١١ منتج لزوم مصيف ممتع

كتبت: أماني سمير

من أحلى اللحظات اللي بنعيشها في حياتنا كبار وصغيرين هي اللحظات اللي بنقضّيها في المصيف مع الناس اللي بنحبهم، وبنفصل بيها شوية عن شكل حياتنا اليومية اللي اتعودنا عليه كأسرة وعيلة.. اللحظات دي بتكون فرصة لينا كلنا إننا نقضّي وقت أكبر مع بعض ونكتشف جوانا حاجات حلوة كتير.

المصيف ما يبقاش مصيف من غير ياقوطة، اللي هتعرض عليكم مجموعة أفكار متنوعة ومنتجات عملية ومبتكرة لمصيف أكتر متعة ورفاهية، تقدروا تشوفوها وانتم قاعدين في مكانكم وتعرفوا بتتباع فين وبكام قبل ما تشتروا، ولوعجبكم منتج منهم وعايزين تشتروه أونلاين اطلبوه من خلالنا وهيوصلكم في أسرع وقت.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.

١- مظلّة خارجية

تُعتبر الشمسية من الحاجات الأساسية اللي لا غنى عنها في أي مصيف، عشان كده اخترنالكم شمسية عملية ومبتكرة مزودة بقاعدة من البلاستيك المقوَّى وليها إيد في طرفها لسهولة حملها أو ربطها، غير إنها مصنوعة بالكامل من خامات عالية الجودة مقاومة للماء والرطوبة ودرجات الحرارة المرتفعة عشان تناسب أجواء الصيف الحارة.

شوف مظلّة خارجية من هنا.

٢- كرسي المرجيحة

يتميز الكرسي ده بتصميمه الرائع والمريح بحيث تقدر تستخدمه في الحدائق وعلى الشاطئ في الهواء الطلق وبرضه يمكن استخدامه في الأماكن المغلقة فهو سهل في فكّه وتركيبه، لإنه عبارة عن مجموعة من الحبال المصنوعة من خامات عالية الجودة والكرسي نفسه مبطّن من الداخل والخارج بالقطن عشان يقدملك الراحة والاستمتاع بوقتك والحفاظ على جلدك سليم وصحي.

شوف كرسي المرجيحة من هنا.

٣- كرسي قابل للطي

الكرسي ده يُعتبر من الحلول العملية والمبتكرة أيضًا لأخذه معاك في أي مكان للجلوس عليه، وده لإنه قابل للطي بكل بساطة بحيث يسهل تخزينه في أي مكان بدون ما يشغل حيز كبير، وهو مصنوع بالكامل من الألومنيوم المقاوم للصدأ عشان ما يتأثرش بالرطوبة وماء البحر.

شوف كرسي قابل للطي من هنا.

٤- سماعة بلوتوث

تتميز السماعة بصوتها القوي والنقي بالرغم من صغر حجمها وخفة وزنها وقدرتها على الاتصال بأي جهاز من خلال خاصية البلوتوث، وهي مزودة بإطار خارجي من السيليكون لامتصاص الصدمات وحمايتها من التلف وفيها حامل من الحبل يمكن تعليقها في أي مكان أو وضعها في الجيب عشان تكون معاك مكان ما تروح.

 شوف سماعة بلوتوث من هنا.

٥- نظارة شمسية كلاب ماستر

تعتبر النظارة الشمسية من الإكسسوارات المهمة اللي لا يمكن الاستغناء عنها في المصيف والرحلات وخصوصًا في فصل الصيف أوقات النهار، عشان كده اخترنالكم نظارة تناسب جميع الأعمار ولاد وبنات يمكن ارتداؤها طول الوقت للحفاظ على عينيك من أشعة الشمس، بالإضافة للون عدستها الأخضر المميز للحصول على إطلالة رائعة عند ارتدائها.

شوف نظارة شمسية كلاب ماستر من هنا.

٦- صندوق المثلجات تانك

الصندوق ده مصنوع بالكامل من مواد عازلة للحرارة تبلغ سمكها ١٦ مم للاحتفاظ بالمشروبات والمأكولات مثلجة طوال اليوم، وبيتميز بتصميمه البسيط والجذاب وحجمه اللي بيستوعب حتى ١٠ لتر ومزود بيد لسهولة حمله ونقله من مكان لمكان بالإضافة لفتحة كبيرة لسهولة التنظيف والاستخدام.

شوف صندوق المثلجات تانك من هنا.

٧- شبشب حريمي ديجافو

يتميز شبشب ديجافو بجمال التصميم وأناقته رغم بساطته، غير إنه مريح وعملي في ارتداؤه لأنه مصنوع بالكامل من المطاط عالي الجودة والآمن على سلامة جلدك فهو مخصص للشاطئ عشان يتناسب مع الرطوبة وماء البحر ودرجات الحرارة المرتفعة.

شوفي شبشب حريمي ديجافو من هنا.

٨- كريم واقي من الشمس

الكريم ده بيساعدك في الاستمتاع بجو المصيف مع الحفاظ على بشرتك وبشرة أطفالك من أشعة الشمس الضارة، وبيحتوي على مجموعة من المعادن والمرشحات الكيميائية ومضادات الأكسدة التي بتوفر حماية عالية ضد الأشعة فوق البنفسجية عشان يفضل جلدك رطب وصحي، ده غير إنه مقاوم للماء فمش هيتأثر بماء البحر عند النزول للسباحة طول اليوم.

شوف كريم واقي من الشمس من هنا.

لمعلومات أكتر عن كريمات الوقاية ضد الشمس، اقرا المقال ده.

٩- لعبة سودوكو

اللعبة دي ليها عشاقها اللي بيقضوا معاها وقت ممتع لاستغلال أوقات فراغهم بشكل مفيد، فهي لعبة رائعة تقدر تشاركها مع أصدقائك أوعائلتك وخصوصًا أثناء السفر عشان ما تحسّش معاها بطول الطريق.

شوف لعبة سودوكو من هنا.

١٠- طقم عربة الشاطيء للأطفال

بيتكون من عربة بعجلة وجرار وجواها دلو وجاروف وقوالب على شكل بط ونجم البحر وكلها مصنوعة من البلاستيك عالي الجودة والآمن على صحة طفلك، فهي لعبة رائعة تحتوي على كل الأدوات الي هيحتاجها طفلك لممارسة هوايته المفضلة في تكوين الأشكال وبناء البيوت من الرمال عشان يستمتع بلحظات ما تتنسيش مع أهله وأصحابه.

شوف طقم عربة الشاطيء للأطفال من هنا.

١١- طقم الشاطئ للنساء

بيتكون من حقيبة يد وقبعة تم تصميمهم بشكل أنيق وجذاب من ماركة الإكسسوارات الفريدة من نوعها “زيسكا” عشان تضيفلِك لمسة جمالية وعملية في نفس الوقت، تقدري تشيلي الحقيبة في المصيف عشان تحطّي فيها أغراضك الشخصية والقبعة عشان تحافظي على سلامة شعرك وبشرتك من حرارة الشمس المرتفعة، غير إنها مصنوعة من خامات عالية الجودة بتخليها ما تتأثرش بالرطوبة وماء البحر ورمال الشاطيء، فهو طقم رائع لكل امرأة عصرية بتهتم بإطلالتها المثالية في كل وقت.

شوف طقم الشاطيء للنساء من هنا. 

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا فى تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *