فيها كميات كبيرة لأنها بتيجي بمقاس 17 سم فقط. الحلة دي تقدر تستخدمها في الفرن أو الميكروويف أو على البوتاجاز عادي جدًا، بس خد بالك من ضرورة تجفيفها تمامًا قبل استخدامها عشان متفرقعش بشكل مفاجئ.

 شوف عروض حلة شوربة بورسلين باراجون المختلفة المتوفرة على ياقوطة من هنا.

حله من البورسيلين مع غطاء

الحلة شكلها شيك وآمنة تمامًا للاستخدام وتقدر تعمل فيها كل الأكلات اللي إنت عايزها، وتقدر تحطها على البوتاجاز أو تدخلها الفرن أو الميكروويف. بس خد بالك من ضرورة إنها تكون جافة تمامًا قبل ما تستخدمها عشان متلاقيهاش طقت بشكل مفاجئ.

شوف عروض حله من البورسيلين مع غطاء المختلفة المتوفرة على ياقوطة من هنا.

حلة جيرانيت من كوكين عبود، مقاس 18 سم

حلة جرانيت مقاس 18 سم بحيث تطبخ فيها أرز أو خضروات أو أي أكل إنت عايزه، مع ضمان إن الأكل مش هيلزق في الحلة، بجانب إنها بتيجي بغطاء بحيث تغطيها ولو حبيت تسيب الأكل فيها بعد الطهي هيكون عادي لأنها بتحتفظ بحرارة الأكل لأطول فترة ممكنة. وتقدر تغسل الحلة بالصابون والماء أو في غسالة الأطباق.

شوف عروض حلة جيرانيت من كوكين عبود، مقاس 18 سم المختلفة المتوفرة على ياقوطة من هنا.

حلة جرانيت كورتينا من بالاريني

حلة جرانيت حجمها كويس وبتيجي بطبقة غير لاصقة مع أيدي عازلة للحرارة بحيث تستخدمها في طهي أي أكلات إنت عايزها بكل سهولة، مع إمكانية استخدام كميات أقل من الزيوت والدهون لأنها مصنوعة من مواد غير لاصقة. جدير بالذكر أيضًا إنك تقدر تغسلها بالماء والصابون أو في غسالة الأطباق مع ضمان عدم استخدام سلك مواعين أو مواد خشنة أو حاجات ممكن تخدشها.

شوف عروض حلة جرانيت كورتينا من بالاريني المختلفة المتوفرة على ياقوطة من هنا.

طاسة عميقة جرانيت من لازورد

طاسة عميقة تقدر تقلي وتطبخ فيها أكلات متنوعة مع استخدام كميات قليلة من الزيت لأنها مصنوعة من مواد غير لاصقة، بجانب إنها آمنة على الصحة وسهلة التنظيف.

شوف عروض طاسة عميقة جرانيت من لازورد المختلفة المتوفرة على ياقوطة من هنا.

شوف عروض الحلل الجرانيت المختلفة المتوفرة على ياقوطة من هنا.

شوف عروض الحلل البورسلين المختلفة المتوفرة على ياقوطة من هنا.

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا في تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

عن كاتب المقال

منى عوض، كاتبة بقالي أكتر من سنتين، بكتب عادة عن التكنولوجيا اللي بقت جزء لا يتجزأ من حياتنا اليومية، وبحب دايمًا أني أقرأ وأدور كويس جدًا عن كل حاجة قبل ما أكتب عنها عشان أكون متأكدة من كل معلومة بكتبها ولو حسيت أن المعلومات اللي لاقيتها على الإنترنت مش كافية ببدأ أنزل وأسأل سواء أشخاص جربوا الحاجة دي أو في الأماكن اللي بتكون متخصصة في بيع الحاجة اللي بكتب عنها.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *