أبرز ٨ تخفيضات على موبايلات عيد ميلاد جوميا

كتب: خالد عاصم

لو ناوي تشتري موبايل جديد، استنى واقرا المقال ده عشان تعرف أبرز عروض موبايلات عيد ميلاد جوميا من مختلف الفئات وأكيد هتلاقي منها اللي يناسبك مهما كانت ميزانيتك.

وما تنسوش إن لو أي موبايل عجبكم هتقدروا تطلبوه من خلالنا في ياقوطة ودلوقتي مع شهري، تقدر تشتري أي موبايل أو تابلت بدون مقدم ولغاية 36 شهر لدى شركائنا، واللي ممكن تعرفهم من أبليكيشن شهري.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.
*المنتجات المرشحة بناءً على الأكتر شهرة والأكتر مبيعًا من خلال مستخدمين ياقوطة. وليس شرطًا أن يكون كل الأكتر شهرة، أو الأكتر مبيعًا هو الأفضل من حيث الجودة، والسعر، وخدمة ما بعد البيع.

أبرز عروض موبايلات عيد ميلاد جوميا

موبايل Samsung Galaxy A72

تخفيض 19 في الميه على موبايل Samsung Galaxy A72 بشاشة Super AMOLED بقطر ٦٫٧ بوصة بجودة FHD والموبايل بيعتمد على معالج كوالكوم سنابدراجون 720G، وبكاميرا خلفية رباعية بعدسة بدقة ٦٤ ميجا بيكسل وعدسة بالغة العرض بدقة ١٢ ميجا بيكسل وعدسة مقربة ٨ ميجا بيكسل وعدسة ماكرو ٥ ميجا بيكسل، والكاميرا الأمامية بدقة ٣٢ ميجا بيكسل أما البطارية فسعة ٥٠٠٠ ميللي أمبير بتدعم الشحن السريع بقوة ٢٥ وات، والموبايل برامات ٨ جيجابايت رام وبذاكرة داخلية 128 جيجابايت.

اتعرف على عروض أسعار موبايل Samsung Galaxy A72 من هنا.

موبايل Redmi Note 11

خصم 14 في الميه على موبايل شاومي الرائع Redmi Note 11 واللي بيعتمد على شاشة AMOLED بقطر ٦٫٤٣ بوصة بجودة Full HD وبتدعم معدل تحديث ٩٠ هيرتز وبيعتمد الموبايل على معالج كوالكوم سنابدراجون ٦٨٠ 4G المدعوم باكرة عشوائية سعتها ٨ جيجابايت رام وبذاكرة داخلية سعتها ١٢٨ جيجابايت، والموبايل بيعتمد على كاميرا خلفية رباعية العدسات متكونة من عدسة رئيسية بدقة ٥٠ ميجا بيكسل وعدسة بالغة العرض بدقة ٨ ميجا بيكسل وعدستين ٢ ميجا بيكسل وكاميرا أمامية بدقة ١٣ ميجا بيكسل، والموبايل بيتمتع بصوتيات رائعة والبطارية بتاعته سعتها ٥٠٠٠ ميللي أمبير في الساعة مدعومة بتقنية الشحن السريع بقوة ٣٣ وات.

اتعرف على عروض أسعار موبايل Redmi Note 11 من هنا.

موبايل Samsung Galaxy A52s 5G

بخصم 21 في الميه هتقدر تشتري من موبايلات عيد ميلاد جوميا موبايل Samsung Galaxy A52s 5G المتميز  بشاشة Super AMOLED بقطر  ٦٫٥ بوصة بجودة Full HD Plus واللي بتدعم معدل تحديث ١٢٠ هيرتز، وبيعتمد الموبايل على معالج كوالكوم سنابدراجون 778G 5G والإصدار ده برامات ٨ جيجابايت رام وبذاكرة داخلية سعتها ١٢٨ جيجابايت، وبيعتمد على كاميرا رباعية العدسات بعدسة رئيسية بدقة ٦٤ ميجا بيكسل وعدسة بالغة العرض بدقة ١٢ ميجا بيكسل وعدستين بدقة ٥ ميجا بيكسل وكاميرا أمامية بدقة ٣٢ ميجا بيكسل، وبيعتمد على بطارية سعتها ٤٥٠٠ ميللي أمبير في الساعة مدعومة بتقنية الشحن السريع بقوة ٢٥ وات.

اتعرف على عروض أسعار موبايل Samsung Galaxy a52s من هنا.

موبايل Honor 50 Lite

بخصم 9 في الميه تقدر تشتري موبايل Honor 50 Lite من عروض موبايلات عيد ميلاد جوميا والموبايل بيعتمد على شاشة IPS LCD بقطر ٦٫٦٧ بوصة بجودة Full HD وبكاميرا رباعية بعدسة بدقة ٦٤ ميجا بيكسل وعدسة بالغة العرض بدقة ٨ ميجا بيكسل وعدستين بدقة ٢ ميجا بيكسل وكاميرا أمامية بدقة ١٦ ميجا بيكسل، الموبايل برامات سعتها ٨ جيجابايت رام وبذاكرة داخلية سعتها ١٢٨ جيجابايت، وبطاريته بسعة ٤٣٠٠ ميللي أمبير في الساعة بتدعم الشحن السريع بقوة ٦٦ وات.

اتعرف على عروض أسعار موبايل Honor 50 Lite من هنا.

موبايل Redmi Note 10S

في عروض موبايلات عيد ميلاد جوميا تقدر تشتري الموبايل المتميز Redmi Note 10S بخصم ١٣ في الميه، والموبايل بيعتمد على شاشة AMOLED بقطر ٦٫٤٣ بوصة بجودة Full HD وبيعتمد على معالج MediaTek Helio G95 أما الكاميرا الخلفية فمكونة من عدسة بدقة ٦٤ ميجا بيكسل وعدسة بالغة العرض بدقة ٨ ميجا بيكسل وعدستين بدقة ٢ ميجا بيكسل أما الكاميرا الأمامية فبدقة ١٣ ميجا بيكسل، والموبايل فيه سماعات ستريو وبيدعم دقة صوت عالية وبطاريته سعتها ٥٠٠٠ ميللي أمبير بتقنية شحن سريع بقوة ٣٣ وات والإصدار ده برامات ٦ جيجابايت رام وبذاكرة داخلية ١٢٨ جيجابايت.

اتعرف على عروض أسعار موبايل Redmi Note 10S من هنا.

موبايل Infinix Hot 11s

بيتوفر موبايل Inifnix Hot 11s بخصم ٧ في الميه، وبيعتمد الموبايل على شاشة IPS LCD بقطر ٦٫٧٨ بوصة بجودة Full HD Plus وبتدعم معدل تحديث ٩٠ هيرتز، وبيعتمد على بروسيسور MediaTek Helio G88 المدعوم برامات سعتها ٤ جيجابايت رام بذاكرة داخلية سعتها ١٢٨ جيجابايت، والموبايل بيعتمد على كاميرا خلفية من عدسة رئيسية بدقة ٥٠ ميجا بيكسل وعدسة بورتريه بدقة ٢ ميجا بيكسل وعدسة QVGA وكاميرا أمامية بدقة ٨ ميجا بيكسل، وبطارية الموبايل سعتها ٥٠٠٠ ميللي أمبير في الساعة.

اتعرف على عروض أسعار موبايل Infinix Hot 11s من هنا.

موبايل Samsung Galaxy Z Fold3

بخصم 25 في الميه مرة واحدة مفاجأة عروض موبايلات عيد ميلاد جوميا موبايل Samsung Galaxy Z Fold3 الأكتر من رائع، الموبايل القابل للطي بيعتمد على شاشة داخلية بقطر ٧٫٦ بوصة وعلى شاشة خارجية بقطر ٦٫٢ بوصة، والاتنين من فئة Dynamic AMOLED والاتنين بيدعموا معدل تحديث ١٢٠ هيرتز، الموبايل بيعتمد على معالج كوالكوم سنابدراجون ٨٨٨ وبيعتمد على مجموعة كاميرات داخلية وخارجية منها تلات كاميرات خارجية خلفية بدقة ١٢ ميجا بيكسل لكل كاميرا واحدة منهم عريضة والتانية مقربة والتالتة بالغة العرض وفيه كاميرتين أماميتين واحدة للشاشة الداخلية مدمجة أسفل الشاشة بدقة ٤ ميجا بيكسل والخارجية بدقة ١٠ ميجا بيكسل، أما بطارية الموبايل ٤٤٠٠ ميللي أمبير في الساعة مدعومة بتقنية الشحن السريع بقوة ٢٥ وات.

اتعرف على عروض أسعار موبايل Samsung Galaxy Z Fold3 من هنا.

موبايل Realme C21Y

موبايل Realme C21Y متاح بخصم ٧ في الميه بتيجي بشاشة بقطر ٦٫٥ بوصة بجودة HD Plus وبيعتمد الموبايل على معالج Unisoc T610 ومدعوم برامات سعتها ٤ جيجابايت رام بذاكرة داخلية سعتها ٦٤ جيجابايت، والموبايل بكاميرا خلفية ثلاثية العدسات بدقة ١٣ ميجا بيكسل وبعدستين بدقة ٢ ميجا بيكسل وبكاميرا أمامية بدقة ٥ ميجا بيكسل، وبيعتمد الموبايل على بطارية سعتها ٥٠٠٠ ميللي أمبير في الساعة بتدعم تقنية الشحن العكسي.

اتعرف على عروض أسعار موبايل Realme C21Y من هنا.

اتعرف على عروض أسعار مختلف الموبايلات المتوفرة على ياقوطة من هنا.

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا في تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

عن كاتب المقال

خالد عاصم مدوّن من ٢٠٠٧ ومن سنة ٢٠١٣ تخصصت في الكتابة في كل حاجه ليها علاقة بالتكنولوجيا خصوصًا الموبايلات والكمبيوتر وكمان الكاميرات. كتبت أكتر من ١٠٠٠ تقرير ومقال في مجال التكنولوجيا. بالإضافة للكتابة ليا خبرة في تسويق المنتجات الإلكترونية وده خلاني أقرّب أكتر من فهم طبيعة صناعة التكنولوجيا وسوقها، حاليًا بكتب في مواقع مصرية وغير مصرية من وأبرزها موقع مجلة ياقوطة وMobihall وMobilesgate. أول موبايل جبته كان سنة ١٩٩٩ وكان Ericsson 628 وبعده Nokia 3310 ومن ساعتها استخدمت موبايلات كتير جدًا منها سوني وسامسونج وإل جي وأيفون، واتعاملت مع كل أنظمة تشغيل الموبايلات تقريبًا من أول السيمبيان لحد أندرويد وiOS.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *