أبرز أشكال وأنواع الكولمان المتوفرة على ياقوطة

كتب: خالد عاصم

لو الصيف بالنسبالك حركة ورحلات وسفر يبقى لازم تحافظ دايمًا على وجود مياه ساقعة في الحر ده، ومفيش أحسن من الكولمان عشان تقدر تحصل على مياه ساقعة في الصيف خلال الرحلات في أي وقت، وفي المقال ده هنتكلم عن مجموعة مختلفة من أبز أشكال وأنواع الكولمان المتوفر على ياقوطة.

ولو أي كولمان عجبكم هتقدروا تطلبوه من خلالنا في ياقوطة وهيوصلكم لحد باب البيت وكمان تقدروا تشتروا المنتجات دي بالتقسيط من خلال شهري أول وأسهل تطبيق للتقسيط في مصر واللي مش بيحتاج منك غير صورة البطاقة وصورة إيصال مرافق وبس، ومن غير زيارة ولا ضامن واستمتع كمان بتوصيل مجاني لكل مشترياتك من خلاله.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.
*المنتجات المرشحة بناءً على الأكتر شهرة والأكتر مبيعًا من خلال مستخدمين ياقوطة. وليس شرطًا أن يكون كل الأكتر شهرة، أو الأكتر مبيعًا هو الأفضل من حيث الجودة، والسعر، وخدمة ما بعد البيع.

أشكال وأحجام مختلفة من الكولمان

مجموعة ICE BOX Combo 36 QT من كولمان

المجموعة الأبرز اللي بتقدمها شركة كولمان مكونة من كولمان 36 Quart Performance Cooler واللي بيقدر يحافظ على برودة السوائل لحد ٣ أيام كاملة، وبيقدر الكورلمان إنه يشيل لحد ٤٦ علبة عصير أو مياه غازية، وطوله بيسمح بحمل الأزايز لحد ٢ لتر، وبيتميز الكولمان بحوامل أكواب مدمجة، أما القطعة التانية 5 Quart FlipLid Cooler بتقدر تشيل لحد ٦ علب، والقطعة التالتة بتقدر تشيل سوايل لحد ١/٣ جالون.

اتعرف على عروض أسعار مجموعة ICE BOC Combo 36 QT من كولمان من هنا.

حقيبة Soft Cooler من كولمان

لو عايز كولمان تقدر تشيله على كتفك وتتحرك بيه ويساع لمجموعة محددة من علب العصير أو السوائل أو المياه الغازية، يبقى النوع ده هو الأنسب لانه بيقدر يشيل لحد ٩ علب وممكن استخدامها مع التلج العادي أو مع بدايل التلج عشان يحافظ على درجة حرارة السوائل المنخفضة مع حركتك بسهولة ومن غير مشاكل ومن غير كمان أي تسريب للمياه أو وجود أي روايح بفضل سهولة التنضيف.

اتعرف على عروض أسعار حقيبة Soft Cooler من كولمان من هنا.

مبرد مياه وموزع C703G سعة ٧٫٥ لتر من كولمان

الشكل الكلاسيكي للكولمان اللي كلنا نعرفه وعشان معاه في الرحلات زمان، كولمان بتقدم الشكل الكلاسيكي ده بمتانة وصلابة وقدرة ممتازة على حفظ درجة حرارة المياه، وبيقدر الكولمان إنه يسع لسعة ٧٫٥ لتر وده بيخلي مثالي للرحلات والسفر والحفلات وطبعًا الرفيق النموذجي في فصل الصيف، ولسهولة الاستخدام فيه حنفية أمامية سهلة الاستخدام.

اتعرف على عروض أسعار مبرد مياه كولمان سعة ٧٫٥ لتر من هنا.

تلاجة الرحلات سعة ٨٫٥ لتر من كولمان

التلاجة المحمولة المثالية للرحلات والتخييم والسفر والحفلات، التلاجة سعة ٩ كوارت يعني ٨٫٥ لتر أو ٩ علب عصير أو مياه غازية، وتقدر طبعًا تحافظ فيها على أكل أو شيكولاتات أو أي حاجة تانية لأنها متوافقة مع الشرب ومع الأمل، ده غير إن تصميمها جذاب وقبضها كبير عشان تبقى مريحة في المسك والحمل.

اتعرف على عروض أسعار تلاجة الرحلات سعة ٨٫٥ لتر من كولمان من هنا.

ايس بوكس بعجلات سعة ٤٥ كوارت من كولمان

الرفيق المثالي للرحلات الطويلة والتخييم، الأيس بوكس بيتميز بسهولة الحركة بفضل العجل القوي اللي بيعتمد عليه والإيد التليسكوبية القابلة للسحن اللي بتخلي الحركة بين سهلة، أما على مستوى الصناعة نفسها فهو بيتميز بهيكل عازل للحفاظ على درجة الحرارة المنخفضة جواه مع مقاومة للصدأ والتسريب كمان، وعلى مستوى السعة فهو بسعة ٤٥ كوارت يعني سعة كبيرة جدًا تقريبًا ٣٨ لتر، وبيقدر يشيل ازايز بالطول لحد ٢ لتر.

اتعرف على عروض أسعار ايس بوكس بعجلات سعة ٤٥ كوارت من كولمان من هنا.

اتعرف على عروض أسعار مختلف أشكال وأنواع الكولمان المتوفرة على ياقوطة من هنا.

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا في تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

عن كاتب المقال

خالد عاصم مدوّن من ٢٠٠٧ ومن سنة ٢٠١٣ تخصصت في الكتابة في كل حاجه ليها علاقة بالتكنولوجيا خصوصًا الموبايلات والكمبيوتر وكمان الكاميرات. كتبت أكتر من ١٠٠٠ تقرير ومقال في مجال التكنولوجيا. بالإضافة للكتابة ليا خبرة في تسويق المنتجات الإلكترونية وده خلاني أقرّب أكتر من فهم طبيعة صناعة التكنولوجيا وسوقها، حاليًا بكتب في مواقع مصرية وغير مصرية من وأبرزها موقع مجلة ياقوطة وMobihall وMobilesgate. أول موبايل جبته كان سنة ١٩٩٩ وكان Ericsson 628 وبعده Nokia 3310 ومن ساعتها استخدمت موبايلات كتير جدًا منها سوني وسامسونج وإل جي وأيفون، واتعاملت مع كل أنظمة تشغيل الموبايلات تقريبًا من أول السيمبيان لحد أندرويد وiOS.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *