أشيك قطع الأثاث المتاحة على ياقوطة وبأقل من ٩٠٠٠ جنيه

كتبت: منى عوض

أناقة البيوت من أكتر الحاجات اللي بتشد العين وتخطفها خصوصًا لو مكان أول مرة تدخله، ولإن الأناقة دي بتكون لمجموعة أسباب زي نضافة المكان، وريحته، وتوزيع الإضاءة والأهم قطع الأثاث واللي بتعبر على ذوق أضحاب المكان. 

هنتكلم النهارده في ياقوطة عن مجموعة مختارة بدقة وعناية للأثاث الراقي واللي هيناسب معظم البيوت، واهتمينا في اختيارنا إن الأسعار للقطع دي ما يتزيدش عن 9000 جنيه عشان تناسب شريحة كبيرة من المستخدمين، وما يبقاش فيه إرهاق على ميزانيتهم. كل القطع دي تقدر تشوف وتعرف وتقارن أسعارها المختلفة من خلالنا وتطلبها وهتوصل لغاية عندك في أسرع وقت.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.

*المنتجات المرشحة بناءً على الأكتر شهرة والأكتر مبيعًا من خلال مستخدمين ياقوطة. وليس شرطًا أن يكون كل الأكتر شهرة، أو الأكتر مبيعًا هو الأفضل من حيث الجودة، والسعر، وخدمة ما بعد البيع.

كرسي هزاز من آرت هوم

الكرسي الهزاز واحد من أفضل الكراسي اللي من الممكن اقتنائها للترفيه أو لوضعها كديكور جذاب في البيت العصري، وتقدر كمان تقعد بالساعات على الكرسي ده من غير ما تحس بأي تعب أو ملل بل هتحس أنه مريح تمامًا للعقل والجسم وللاحساس بالسلام النفسي.

ممكن تشوف الكرسي الهزاز من آرت هوم من هنا.

كرسي مرجيحة رتان هزاز

الكرسي ده ممتع جدًا وبيساعد على الاسترخاء والهدوء بشكل كبير جدًا وكمان بيكون عليه فرش مصنوع من القطن وفيه منه اختيارات بمعنى إنك تقدر تجيب كرسي ينفع لشخص واحد وفيه كراسي تنفع لشخصين.

ممكن تشوف كرسي مرجيحة رتان هزاز من هنا.

ركنة من آرت هوم

الركنة دي مصنوعة من خشب عالي الجودة وقماش فاخر وبتكون مثالية للاستخدام عادة في غرف الاستقبال أو المعيشة أو إذا كنت حابب تقعد قاعدة مريحة في تتفرج على التليفزيون أو تلعب ألعاب الفيديو أو تذاكر‏.‏

ممكن تشوف ركنة من آرت هوم من هنا.

أرفف حائط خشبية من سفير آرت للديكور

الأرفف الخشبية شكلها شيك جدًا ومن السهل تركيبها وإزالتها وتنظيفها، ده غير إنها هتضيف لمسة مميزة على ديكور بيتك، كل اللي هتحتاجة منك مساحة صغيرة وشوية أنتيكات أو زينة بسيطة خالص.

ممكن تشوف أرفف حائط خشبية من سفير آرت للديكور من هنا.

كرسي استرخاء من آرت هوم

الكرسي هيوفرلك تجربة مريحة جدًا ده لأنه مصنوع من خامات مريحة وعاية الجودة وكمان ممكن تستخدمه ككرسي زي ما هو أو ممكن تقلبه زي سرير أو شازلونج ده لأنه بيتميز بظهر قابل للإمالة للخلف وكمان فيه مسند للقدمين بيتمدد عن طريق رافعة موجودة على جانب الكرسي وممكن يتفرد بشكل تلقائي إذا كان ظهر الكرسي مائل في الأساس، ده بجانب إنه كرسي هزاز كمان.

ممكن تشوف كرسي استرخاء من آرت هوم من هنا.

جزامة آرت هوم

الجزامة مصنوعة من الخشب المضغوط mdf والمقابض بتاعتها مصنوعة من الاستانلس ستيل المقاوم للصدأ، وبتتميز بحجمها المتوسط واللي بيُعتبر مناسب إلى حد كبير يعني هتقدر تشيل فيها كل الأحذية بتاعتك وبتاعة أسرتك بطريقة منظمة وشيك.

ممكن تشوف جزامة آرت هوم من هنا.

سفرة مطبخ

السفرة دي حجمها صغير ومناسب جدًا ومكونة من أربعة كراسي عشان ماتستحوذش على مساحة كبيرة جدًا.

ممكن تشوف سفرة المطبخ من هنا.

خزانة ملابس من أيكيا

خزانة الملابس أو الدولاب ده عملي جدًا فهو بيحتوي على مكان مخصص لتعليق الملابس ومكان للملابس المطوية وكمان فيه أماكن مخصصة لوضع الأحذية والشنط، ده بجانب أنه حجمه مناسب فهو بيتميز بارتفاعه 201.2 سم وعرض 175.0 سم وعمق 58.0 سم.

من السهل كمان تنظيف الدولاب بقطعة قماش مبللولة بشكل خفيف جدًا وتمسح الأتربة أو البقع من عليه.

ممكن تشوف خزانة الملابس من أيكيا من هنا.

سرير BJÖRKSNÄS

هيكل السرير مصنوع من خشب البتولا الصلب شديد التحمل فهو قادر على التكييف مع وزن جسمك بكل سهولة، وكمان تصميمه مريح جدًا يعني هتقدر تستخدمه في النوم بكل راحة لأنك هتقدر تختار المرتبة اللي إنت عايزها بالسُمك اللي إنت عايزة أو من الممكن الجلوس بكل راحة على السرير لأنه مزود بوسائد قطنية متصلة باللوح الأمامي.

السرير كمان هيسمحلك تخزن كل اللي أنت عايزه في المساحة الكبيرة الفاضية المتواجدة في الأسفل.

ممكن تشوف سرير BJÖRKSNÄS من هنا.

طاولة بسطح خشبى قابلة للطى

الطاولة الخشبية دي من الممكن استخدامها في أي ركن في المنزل ومن الممكن استخدامها في المطبخ أو للمذاكرة مع أطفالك.

ممكن تشوف طاولة بسطح خشبى قابلة للطي من هنا.

بين باج سرير من Bufka

البين باج دي مناسبة جدًا للإسترخاء داخل المنزل يعني ممكن تسترخي عليها سواء أثناء مشاهدة التليفزيون أو القراءة أو لعب الألعاب أو حتى لو عايز تنام شوية فهي مصنوعة من خامات مريحة وناعمة وعالية الجودة.

ممكن تشوف بين باج سرير من Bufka من هنا.

طاولة زجاجية مستديرة

الطاولة دي زجاجية الصنع وبيجي معاها أربع كراسي مميزين جدًا وحجمها مناسب جدًا ده غير إن شكلها شيك وعصري جدًا.

ممكن تشوف طاولة زجاجية مستديرة من هنا.

دولاب تخزين

الدولاب ده من الممكن استخدامه في المطبخ أو أي غرفة في المنزل فهو مثالي وعملي جدًا لتخزين كل احتياجاتك.

ممكن تشوف دولاب تخزين من هنا.

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا في تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

عن كاتب المقال

منى عوض، كاتبة بقالي أكتر من سنتين، بكتب عادة عن التكنولوجيا اللي بقت جزء لا يتجزأ من حياتنا اليومية، وبحب دايمًا أني أقرأ وأدور كويس جدًا عن كل حاجة قبل ما أكتب عنها عشان أكون متأكدة من كل معلومة بكتبها ولو حسيت أن المعلومات اللي لاقيتها على الإنترنت مش كافية ببدأ أنزل وأسأل سواء أشخاص جربوا الحاجة دي أو في الأماكن اللي بتكون متخصصة في بيع الحاجة اللي بكتب عنها.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *