أبرز أنواع الإضاءات الديكور المتوفرة على ياقوطة

كتب: خالد عاصم

من ساعة ما تم اختراع الكهرباء والإضاءة بقت روح كل حاجة حوالينا، وطبعًا البيت مايبقاش بين من غير إضاءة مناسبة، وزي ما بنحتاج للإضاءات الضرورية للبيت، بنحتاج كمان لمجموعة من الإضاءات الديكور اللي بتدي البيت روح مختلفة في كل مرة بنشغلها، وعلى موقع ياقوطة بتتوفر مجموعة كبير من الإضاءاة الديكورية اللي هنتكلم عنها في المقال ده.

ولو أي منتج من اللي هنتكلم عنهم عجبكم هتقدروا تطلبوه من خلالنا في ياقوطة وهيوصلكم لحد باب البيت وكمان تقدروا تشتروا المنتجات دي بالتقسيط من خلال شهري أول وأسهل تطبيق للتقسيط في مصر واللي مش بيحتاج منك غير صورة البطاقة وصورة إيصال مرافق وبس، ومن غير زيارة ولا ضامن واستمتع كمان بتوصيل مجاني لكل مشترياتك من خلاله.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.
*المنتجات المرشحة بناءً على الأكتر شهرة والأكتر مبيعًا من خلال مستخدمين ياقوطة. وليس شرطًا أن يكون كل الأكتر شهرة، أو الأكتر مبيعًا هو الأفضل من حيث الجودة، والسعر، وخدمة ما بعد البيع.

أبرز أنواع الإضاءات الديكور المتوفرة على ياقوطة

مصباح إضاءة ليد على شكل قمر

من الإضاءات الديكور اللي قدرت في فترة قصيرة إنها تنتشر انتشار كبير، الإضاءة على شكل قمر ومعمولة بحرفية كبيرة لأنها معتمدة على بيانات وصوت للقمر مأخوذة من ناسا، الإضاءة بتتميز بتلات أوضاع الأبيض والأصفر والخليط، وبتقدر كمان تتحكم في سطوعها وشدة الإضاءة ده غير إن فيها بطارية سعة ١٢٠٠ ميلي أمبير بتقدر تشتغل لحد ٤٠ ساعة وبتتشحن من خلال كابل شحن، ده غير إن فيها مؤشر لحالة البطارية.

اتعرف على عروض أسعار مصباح إضاءة ليد على شكل قمر من هنا.

إضاءة من الإكريليك على شكل كمان ثلاثي الأبعاد

صباح على شكل كمان ثلاثي الأبعاد، لمصباح بيعتمد على مادة الإكريليك يعني مش سهل الكسر وكمان آمن أكتر من الزجاج، ومن خلال إضاءة ليد اللي بتعتمد عليها تقدر تتحكم فيها لحد ٧ ألوان مختلفة من خلال ضغطة صغيرة، الإضاءة شكلها شيك جدًا وتصلح لأي مكان في بيتك عشان تضيف ليه لمسة جديدة ومختلفة.

اتعرف على عروض أسعار إضاءة على شكل كمان ثلاثي الأبعاد من هنا.

أباجورة كلاسيك صناعة يدوية

زي ما في ناس بتجب كل حاجة في بيتها تكون مودرن بما فيه الإضاءة فيه ناس تانية بتحب الديكور الكلاسيك اللي بيدي شكل مميز جدًا للبيت، ومفيش حاجة كلاسيك ممكن تكون قيمة أكتر من الصناعة اليدوية اللي بتعتمد على المعدن باللون النحاسي القديم والزخارف والنقوش الكلاسيكية اللي هتضيف إضافة راقية جدًا لأي مكان تتحط فيه.

اتعرف على عروض أسعار الأباجورات الكلاسيكية المصنوعة يدويًا من هنا.

نجفة مودرن Twix TF490

نجفة مودرن بتدي بيتك لمسة رائعة بتجمع بين الشياكة والعصرية والأناقة وده بفضل حبيبات الكريستال اللي بتعتمد عليها عشان تقدم انعكاسات جذابة جدًا للإضاءة وكمان بتتميز بإنها مش بتوصل الضوء بشكل غير مباشر يعني مريحة للعين ومناسبة لأي أوضة من أوض بيتك.

شوف عروض أسعار نجف Twix المودرن من هنا.

وحدة إضاءة على شكل حبل ديكور

لو قدرت تعتمد على مجموعة من الوحدات دي هتقدر تعمل مجموعة من إضاءات الديكور الاستثنائية واللي ممكن تكون مناسبة لغرفة المعيشة بشكل كبير وممكن استخدامها كمان في ديكور المحلات والمطاعم والكافيهات، الوحدة عبارة عن حبل سميك بتصميم قديم بطول ١٠٠ سم متوصل بيها وحدة إضاءة لتوصيل اللمبة الخارجية، عملية جدًا وشكلها مميز جدًا.

اتعرف على عروض أسعار وحدة إضاءة على شكل حبل ديكور من هنا.

استاندات الإضاءة للديكور

زي ما لازم الإضاءات الديكور تكون شيك وبتضيف لمسه مختلفة فيفضل كمان إنها تكون عملية، وعشان كده هتلاقي على ياقوطة مجموعة كبيرة من استاندات الإضاءة اللي بتجمع بين الديكور وبين العملية والاستخدام الفعال اللي بيخليها مناسبة لأي مكان في بيتك وهتضيفلك لمسة ديكور ممتازة وكمان إضاءة مناسبة حتى لو غير مباشرة زي الاستاند ده.

اتعرف على عروض أسعار استاندات الإضاءات الديكور من هنا.

إضاءة ديكور جدارية تعمل باللمس

من خلال القطع دي هتقدر تعمل بإيدك شكل الإضاءة اللي تحبه، فالإضاءة دي عبارة عن مجموعة حدات قابلة للتشكيل وممكن تشتغل من خلال اللمس، وتقدر من خلال أي عدد وبالتشكيل اللي تحبه إنك تعمل بيها شكل معين أو تكتب أو ترسم.

اتعرف على عروض أسعار إضاءة الديكور الجدارية القابلة للمس من هنا.

شرايط إضاءة ليد

شرايط الليد بقت من أبرز أشكال الإضاءة الحديثة لأسباب كتير جدًا أهمهما مرونتها وسهولة استخدامها في حاجات كتير جدًا يعني ممكن استخدامها في بيوت النور وفي إضاءة الحوائط الحاملة وكمان ممكن يتعمل بيها أشكال عصرية مختلفة ومتميزة، وبتتوفر شرايط الليد بألوان كتير ومنها أحادي اللون وممكن المتعدد اللي ممكن تتحكم فيه من خلال الريموت كنترول وبتتوفر كمان بأطوال مختلفة.

اتعرف على عروض أسعار شرايط الليد من هنا.

اتعرف على أسعار مختلف معدات وأدوات الإضاءة الحديثة المتوفرة على ياقوطة من هنا.

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا في تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

عن كاتب المقال

خالد عاصم مدوّن من ٢٠٠٧ ومن سنة ٢٠١٣ تخصصت في الكتابة في كل حاجه ليها علاقة بالتكنولوجيا خصوصًا الموبايلات والكمبيوتر وكمان الكاميرات. كتبت أكتر من ١٠٠٠ تقرير ومقال في مجال التكنولوجيا. بالإضافة للكتابة ليا خبرة في تسويق المنتجات الإلكترونية وده خلاني أقرّب أكتر من فهم طبيعة صناعة التكنولوجيا وسوقها، حاليًا بكتب في مواقع مصرية وغير مصرية من وأبرزها موقع مجلة ياقوطة وMobihall وMobilesgate. أول موبايل جبته كان سنة ١٩٩٩ وكان Ericsson 628 وبعده Nokia 3310 ومن ساعتها استخدمت موبايلات كتير جدًا منها سوني وسامسونج وإل جي وأيفون، واتعاملت مع كل أنظمة تشغيل الموبايلات تقريبًا من أول السيمبيان لحد أندرويد وiOS.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *