أفضل أجهزة صنع الكريب والبان كيك على ياقوطة

كتب: خالد عاصم

الكريب من الأكلات اللي كلنا بنحبها كبار أو صغيرين، وأوقات كتير لما بنبقى عايزين أكلة شهية لذيذة وسريعة، بيكون الكريب من بين أول الحاجات اللي بتيجي على دماغنا وبنطلبها على طول. بس ليه تطلبها من بره بفلوس كتير وانت مش عارف نوعية ونضافة الحشو اللي فيها، لما ممكن تعملها في البيت بسهولة شديدة جدًا ممكن تخلي ولادك يعملوها بنفسهم.

كل اللي انت محتاجه تحضر مقادير العجينة والحشو وطبعًا ماكينة صانع الكريب اللي هتسهل العملية وتخليها سريع جدًا، وفي المقال ده هنعرف على أبرز أجهزة صانع الكريب المتوفرة على ياقوطة.

وماتنساش إنك لو حبيت تشتري أي صانع كريب من اللي هنتكلم عنهم فهتقدر تطلبه من خلالنا في ياقوطة وهيوصلك لحد باب البيت وكمان تقدر تشتري المنتجات دي بالتقسيط من خلال شهري أول وأسهل تطبيق للتقسيط في مصر واللي مش بيحتاج منك غير صورة البطاقة وصورة إيصال مرافق وبس، ومن غير زيارة ولا ضامن واستمتع كمان بتوصيل مجاني لكل مشترياتك من خلاله.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.
*المنتجات المرشحة بناءً على الأكتر شهرة والأكتر مبيعًا من خلال مستخدمين ياقوطة. وليس شرطًا أن يكون كل الأكتر شهرة، أو الأكتر مبيعًا هو الأفضل من حيث الجودة، والسعر، وخدمة ما بعد البيع.

مجموعة من أفضل أجهزة صانع الكريب Crepe Maker على ياقوطة

صانع الكريب والبان كيك من Sokany

بأسهل وأسرع الطرق هتعرف تعمل أحلى كريب وبان كيك مع الماكينة دي من سوكاني واللي بتيجي بقوة ٦٥٠ وات، الماكينة عبارة عن طاسة بتقدر تحدد درجة الحرارة المناسبة تلقائيا، وبتتميز بإنها غير قابلة لالتصاق العجين يعني مش هتحتاج تستخدم زيت خالص، وده كمان بيخلي استخدام الصانع سهل جدًا لأي حد حتى لو من غير خبرة في المطبخ. والماكينة بييجي معاها طبق عشان وضع العجينة.

اتعرف على عروض أسعار صانع الكريب والبان كيك من Sokany من هنا.

ماكينة صناعة الكريب من أرشيا

ماكينة صناعة الكريب من أرشيا من الأجهزة الممتازة لصناعة الكريب والبان كيك، والماكينة بتعتمد على سطح غير لاصق بقطر ٢٠ سم يعني تقدر تعمل كريب وكيك كبير لوجبة لذيذة وسريعة، والمقبض بتاع الماكينة من البلاستيك عشان تفادي درجات الحرارة. والجهاز مش محتاج أي عمليات لتشغيله، كل اللي عليك تدوس على زرار التشغيل وأول ما نور الاستعداد ينور هتحط سطح التسخين جوا الطبق اللي فيه العجينة واللي بييجي مع الجهاز وفي لحظات هتلاقي الكريب اتعمل مباشرة.

اتعرف على عروض أسعار ماكينة صناعة الكريب من أرشيا من هنا.

ماكينة صناعة الكريب والفطائر DSP

بتقدم شركة DSP صانع الكريب الممتاز ومتعدد الاستخدامات واللي بيحاكي الأجهزة الاحترافية بسعر منخفض جدًا، لأن الجهاز مش عبارة عن طاسة بتسخن بالكهرباء زي اللي اتكلمنا عنهم، لا هو جهاز مستقل وليه قاعدة وممكن يتعمل عليه كريب أو فطاير من أنواع مختلفة وبييجي معاه دراع خشب لتوزيع العجين على كامل السطح وبيسمح إنه يعمل كريب بأحجام كبيرة، وكمان فيها خاصية التحكم في درجة الحرارة على عكس أجهزة صناعة الكريب اللي بتصميم الطاسة.

اتعرف على عروض أسعار صانع الكريب من DSP من هنا.

صانع الكريب الكهربائي من سونيفر٦٥٠ وات

صانع الكريب من سونفير بتصميم الطاسة الكهربائية اللي بيسهل جدًا عملية صناعة الكريب وبيخليها سريعة ومناسبة لأي وقت، الجهاز بقوة ٦٥٠ وات وبيجمع بين المعدن والبلاستيك في صناعته.

اتعرف على عروض أسعار صناع الكريب من سونيفر من هنا.

ماكينة صناعة الكريب المزدوجة الاحترافية

لو حبك للكريب خلاك تقرر تحترف صناعته فالماكينة دي هتكون الخيار المثالي ليك، فلو قررت إنك تعمل مشروع ناجح ويجيبلك فلوس كويسة، تقدر تشتري الماكينة دي اللي هتخليك تعمل اتنين كريب أو بان كيك أو أنواع فطاير تانية في نفس الوقت. الماكينة معمولة من الستانليس ستيل وبتخليك تقدر تتحكم في درجة الحرارة.

اتعرف على عروض أسعار ماكينة صناعة الكريب المزدوجة الاحترافية من هنا.

اتعرف على عروض أسعار مختلف أجهزة صناعة الكريب على ياقوطة من هنا.

اتعرف على عروض أسعار مختلف الأجهزة المنزلية المتوفرة على ياقوطة من هنا.

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا في تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

عن كاتب المقال

خالد عاصم مدوّن من ٢٠٠٧ ومن سنة ٢٠١٣ تخصصت في الكتابة في كل حاجه ليها علاقة بالتكنولوجيا خصوصًا الموبايلات والكمبيوتر وكمان الكاميرات. كتبت أكتر من ١٠٠٠ تقرير ومقال في مجال التكنولوجيا. بالإضافة للكتابة ليا خبرة في تسويق المنتجات الإلكترونية وده خلاني أقرّب أكتر من فهم طبيعة صناعة التكنولوجيا وسوقها، حاليًا بكتب في مواقع مصرية وغير مصرية من وأبرزها موقع مجلة ياقوطة وMobihall وMobilesgate. أول موبايل جبته كان سنة ١٩٩٩ وكان Ericsson 628 وبعده Nokia 3310 ومن ساعتها استخدمت موبايلات كتير جدًا منها سوني وسامسونج وإل جي وأيفون، واتعاملت مع كل أنظمة تشغيل الموبايلات تقريبًا من أول السيمبيان لحد أندرويد وiOS.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *