أهم ١٣ منتج على ياقوطة في شهر يناير

قائمة بأهم ١٣ منتج على ياقوطة في شهر يناير

كتبت: شروق نبيل

هنتكلم النهارده عن ١٣ من أهم وأكتر المنتجات اللي الناس اشتريتها وكانت خيار مفضل ليهم في أول شهور السنة الجديدة. هنتعرف من خلال المقال ده على أهم مواصفات المنتجات دي، ولو عجبك منتج منهم وعاوز تشتريه تقدر من خلال ياقوطة تعرف أحسن الأسعار ليه وتقارن بينهم من خلالها وتطلبه كمان وهيوصل لغاية عندك في أسرع وقت.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.

١. ديرما رولر٢مم

الديرما رولر انتشرت جدًا في الفترة الأخيرة، وهي عبارة عن أداة فيها دبابيس صغيرة بتمشيها على الجلد وبتحل مشاكل جلدية كتير في الوجه والجسم من خلال التحفيز على إفراز الكولاجين في الجلد وتنشيط الدورة الدموية. وده بيحل مشاكل كتير، زي تصغير المسام الكبيرة، والتقليل من آثار حب الشباب والتجاعيد، وخطوط التمدد الناتجة عن الحمل والسمنة. وأي بهتان أو آثار في الوجه والجسم بشكل عام. الديرما رولر في منها أحجام مختلفة حسب احتياجك وطبيعة جلدك. وحجم ٢ مم ممكن يعتبر كبير بالنسبة لناس كتير لإن حجم الإبر فيها بتكون كبيرة شوية فممكن تكون مؤلمة أو غير مناسبة للاستخدام على الوجه لأول مرة. بس دي مش مشكلة كبيرة، لإنك ممكن تستخدم كريم بينج موضعي ده غير إنك بعد شوية جسمك بيتعود على الوخز.

تقدر تشوف ديرما رولر ٢ ملم من هنا.

٢. لاب توب لينوفو للألعاب 

 

لاب توب من لينوفو مناسب لمحبي الألعاب، بيتمتع بمعالج انتل كور i7‎-7700HQ‏‏ 2.8 جيجاهرتز، وبرام ١٦ جيجابايت ومعالج رسومات ٤ جيجابايت والشاشة حجمها ١٥.٦ بوصة. بجودة عالية ومضادة للتوهج والجهاز بيتمتع بمعالج انتل كور i7 بيخليك تشغل الألعاب بشكل قوي وسريع مع سعة تخزين كبيرة ١ تيرا بايت ومعاه ضمان سنة. اللاب توب تصميمه جذاب ووزنه خفيف. مشكلته إن وزنه ممكن يكون تقيل شوية.

تقدر تشوف لاب توب لينوفو من هنا.

٣. معلقة مسطحة من ترودو

معلقة بدراع خشبي طولها ٢٢ سم وبتستحمل لحد درجة حرارة ٢٢٠ درجة مئوية وبتيجي بألوان مختلفة منها الأخضر والأحمر والأصفر ده غير إنها سهلة الاستخدام والتخزين من خلال تعليقها من الإيد.

ممكن تشوف معلقة مسطحة من ترودو من هنا. 

٤. طقم مفك إلكتروني

مكون من ٣٠ قطعة لفك المسامير وملقاط للمسامير١× ١٠٠مم ومقبض ١×٩٥مم في علبة بلاستيك.

تقدر تشوف طقم مفك إلكتروني من هنا.

٥. مشترك كهرباء LDNIO 

مشترك الكهرباء طبعًا بنحتاجه في كل البيوت والمشترك ده من LDNIO بثلاث أماكن للفيش و٢٥٠ فولت، وثلاث أماكن لليو اس بي مع خاصية الشحن للهواتف وأي أجهزة تانية، زي الكاميرا الديجيتال. ويتمتع بزرار واحد لقطع الكهرباء عنه. ينفع يستخدم لكل الأجهزة الإلكترونية وبيتمتع بخاصية أمان ومش بيسخن بسرعة، بالإضافة لإنه مضاد للاشتعال.

تقدر تشوف مشترك كهرباء من هنا. 

٦. لاب توب لينوفو Ideapad 510-15IKB (i7-7500U)

 لاب توب لينوفو بيتمتع بمعالج كور آي٧ و ٨ جيجا رام بسرعة ٢.٧ جيجاهرتز ومعالج رسومات ٤ جيجابايت  NVIDIA GeForce 940MX 4  بالإضافة لوجود منفذ HDMI وبييجي بشاشة بحجم ١٥٫٦ بوصة، بدقة ١٩٢٠ × ١٠٨٠ بكسل، وهارد دسك واحد تيرابايت.

تقدر تشوف لاب توب لينوفو  Ideapad 510‎-15IKB ‎(‎i7‎-7500U‎)‎ من هنا.

٧. Xiaomi ريدمي نوت 4 

الموبايل سعره مناسب وبيتمتع بنظام تشغيل أندرويد مارشميلو وبييجي بشاشة ٥٫٥ بوصة، ورام بسعتي ٢ و ٣ جيجابايت مع ميموري داخلي بسعة ٣٢ جيجابايت، للموبايل معاه كاميرا خلفية ١٣ ميجابكسل، وبروسيسور ثماني النواة مع مستشعر بصمة للإصبع وكمان بطارية بسعة كبيرة ٤١٠٠ مللي أمبير.

شوف موبايل Xiaomi Redmi Note 4 من هنا. 

٨. Lenovo Tab 3 TB-710

التابلت بييجي بشاشة بحجم ٧ بوصة، وكاميرا بدقة ٢ ، ٥ ميجابكسل، مع رام داخلي بسعة ١ جيجابايت وميموري بسعة ٨ أو ١٦ جيجابايت. مع بروسيسور رباعي النواة. التابلت ده بيدعم استخدام شريحة اتصال والبطارية بتاعته سعتها كويسة ٣٤٥٠ مللي أمبير.

ممكن تشوف تابلت Lenovo Tab 3 TB-710 من هنا.

٩. مشاية لايف سبورت

المشاية من أكثر الأدوات الرياضية شعبية في البيوت لبساطتها وسهولة استخدامها وتوفيرها لتمرين الركض والمشي حسب احتياج كل شخص.

مشاية لايف سبور بتيجي مع ضمان لمدة سنة وبتقدر تشيل لغاية ٢٠٠ كيلو جرام وبتشتغل باتنين موتور بيسمحلها بالعمل المتواصل لمدة ١٦ ساعة وفيها قارئ لمعدل دقات القلب.

تقدر تشوف مشاية لايف سبورت من هنا. 

١٠. بوتاجاز فريش تانجو ستانلس ستيل ٥ شعلة

بوتاجاز فريش ٥ عيون مقاس ٦٠ × ٩٠، معاه ضمان ٧ سنين، ومزود بإشعال ذاتي.

 شوف بوتاجاز فريش تانجو ستانلس استيل ٥ شعلة من هنا.

١١. ديجيتال فريزر من كريازي

ديب فريزر نو فروست ٥ درج، لسهولة تنظيم الأكل والخضروات ومزود بشاشة رقمية لعرض درجة الحرارة، ديب فريزر كريازي معاه ضمان خمس سنين، وموفر للطاقة.

شوف ديب فريزر كريازي ٥ درج نوفروست من هنا.

١٢.تليفزيون ال جي ٤٣ بوصة.

واحد من أكتر التليفزيونات اللي الناس بتفضلها، حجمه ٤٣ بوصة وأبعاد الرؤية ٣٨٤٠ × ٢١٦٠ بكسل، بيتمتع بمداخل USB ومدخل HDMI. وزن التليفزيون ٨ كيلو جرام تقريبًا.

تقدر تشوف تليفزيون LG ٤٣ بوصة من هنا.

١٣. موبايل سامسونج 2017 Samsung J7 Pro

بييجي بشاشة بحجم ٥٫٥ بوصة، ورام داخلي بسعة ٣ جيجابايت وميموري بسعة ٣٢ جيجابايت وإمكانية إضافة ميموري خارجي. الموبايل مزود بكاميرا خلفية وأمامية بدقة ١٣ ميجابكسل بطارية بسعة ٣٦٠٠ مللي أمبير.

شوف موبايل سامسونج 2017 Samsung J7 Pro من هنا.

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا في تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *