اختار أفضل أجهزة الإنتركم من ياقوطة

كتبت: منى عوض

الإنتركم واحد من عوامل الأمان والسلامة في البيوت والعمارات، فهو نظام اتصال صوتي بين الأفراد بيتم تركيبه على أبواب المنازل أو العمارات أو الشركات وما إلى ذلك، وأحيانًا بيكون مزود بكاميرا لتوفير درجة أمان أكبر، وجدير بالذكر أيضًا أنه بيشتغل بشكل مستقل عن شبكة الهاتف العامة.

النهاردة هنستعرض أفضل أجهزة الإنتركم الموجودة على ياقوطة، ولو عجبك أي جهاز منهم تقدر تطلبه من خلال موقعنا وهيوصلك في أقرب وقت.

بنفكرك إنك ممكن تشتري أجهزة الإنتركم من خلال شهري أول وأسهل تطبيق تقسيط في مصر، واللي مش بيحتاج منك غير صورة البطاقة وصورة إيصال مرافق وبس، ومن غير زيارة، ولا ضامن، واستمتع كمان بتوصيل مجاني لكل مشترياتك.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.

*المنتجات المرشحة بناءً على الأكتر شهرة والأكتر مبيعًا من خلال مستخدمين ياقوطة. وليس شرطًا أن يكون كل الأكتر شهرة، أو الأكتر مبيعًا هو الأفضل من حيث الجودة، والسعر، وخدمة ما بعد البيع.

إنتركم فارفيزا 4 خط مرئي

إنتركم فارفيزا بيجي بـ 4 خطوط مرئيين ولوحة تحكم لتسهيل استخدام الكاميرا الخارجية عالية الجودة اللي بتكون مزودة عادةً بسماعة ومايك صوتهم كويس جدًا ونقي وكمان فيها زرار عشان تقدر تتواصل مع أي حد جاي من برا وتقدر كمان تتحكم في الصوت.

الجهاز صناعة إيطالي ومزود أيضًا بشاشة داخلية بحجم 7 بوصة، وبيجي كمان مع خاصية فتح الباب الخارجي دا طبعًا لو وصلته على كالون كهربائي.

تقدر تضيف حتى 8 شاشات على الخط الواحد بالتوازى وتقدر كمان تعمل اتصال داخلى بين الشاشات  بدون كابلات من خلال أدوات البرمجة فقط.

تقدر تشوف إنتركم فارفيزا 4 خط مرئي من هنا.

إنتركم فيرماكس إسبانى 3 خط REF 6203

إنتركم عملي وسهل التركيب والاستخدام وصوته واضح ونقي وبيجي بـ 3 خطوط ولوحة تحكم تنفع لحد 5 شقق سكنية. الجهاز صناعة إسبانية ومصنوع من خامات معدنية قوية وبيجي بضمان سنة.

تقدر تشوف إنتركم فيرماكس إسبانى 3 خط REF 6203 من هنا.

إنتركم مرئي من كوماكس بشاشة 4.3 بوصة

إنتركم كوماكس بيجي كاميرا خارجية عالية الجودة مزودة بسماعة ومايك صوتهم كويسين جدًا وزرار للتواصل مع الشخص الزائر وكل دا متوصل بشاشة داخلية حجمها 4.3 بوصة وبتقدم صور واضحة.

الجهاز صناعة كورية وبيجي بخاصية التحكم في الصوت ومع إمكانية فتح الباب الخارجي في حال توصيله بكالون كهربائي وفيه خاصية النداء على الحارس.

تقدر تشوف إنتركم مرئي من كوماكس بشاشة 4.3 بوصة من هنا.

إنتركم مرئى من Kocom

الإنتركم دا صناعة كوري وبيجي بوحدة خارجية مزودة بكاميرا خارجية عالية الجودة مزودة بسماعة ومايك وزرار للتواصل مع الزائر.

وبالنسبة لوحدة التحكم الداخلية، فهي بتكون على شكل هاتف ومزود بشاشة LCD ملونة رقمية وحجمها 4.3 بوصة لعرض صورة الشخص المنتظر على الباب، وبتكون مزودة بأزرار للتحكم في فتح الباب دا في حالة إن الجهاز يكون متوصل بكالون كهربائي وفيه إمكانية التحكم في الصوت.

تقدر تشوف إنتركم مرئى من Kocom من هنا.

إنتركم مرئي فردي من فارفيزا ML2002PLC

انتركوم مرئي بيشتغل من طرفين فقط بمعنى وحدة خارجية مكونة كاميرا فيها مايك وسماعة وزرار للتواصل بين طرفين، بجانب وحدة داخلية مكونة من شاشة بحجم ‏4.3 بوصة وأربعة أزرار للبرمجة ووظائف مختلفة.

تقدر تشوف إنتركم مرئي فردي من فارفيزا ML2002PLC من هنا.

إنتركوم من باناسونيك VL-SV71

الواحدة الخارجية لإنتركوم باناسونيك مكونة من كاميرا خارجية عالية الجودة بتدعم الرؤية الليلية وبتكون مزودة بسماعة ومايك وزرار للتواصل مع الزائر، أما الوحدة الداخلية فمكونة من شاشة مميزة بحجم 7 بوصة وفيها إمكانية التحكم في الصوت وإمكانية فتح الباب الخارجي لو متوصل بكالون كهربائي وخاصية النداء على الحارس.

الجهاز بيتيح تسجيل الصورة فهو قادر على تسجيل وتخزين مايقرب من 50 زائر لكل زائر 8 صور مختلفة، وكمان من الممكن توصيله على 3 أجهزة عرض فرعية مختلفة عن اللوحة الرئيسية.

تقدر تشوف إنتركوم من باناسونيك VL-SV71 من هنا.

إنتركم من ماستر تك MT-8A

إنتركم بيجي بـ 8 خطوط و8 سماعات ومحول كهرباء وبالتالي فهو ينفع لحد 8 شقق سكنية أو مكاتب أو أيًا كانت الطريقة اللي إنت حابب تستخدمه بيها، ولكنه مش مزود بكاميرا ولا شاشة لكشف هوية الزائر.

تقدر تشوف إنتركم من ماستر تك MT-8A من هنا.

تقدر تختار جهاز الإنتركم الأنسب ليك من هنا.

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا في تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

عن كاتب المقال

منى عوض، كاتبة بقالي أكتر من سنتين، بكتب عادة عن التكنولوجيا اللي بقت جزء لا يتجزأ من حياتنا اليومية، وبحب دايمًا أني أقرأ وأدور كويس جدًا عن كل حاجة قبل ما أكتب عنها عشان أكون متأكدة من كل معلومة بكتبها ولو حسيت أن المعلومات اللي لاقيتها على الإنترنت مش كافية ببدأ أنزل وأسأل سواء أشخاص جربوا الحاجة دي أو في الأماكن اللي بتكون متخصصة في بيع الحاجة اللي بكتب عنها.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *