أفضل أنواع اللانش بوكس المناسبة لطفلك على ياقوطة

كتب: خالد عاصم

من ضمن الاستعدادات للدراسة وتحضير مستلزمات المدارس اللي لازم نهتم بيها، اختيار اللانش بوكس المناسب لأطفالنا، سواء على مستوى افئة العمرية أو نوع الأكل اللي بيحتاجوه معاهم، بس الأهم من كده هو اختيار اللانش بوكس الصحي والآمن على أطفالنا، لأن مفيش أهم من صحتهم. وفي المقال ده هنستعرض مجموعة من أفضل أنواع وموديلات اللانش بوكس المتوفرة على ياقوطة والمناسبة لمختلف السنين العمرية.

ولو المنتجات اللي هنتكلم عنها عجبتكم هتقدروا تطلبوها من خلالنا في ياقوطة وهتوصلكم لحد باب البيت وكمان تقدروا تشتروا المنتجات دي بالتقسيط من خلال شهري أول وأسهل تطبيق للتقسيط في مصر واللي مش بيحتاج منك غير صورة البطاقة وصورة إيصال مرافق وبس، ومن غير زيارة ولا ضامن واستمتع كمان بتوصيل مجاني لكل مشترياتك من خلاله.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.
*المنتجات المرشحة بناءً على الأكتر شهرة والأكتر مبيعًا من خلال مستخدمين ياقوطة. وليس شرطًا أن يكون كل الأكتر شهرة، أو الأكتر مبيعًا هو الأفضل من حيث الجودة، والسعر، وخدمة ما بعد البيع.

أبرز أنواع اللانش بوكس لمختلفة على ياقوطة

لانش بوكس متعدد العلب من لوك اند لوك

مجموعة لانش بوكس من لوك اند لوك مميزة بتتكون من علبة ٨٠٠ ميللي مقاس ٢٠٥ × ١٣٤ × ٥٢ مم وعلبة بنفس المقاس والسعة بفواصل ثابتة بالإضافة لعلبة ١ لتر مقاس ٢٠٥ × ١٣٤ × ٦٩ ميللي مع فوصل قابلة للإزالة، وكمان بييجي مع المجموعة دي شنطة معزولة، والعلب بتتميز بإنها صحية بشكل كامل وكمان نظام الغلق بتاعها رباعي الجوانب ومحكم للغاية، والمجموعة دي مميزة لو عندك أكتر من طفل وبتحتاج لأكتر من لانش بوكس وكمان مثالي للاستخدام للكبار وكمان في الرحلات والسفر.

اتعرف على عروض أسعار لانش بوكس متعدد العلب من لوك اند لوك من هنا.

 لانش بوكس بلاستيك سعة ١٫٤ لتر من سيستيما

شركة سيستيما واحدة من أشهر الشركات اللي بتوفر مجموعة كبيرة ومختلفة من اللاتش بوكس اللي بتتميز بكفاءة كبيرة على مستوى التصنيع والعوامل الصحية المختلفة، ومن بين منتجاتها اللانش بوكس ده مقاس ١٫٤ لتر واللي بيتكون من تلات مساحات داخلية، مساحتين في نصف ومساحة في نصف تاني مع عازل داخلي محكم الغلق، اللانش بوكس مناسب جدًا للأطعمة الجافة بمختلف أشكالها ومش محكم الغلق للسوائل.

اتعرف على عروض أسعار لانش بوكس سيستيما سعة ١٫٤ لتر من هنا.

لانش بوكس نص دايره وزجاجة مياه ٣٥٠ ميللي من تابروير

لانش بوكس مثالي مناسب للأطفال الصغيرين وبالأخص للسندوتشات أو الفاكهة أو لكيك والمخبوزات، وبيتميز اللانش بوكس بقدرته على الحفاظ على العيش طري وفريش لحد ٤٨ ساعة وكمان بيحافظ على الفاكهة بلونها وبدون أكسده ده غير حفاظ على الكيك فريش وعلى المقرمشات من غير ما تطرى يعني هيحافظ على الحاجة اللي جواه وبالتالي يحافظ على صحة طفلك. واللانش بوكش صغير ومناسب للوضع في شنط الأطفال من أول حضانه، وبييجي معاه واحدة من أشهر زجاجات تابروير للأطفال واللي بتيجي بتصميم مميز جدًا وبكاب محكم الغلق.

اتعرف على عروض أسعار لانش بوكس نص دايرة وزجاجة من تابروير من هنا.

لانش بوكس للأطفال مقسم لخمس أقسام من بينتو

واحد من أبرز اللانش بوكس المتوفر على ياقوطة واللي بتقدمه شركة بينتو الشهيرة، اللانش بوكس بيتكون من خمس قسام داخلية بتقدر تفصل ما بين مكونات الأكل، وده معناه إنك تقدر تقدم لطفلك وجبة متكاملة مكونة من عناصر مختلفة في بوكس واحد. وبيتميز اللانش بوكس بإنه صحي وأمن تمامًا وبيتميز بإنه مخكم ومانع للتسرب وسهل الاستخدام، وبيعتمد البوكس على هيكل من استانليس ستيل وعلى غطاء من البلاستيك واللي ممكن استخدامه كحامل للموبايل كمان، اللانس بوكس فيه صينية للتسخين في الميكرويف أو التسخين من خلال البخار، وكمان بييج معاه طقم معلقة وشوكة.

اتعرف على عروض أسعار لانش بوكس بينتو لمقسم لخمس أقسام من هنا.

لانش بوكس سعة ١١٠٠ ميللي من بينتو

لانش بوكس تاني من بينتو للأطفال والبالغين يعني تقدر تستخدمه لأطفالك في المدرسة لحد الجامعة وكمان مناسب للكبار في الشغل. وبيتكون اللانش بوكس من أربع مساحات تخزين داخلية بسعة كلية ١١٠٠ ميللي، وبييجي معاه طقم مكون من شوكة ومعلقة، وبيتميز بإنه قابل للوضع في الميكروويف والوضع في الفريزر وكمان ممكن تنضيفه في غسالة الأطباق.

اتعرف على عروض أسعار لانش بوكس سعة ١١٠٠ ميللي من بينتو من هنا.

لانش بوكس صغير من تابروير

لانش بوكس صغير مثالي للأطفال في الحضانة وسنوات الدراسة الأولى، مثالي للاستخدام مع الساندوتشات الصغيرة أو الفاكهة أو المخبوزات واللي بيضمن إنها تكون طازة وفريش لفترة طويلة، وبيتميز بهيكله الصلب اللي بيحفظ على الحاجة جواه وكمان قفله سهل الفتح والقفل للأطفال يعني مش هيحتاجوا لأي مساعدة في استخدامه.

اتعرف على عروض أسعار لانش بوكس صغير من تابروير من هنا.

لانش بوكس من السليكون قابل للطي من بينتو

اللانش بوكس ده بيتميز عن غيره من بقية المنتجات اللي اتكلمنا عنها في إنه مصنوع من السليكون الآمن واللي بيتميز بميزة أساسية وهي إنه قابل للطي أو الضغط الداخلي بشكل أدق، وده معناه إنه في حالة عدم استخدامه فممكن ضغطه وطيه عشان مياخدش مساحة كبيرة، وكمان ممكن ضغطه لمستويات مختلفة مناسبة للحاجة اللي جواه، والبوكس بيتكون من تلات مساحات داخلية وبيتميز بغنه محكم الغلق ومانع للتسريب.

اتعرف على عروض أسعار لانش بوكس السليكون القابل للطي من بينتو من هنا.

لانش بوكس عالي الجودة من الأكريليك

لانش بوكس مصنوع من الإكريليك ممتاز بفضل المساحات التخزينية الداخلية، فالبوكس بيعتمد على التخزين الرأسي وبيتكون من تلات أدوار مختلفة عشان تقدر تفصل فصل كامل مع بين الأكلات اللي بتقدمها لطفلك في المدرسة، والبوكس بيتميز بإنه محكم الغلق بس مش مانه للتسريب، وفيه درج علوي إضافي لوضع المعلقة والشوكة، وبيتميز بإمكانية وضعه في الميكروويف أو في غسالة الأطباق.

اتعرف على عروض أسعار لانش بوكس من الإكريليك من هنا.

لانش بوكس كوادي سعة ١٫٥ لتر من سيستيما

لانش بوكس سليم لاين كوادي من سيستيما من البوكسات المثالية وهو بسعة ١٫٥ لتر وبيتميز بمجموعة من مساحات التخزين المختلفة ومنها مساحة تخزين داخلية كبيرة وفي الغطاء في مساحات تخزين صغير للفاكهة أو البسكويت أو الكيك وغيرها، والبوكس بيقبل الوضع في الميكروويف وفي غسالة الأطباق، وبييج معاه زجاجة بلاستيك سعة ٢٧٥ ميللي.

اتعرف على عروض أسعار لانس بوكس كوادي سعة ١٫٥ لتر من سيستيما من هنا.

لانش بوكس على الطراز الياباني من هيلثي لايف

لانش بوكس مميز من مجموعة هيلثي لايف اللي بيتميز بالاعتماد على مواد ممتازة على مستوى الصحة، اللانش بوكس بيتكون من تلات مساحات تخزين داخلية كافية لتوفير وجبة كاملة لأطفالنا، وكمان غطاء البوكس فيه مسند ممكن استخدامها لسند الموبايل، وبيقبل الدخول في الميكروويف وغسالة الأطباق.

اتعرف على عروض أسعار لانش بوكس على الطراز الياباني من هنا.

اتعرف على عروض أسعار مختلف أنواع اللانش بوكس المتوفر على ياقوطة من هنا.

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا في تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

عن كاتب المقال

خالد عاصم مدوّن من ٢٠٠٧ ومن سنة ٢٠١٣ تخصصت في الكتابة في كل حاجه ليها علاقة بالتكنولوجيا خصوصًا الموبايلات والكمبيوتر وكمان الكاميرات. كتبت أكتر من ١٠٠٠ تقرير ومقال في مجال التكنولوجيا. بالإضافة للكتابة ليا خبرة في تسويق المنتجات الإلكترونية وده خلاني أقرّب أكتر من فهم طبيعة صناعة التكنولوجيا وسوقها، حاليًا بكتب في مواقع مصرية وغير مصرية من وأبرزها موقع مجلة ياقوطة وMobihall وMobilesgate. أول موبايل جبته كان سنة ١٩٩٩ وكان Ericsson 628 وبعده Nokia 3310 ومن ساعتها استخدمت موبايلات كتير جدًا منها سوني وسامسونج وإل جي وأيفون، واتعاملت مع كل أنظمة تشغيل الموبايلات تقريبًا من أول السيمبيان لحد أندرويد وiOS.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *