مين ياقوطة؟

ياقوطة-محرك-بحث-للتسوق

كتب محمد عويس، ترجمة دينا أمير

ياقوطة محرك بحث هيساعدك توفر فلوسك؛ من خلاله هتقدر تقارن بين الأسعار وتعرف آخر العروض وتكون على اطلاع بأي تغيير في الأسعار، وكمان هتلاقي مواصفات المنتجات من مواقع موثوق فيها ومضمونة أونلاين وبكدا نتأكد إن المنتجات أصلية وعالية الجودة.

ما هو ياقوطة؟

منتجنا عبارة عن محرك بحث قوي، هيساعد أي حد عايز يشتري أنه يلاقي المنتج اللي هو عايزه، ويقدر يوصل لأفضل منتج بالنسبة له عن طريق السعر والفئة. ولو في أكتر من عرض لنفس المنتج ممكن تقارن الأسعار كلها عندنا في مكان واحد.

احنا بنعرض المنتجات للمتسوقين المصريين على حسب توفر وسعر المنتج. بنجمع لك في مكان واحد كل المعلومات اللي ممكن تحتاجها عشان تشتري وكلها مضمونة وموثوق فيها وهتسهل عليك كتير وكمان توفر لك. لو حتى بتدور على أحدث أجهزة، ياقوطة هتوفر لك أحسن العروض سواء هتجيبه أونلاين أو هتشتريه من فرع قريب منك، اعتمد على ياقوطة مصدر معلوماتك الموثوق فيه.

إزاي بدأنا؟

ابتدينا المحرك ده من لا شيء. في 2012، بدأ شخصان تأسيس ياقوطة لحد ما بقت شركة تضم أكتر من 15 محترف كلٌ في مجاله.

يحتوى الموقع على ما يقرب من مليوني منتج من أكتر من 100 متجر أونلاين وبيحصل أكتر من 7 مليون تحديث للأسعار، وده بيقدم للمشترين صورة طبق الأصل من العالم بتفاوت أسعاره وعروضه عشان يوصلوا للقرار الصح والأنسب لهم.

ماذا بعد؟

من وقت ما بدأ ياقوطة في صيف 2014 قدرنا نساعد أكتر من مليون مشتري عشان ياخد القرار الصح. ونتيجة لثقة عملائنا أصبحنا مصدر مضمون لحصولهم على معلومات تفيدهم في الشراء، و دي مسئولية بنتمنى دايمًا نوفرها بكل حياد.

ايه أصعب منتج ممكن تلاقيه؟ للأسف دواء التهاب الكبد C!

ايه أكثر الموبايلات مبيعًا فى 2015؟

رغم إن ناس كتير هتراهن على سامسونج و أبل، لكن وفقًا لإحصائيات ياقوطة، كان Sony Xperia Z2 الموبايل الأكثر مبيعًا فى 2015 .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *