السينما في بيتك مع ياقوطة شكل تاني

كتبت: منى عوض

عايز تنقل السينما لبيتك؟.. الموضوع بسيط وسهل خالص وناس كتير بدأت تطبقه وتستمتع بمشاهدة والاستماع لكل اللي هي عايزاه في البيت ضمن جو أسري لطيف.

كل اللي عليك إنك تقرأ المقال دا لحد الآخر عشان تعرف كل اللي إنت محتاجه لتنفيذ الفكرة بشكل فعلي في بيتك وتضمن رفاهيتك وراحتك.

وإنت عارف إن لو عجبك أي منتج من اللي هنستعرضهم وحبيت تشتريه تقدر تعرف أحسن أسعاره وتقدر كمان تطلبه من خلالنا في ياقوطة وهيوصل لحد عندك في أقرب وقت ممكن.

بنفكرك إنك ممكن تشتري مستلزمات السينما من خلال شهري أول وأسهل تطبيق تقسيط في مصر، واللي مش بيحتاج منك غير صورة البطاقة  وبس، ومن غير زيارة، ولا ضامن، واستمتع كمان بتوصيل مجاني لكل مشترياتك.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.

*المنتجات المرشحة بناءً على الأكتر شهرة والأكتر مبيعًا من خلال مستخدمين ياقوطة. وليس شرطًا أن يكون كل الأكتر شهرة، أو الأكتر مبيعًا هو الأفضل من حيث الجودة، والسعر، وخدمة ما بعد البيع.

شاشة سمارت 49 بوصة من هوهو LEDS4900

شاشة التلفزيون عليها عامل مهم في تحويل المنزل أو الغرفة لسينما تستمتع بمشاهدة كل اللي إنت عايزه فيها، وشاشة هوهو LED بتبجي بحجم كبير 49 بوصة وبتقدم تجربة مشاهدة مميزة وتفاصيلها واضحة وألوانها مقاربة للطبيعة بفضل تقنية 4K Ultra HD ودرجة وضوحه المميزة اللي بتصل إلى 3840×2160 بكسل.

التلفزيون سمارت ودا معناه إنك تقدر توصله بالواي فاي وتشغل عليه كل التطبيقات اللي إنت عايزها وتشوف عليه كل اللي إنت عايزه من أفلام ومسلسلات وبرامج وموسيقى أونلاين.

صوت التلفزيون ومدى ارتفاعه ووضوحه وجودته عليهم عامل في الاستمتاع بسينما منزلية مميزة، وفي العموم دي حاجة مش هتقلق منها في شاشة هوهو اللي بتتمتع بجودة صوت دولبي ديجيتال بالمؤثرات الصوتية ستيريو NICAM/A2 اللي بتنقلك الأصوات بشكل قوي وهتحسسك إنك قاعد جوا الحاجة اللي بتشوفها.

الشاشة مزودة بـ 3 منافذ HDMI و 2 منفذ USB ومنفذ إيثرنت ومنفذ كابل هوائي ومدخل صوت وصورة ومخرج سماعة رأس.

تقدر تشوف تلفزيون سمارت 49 بوصة من هوهو LEDS4900 من هنا.

تقدر تختار التلفزيون الأنسب لاحتياجاتك من هنا.

نظام مسرح منزلي من سوني BDV-N9200W

نظام مسرح منزلي مميز بيقدم تجربة استماع تحاكي المستوى السينمائي وإنت مرتاح تمامًا في بيتك، فهو بيضم خمس مكبرات صوت مع مضخم صوتي.

الجهاز مزود بوحدة تشغيل أقراص DVD ووحدة Blu Ray لتشغيل كل اللي إنت عايزه بأعلى جودة ممكنة، بجانب إنه بيضم خصائص لاسلكية زي Wifi و NFC وبلوتوث، وكمان فيه تقنية ClearAudio Plus المخصصة لتعديل إعدادات صوت التلفزيون تلقائيًا لتستمتع بتجربة صوتية غامرة.

تقدر تشوف نظام مسرح منزلي من سوني BDV-N9200W من هنا.

تقدر تختار نظام المسرح المنزلي الأنسب ليك من هنا.

سماعات ديجيتال لأجهزه الكمبيوتر والتلفزيون من إنكور S2875

لو إنت مش حابب تشتري مسرح منزلي ممكن توصل سماعات ديجيتال صوتها عالي هتكون عظيمة جدًا في نقل تجربة صوت عالية ومميزة، وسماعات إنكور بتتكون من 3 قطع وبتتوافق مع كافة الأجهزة.

تقدر تشوف سماعات ديجيتال لأجهزه الكمبيوتر والتلفزيون من إنكور S2875 من هنا.

بين باج شازلونج من بينجوان

عشان تستمتع بالمشاهدة بشكل أكبر هتحتاج بين باج عظيم ترتاح عليه وإنت بتتفرج، والبين باج دا مصنوع من خامات مريحة جدًا وبتكون ضد الماء، وبيجي بارتفاع 120 سم وعرض 200 سم.

تقدر تشوف بين باج شازلونج من بينجوان من هنا.

تقدر تختار البين باج المريح بالنسبالك من هنا.

ماكينة صنع الفشار من كيتشن كرافت

الاستمتاع بمشاهدة الأفلام بتحب الفشار، عشان كدا اختارنلكم جهاز صنع الفشار بالميكروويف المصنوع من البلاستيك الخالي من مادة بيسفينول أ الضارة بالصحة وكمان مقاومة للبقع وبالتالي سهولة تنظيفها.

الجهاز هيحضرلك كمية الفشار اللي إنت عايزها بكل سهولة وفي دقائق معدودة وتقدر تاكل منها على طول وتقدر تسيب فيها الفشار لساعات مع ضمان إنه هيفضل طازج ودافئ بفضل غطاء الماكينة محكم الغلق.

تقدر تشوف ماكينة صنع الفشار من كيتشن كرافت من هنا.

تقدر تشوف أشكال وألوان من صانع الفشار من هنا.

ماكينة صنع الآيس كريم هي هاوس HE-524 R

تناول الآيس كريم خلال مشاهدة أفلام ومسلسلات رائعة ليه متعة خاصة، وماكينة صنع الآيس كريم دي هتسمحلك بإعداد آيس كريم لذيذ بالكميات اللي إنت عايزها، كل اللي عليك هو إضافة الفاكهة والجهاز هيحولها في دقائق لآيس كريم دون إستخدام منتجات الألبان والسكر.

تقدر تشوف ماكينة صنع الآيس كريم هي هاوس HE-524 R من هنا.

تقدر تختار ماكينة صنع الآيس كريم الأنسب لاحتياجاتك من هنا.

ماكينة صنع القهوة من ديلونجي EC221

فيه ناس بتحب تشرب قهوة وكابتشينو أو أي مشروبات عمومًا وهي بتتفرج، وبالتالي ملقيناش أنسب من ماكينة القهوة ديلونجي ذات الحجم الصغير والعملية في صنع القهوة بكافة أشكالها وأنواعها، فهي بتساعدك في إعداد القهوة والكابتشينو ولاتيه وهكذا.

الماكينة بتيجي بخزان مياه شفاف قابل للإزالة سعته لتر واحد فقط لإعداد عدة أكواب قهوة، بجانب مضخة ضغط بقوة 15 بار مع غلاية من الفولاذ المقاوم للصدأ وعصا بخار خاصة برغوة الحليب.

تقدر تشوف ماكينة صنع القهوة من ديلونجي EC221 من هنا.

تقدر تختار ماكينة القهوة المناسبة ليك من هنا.

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا في تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

عن كاتب المقال

منى عوض، كاتبة بقالي أكتر من سنتين، بكتب عادة عن التكنولوجيا اللي بقت جزء لا يتجزأ من حياتنا اليومية، وبحب دايمًا أني أقرأ وأدور كويس جدًا عن كل حاجة قبل ما أكتب عنها عشان أكون متأكدة من كل معلومة بكتبها ولو حسيت أن المعلومات اللي لاقيتها على الإنترنت مش كافية ببدأ أنزل وأسأل سواء أشخاص جربوا الحاجة دي أو في الأماكن اللي بتكون متخصصة في بيع الحاجة اللي بكتب عنها.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *