طلع الموسيقار اللي جواك مع ارخص الآلات الموسيقية للمبتدئين من ياقوطة

كتب: خالد عاصم

هنتعرف في المقال ده على مجموعة من أرخص الآلات الموسيقية على ياقوطة واللي اهتمينا بجودتها زي سعرها عشان قدر تطلع الموسيقار اللي جواك بأفضل وأرخص صفقة.

ولو أي آلة موسيقية اتكلمنا عنها في المقال ده عجبتكم هتقدروا تطلبوها من خلالنا في ياقوطة وهتوصلكم لحد باب البيت وكمان تقدروا تشتروا المنتجات دي بالتقسيط من خلال شهري أول وأسهل تطبيق للتقسيط في مصر واللي مش بيحتاج منك غير صورة البطاقة وصورة إيصال مرافق وبس، ومن غير زيارة ولا ضامن واستمتع كمان بتوصيل مجاني لكل مشترياتك من خلاله.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.
*المنتجات المرشحة بناءً على الأكتر شهرة والأكتر مبيعًا من خلال مستخدمين ياقوطة. وليس شرطًا أن يكون كل الأكتر شهرة، أو الأكتر مبيعًا هو الأفضل من حيث الجودة، والسعر، وخدمة ما بعد البيع

أرخص الآلات الموسيقية للمبتدئين على ياقوطة

عود شرقي للمبتدئين

أول الآلات الموسيقية اللي هنتكلم عنها هي الآلة الوترية الشرقية العود وللي كلنا بنحب نسمع صوته وكتير مننا نفسه إنه يتعلمه، وده يعتبر واحد من أرخص آلات العود الكويسة المتوفرة للمبتدئين على ياقوطة.

اتعرف على عروض أسعار مختلف أنواع العود الشرقي المتوفرة على ياقوطة من هنا.

كمان اكوستيك قياس V100 3/4 من هورا للمبتدئين

الكمان أو الكمانجة من أروع الآلات الموسيقية اللي ممكن نسمعها وكمان من أكتر الآلات الموسيقية اللي ناس كتير نفسها تتعلمها، وهيساعدك على كده الكمانجات المخصصة للطلبة والمبدئين ودي بتكون كمانجات سعرها مقبول جدًا وبالحجم الكامل وبأوتار صوتها ممتار ومنها الكمانجه دي اللي بتقدمها شركة Hora والمخصصة للمبتدئين.

اتعرف على مختلف عروض أسعار الكمانجات المتوفرة على ياقوطة من هنا.

جيتار كلاسيك للمبتدئين

يعتبر الجيتار واحد من أشهر الآلات الموسيقية وأكتر آلة ممكن يتجه ليها المبتدئين عشان يتعلموها وده ليه أسباب كتير جدًا منها إن الجيتار مش صعب قوي إنك تتعلمه وكمان لأن استخداماته كتيره في الموسيقى وكمان برضه عشان مرتبط بمجموعة كبيرة من الفنانين اللي بنحبهم، وطالما هتتعلم تلعب جيتار فلازم تختار جيتار رخيص بس يكون قادر يطلع صوت كويس يخليك متحمس دايمًا إنك تكمل، وعشان كده اختارنالكم جيتار كلاسيك سعره مقبول جدًا وإمكانياته كويسه، والجيتار معمول من خشب الماهوجني وبيعتمد على ٦ أوتار من النايلون.

تعرف على عروض أسعار مختلف الجيتارات الكاسيك المتوفرة على ياقوطة من هنا.

جيتار إلكتريك كورت G100 أسود

لو مالكش في الجيتار الكلاسيك وبتحب موسيقى الروك أو الميتال فتقدر تتعلم على جيتار إلكتريك وهتلاقي عدد كبير جدًا من الفيديوهات والكورسات اللي بتعلم النوع ده من الجيتارات، ولأن سعرها أعلى من الجيتار الكلاسيك بسبب إمكانياتها والأجهزة المختلفة اللي موجودة فيها، اخترنالك جيتار إلكتريك Cort G100 وده جيتار ممتاز وصوته مثالي وكمان سعره مقبول جدًا.

اتعرف على عروض أسعار مختلف أنواع الجيتار الإلكتريك المتوفرة على ياقوطة من هنا.

 

طبلة مصري مصدفة منقوشة 

الآلة الموسيقية الإيقاعية الأشهر هي الطبلة المصرية وبتتميز الطبلة دي بإنها بتعتمد على مواد كويسة جدًا رغم سعرها المنخفض، وبتتميز بإنها مصدفة ومنقوشة عشان تدي شكل ممتاز وجذاب أما الصوت فتقدر تتحكم فيه من خلال ست مسامير في الطبلة وكمان تقدر تغيير جلدتها من خلال الغيار الإضافي المتوفر معاها.

تعرف على عروض أسعار الطبلة الشرقي المتوفرة على ياقوطة من هنا.

كيبورد ياماها 61 مفتاح

من بين أشهر الشركات المتخصصة في صناعة الكيبورد شركة ياماها واخترنا من منتجاتها الكيبورد ده لان سعره مقبول جدًا ومش غالي وكمان بيتمتع بإمكانيات ممتازة زي إن كامل الحجم بيتكون من ٦١ مفتاح وفيه إمكانيات للتحكم في المثرات كتير جدًا ده غير إن عليه عدد كبير من الأغاني والإيقاعات المسجلة يعني تقدر تعتبر إن معاك فرقة كاملة بالكيبورد ده.

اتعرف على عروض أسعار مختلف أنواع الكيبورد المتوفرة على ياقوطة من هنا.

اتعرف على عروض أسعار مختلف الآلات الموسيقية المتوفرة على ياقوطة من هنا.

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا في تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

عن كاتب المقال

خالد عاصم مدوّن من ٢٠٠٧ ومن سنة ٢٠١٣ تخصصت في الكتابة في كل حاجه ليها علاقة بالتكنولوجيا خصوصًا الموبايلات والكمبيوتر وكمان الكاميرات. كتبت أكتر من ١٠٠٠ تقرير ومقال في مجال التكنولوجيا. بالإضافة للكتابة ليا خبرة في تسويق المنتجات الإلكترونية وده خلاني أقرّب أكتر من فهم طبيعة صناعة التكنولوجيا وسوقها، حاليًا بكتب في مواقع مصرية وغير مصرية من وأبرزها موقع مجلة ياقوطة وMobihall وMobilesgate. أول موبايل جبته كان سنة ١٩٩٩ وكان Ericsson 628 وبعده Nokia 3310 ومن ساعتها استخدمت موبايلات كتير جدًا منها سوني وسامسونج وإل جي وأيفون، واتعاملت مع كل أنظمة تشغيل الموبايلات تقريبًا من أول السيمبيان لحد أندرويد وiOS.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *