إزاي تحصلي على شعر كيرلي من ياقوطة

كتبت: منى عوض

الشعر الكيرلي واحد من أجمل الإطلالات على كتير من البنات. وكتير منهم بيسعى دايمًا للحصول عليه. فلو كنتي واحدة من المهتمين بالحصول على الشعر الكيرلي فالمقال ده ليكي. واللي من خلال  ياقوطة هنتعرف على أهم المنتجات المناسبة للشعر الكيرلي والحفاظ عليه وكمان الحصول عليه. كل المنتجات دي تقدروا تشوفوها وتعرفوا أحسن الأسعار ليها وتقارنوا بينها. ولو عجبك منتج منهم تقدر تطلبه من خلالنا وهيوصل لغاية عندك في أسرع وقت.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.

*المنتجات المرشحة بناءً على الأكتر شهرة والأكتر مبيعًا من خلال مستخدمين ياقوطة. وليس شرطًا أن يكون كل الأكتر شهرة، أو الأكتر مبيعًا هو الأفضل من حيث الجودة، والسعر، وخدمة ما بعد البيع.

مكواة الشعر الكيرلي Nova

  • المكواة سهلة الاستخدام وسريعة كمان يعني هتقدري تخلصي شعرك في حوالي 10 دقايق بالكتير.
  • المكواة فيها زرار عشان تشغليها وتتنقلي بين درجات الحرارة براحتك.
  • المكواة مزودة بثلاث مستويات حرارة تصل إلي 200 درجة مئوية كدرجة حرارة قصوى. أما درجة الحرارة الأدنى فتصل إلى 140 درجة مئوية.
  • المكواة بتحتاج حوالي 60 ثانية عشان تسخن وتكون مناسبة للاستخدام.
  • المكواة هتحافظ على شعرك ومش هتخليه يتقصف وكمان مش بتشكل خطر على الشعر المصبوغ وبتناسب جميع أنواع الشعر وكمان تقدري تستخدميها سواء كان شعرك جاف أو مبلول أو مندي.
  • المكواة فيها لمبة LED عشان توضحلك إنها شغالة ولا لأ وعلى أنهي درجة حرارة كمان.

ممكن تشوف مكواة الشعر الكيرلي Nova من هنا.

سشوار متعدد الوظائف من Gemei

  • السشوار ده مميز وموفر في الوقت جدًا لأنك هتقدري تستخدميه لو عايزة تفردي شعرك ولو عايزة تعمليه كيرلي ولو عايزة تنشفيه بس يعني براحتك تمامًا. وكل ده لأنه مزود بـ 8 ملحقات مختلفة.
  • السشوار آمن تمامًا على الشعر ومناسب لكل أنواع وأشكال وألوان الشعر.
  • السشوار مزود بسرعات مختلفة عشان تقدري تستخدمي الأنسب ليكي.
  • السشوار فيه لمبة LED.

ممكن تشوف سشوار متعدد الوظائف من Gemei من هنا.

جهاز لجعل الشعر كيرلي

الجهاز ده هيخليكي تعملي شعرك كيرلي بكل سهولة وفي خطوة واحدة بس كل اللي عليكي إنك توصليه بمجفف الشعر بس قطره لازم يكون حوالي 5 سم‏، وتحطي شعرك فيه على شكل تمويج وتشغليه وهتقدري تستمتعي بالشعر الكيرلي دون ضرر.

ممكن تشوف جهاز لجعل الشعر كيرلي من هنا.

مكواة تجعيد الشعر كيرل سيكرت بالأيونات من بيبي ليس C1101E

المكواة واخده شكل دائري عشان تلفى شعرك جواها وتستمتعي بالشعر المموج زي ما أنتِ عايزة، فهي بتشتغل بشكل آلي من خلال خاصية الأيونات وسطح مصنوع من السيراميك، وكمان مزودة بـ 3 إعدادات مختلفة للوقت ومستويين لدرجة الحرارة عشان تختاري بينهم.

ممكن تشوف مكواة تجعيد الشعر كيرل سيكرت بالأيونات من بيبي ليس C1101E من هنا.

لفافات الشعر الكيرلي

لفافات الشعر دي مخصصة عشان تقدري تلفى شعرك عليها وتحصلي على شعر كيرلي مميز وجذاب. فهي مصنوعة من البلاستيك القوي واللي هيناسب شعرك أيًا كان نوعه أو شكله سواء ناعم أو خشن أو متقصف أو حتى لو كنتِ بتواجهي صعوبة في تصفيفه.

كل اللي عليكي إنك تعملي شعرك بالاستشوار بشكل خفيف وبعدين تمسكي خصله من شعرك وتحطي فيها البكرة أو اللفافة وممكن تستخدمي كمان العصا اللي بتيجي مع المجموعة لتسهيل عملية تدوير اللفافات وسيبي البكر ده في شعرك لفترة من الوقت ولما تشيليه هتقدري تستمتعي بتموجات الشعر المميزة.

ممكن تشوف لفافات الشعر الكيرلي من هنا.

فرشاة الشعر الكيرلي من جينيريك

الفرشاة هتساعدك في تصفيف شعرك بكل سهولة وهتقدري تستخدميها كمان مع الاستشوار عشان تستمتعي بشعر مموج وشكله مميز وبكل سهولة، فهي بتعمل على فصل الشعر بسهولة ومن غير عناء وكمان بتستخدم في لف كميات كبيرة من الشعر حتى لو كان قصير.

ممكن تشوف فرشاة الشعر الكيرلي من جينيريك من هنا.

دبابيس عريضة للشعر من تيتانيا

الدبابيس ممكن تستخدميها أيضًا في الحصول على شعر مموج ومع لفافات الشعر المموج هتساعدك جدًا وكمان هي سهلة الاستخدام.

ممكن تشوف دبابيس عريضة للشعر من تيتانيا من هنا.

كريم و بلسم بليس للشعر الكيرلي

الكريم ده مناسب لجميع أنواع الشعر وبيوفر حمايه فعالة من عوامل الجو زي الرطوبه والشمس، وكمان آمن تمامًا وطبيعي كمان بنسبة 100% فهو مكون من زبدة الشيا وبلسم الماء المفلتر وفيتامين هاء وماء البلسم الطبيعى والجلسرين.

ممكن تشوف كريم و بلسم بليس للشعر الكيرلي من هنا.

شامبو OGX للشعر المموج والمجعد

الشامبو بأنواعه مهم جدًا للاعتناء بالشعر بس شامبو الشعر الكيرلي والمموج مختلف فهو هيساعدك في الحفاظ على شعرك رطب ومموج وقوي ومرن وتوازنه ومظهره مميز، وكمان مكون من مكونات طبيعية وهي حليب جوز الهند وزيت جوز الهند وبروتينات وكمان مفيهوش أي مواد كيميائية أو مواد ضارة بالشعر.

ممكن تشوف شامبو OGX للشعر المموج والمجعد من هنا.

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا في تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

عن كاتب المقال

منى عوض، كاتبة بقالي أكتر من سنتين، بكتب عادة عن التكنولوجيا اللي بقت جزء لا يتجزأ من حياتنا اليومية، وبحب دايمًا أني أقرأ وأدور كويس جدًا عن كل حاجة قبل ما أكتب عنها عشان أكون متأكدة من كل معلومة بكتبها ولو حسيت أن المعلومات اللي لاقيتها على الإنترنت مش كافية ببدأ أنزل وأسأل سواء أشخاص جربوا الحاجة دي أو في الأماكن اللي بتكون متخصصة في بيع الحاجة اللي بكتب عنها.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *