أكتر قلايات الطعام مبيعًا على ياقوطة في 2020

كتب: خالد عاصم

هنتعرف النهارده على أشهر وأكتر القلايات مبيعًا على ياقوطة خلال عام ٢٠٢٠ وراعينا إننا نتكلم عن موديلات متنوعة من حيث الأسعار والإمكانيات والشركات، ولو أي قلاية عجبتكم هتقدروا تطلبوه من خلالنا في ياقوطة وهتوصلكم لحد باب البيت وكمان تقدروا تشتروا المنتجات دي بالتقسيط من خلال شهري أول وأسهل تطبيق للتقسيط في مصر واللي مش بيحتاج منك غير صورة البطاقة وصورة إيصال مرافق وبس، ومن غير زيارة ولا ضامن واستمتع كمان بتوصيل مجاني لكل مشترياتك من خلاله.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.
*المنتجات المرشحة بناءً على الأكتر شهرة والأكتر مبيعًا من خلال مستخدمين ياقوطة. وليس شرطًا أن يكون كل الأكتر شهرة، أو الأكتر مبيعًا هو الأفضل من حيث الجودة، والسعر، وخدمة ما بعد البيع 

أكتر القلايات مبيعًا على ياقوطة لسنة ٢٠٢٠

قلاية اير فراير HD9220 من فيلبس

بتقدم فيلبس واحدة من أبرز القلايات الكهربائية الصحية في السوق المصري وهي قلاية اير فراير المدعومة بتقنية Rapid Air واللي بتعتمد على القلي من خلال الهواء الساخن اللي بتقدم أكل مقرمش من بره وده بيتيح إمكانية إضافة زيت قليل جدًا أو من غير زيت خالص، القلاية سعتها ٨٠٠ جرام وبقوة تشغيل ١٣٠٠ وات وممكن كمان استخدامها في التحميص والخبز بدون أي دهون.

اتعرف على عروض أسعار قلاية فيلبس اير فراير HD9220 من هنا.

قلاية ايروفراي AF400-B5 من بلاك آند ديكر

من القلايات الصحية الممتازة من بلاك اند ديكر واللي برضه بتعتمد على خاصية الهواء الساخن اللي بيستخدم في القلي وكمان ممكن استخدامها في التحمير والتحميص والخبز، والقلاية بتتميز بغنها رقمية وبتقدر تتحكم في درجة حرارة الهواء السحن فيها وكمان فيها ميقاتي لتحديد معاد معين بتتقفل فيه الفلاية بعد إتمام عملية القلي، وبتتميز القلاية بسعة بتوصل لحد ٤٫١ كيلو جرام.

اتعرف على عروض أسعار قلاية بلاك اند ديكر ايروفراي من هنا.

قلاية عميقة MDF-1000 من More

من القلايات العميقة اللي بتتميز بسعر منخفض جدًا وده بيخليها من بين القلايات الأعلى مبيعًا والأكتر شيوعًا في السوق حاليًا، القلاية بتعتمد على الزيت على عكس القلايات التانية الأحدث اللي بتعتمد على الهوا السخن، سعة القلاية ١ لتر يعني بتقبل لحد ١ لتر من الزيت وده بيتيح إمكانية قلي وتحمير كمية كبيرة من الأكل في الوقت نفسه، أما قوة القلاية فتبلغ ١٠٠٠ وات وده استهلاك مش قليل للطاقة ولكنه فعال على مستوى مدة التحمير والقلي.

اتعرف على عروض أسعار قلاية More MDF-1000 العميقة من هنا.

قلاية EY201815 الصحية من تيفال

نرجع تاني لنوعية القلايات الصحية اللي بتعتمد على تقنية الهوا السخن مع قليل من الزيت أو من غير زيت خالص، والمرة دي القلاية من شركة تيفال، ولاعتمادها على الهوا السخن فبتتميز بإنها بتوفر أكل صحي بأقل نسبة دهون ممكنة وكمان ممكن تستخدمها في الشوي والتحميص والخبز زي ما طبعًا تقدر تستخدمها في القلي، سعة القلاية ٤٫٢ لتر يعني ١٫٢ كيلو جرام وبتقدر توصل لدرجة حرارة من ٨٠ لحد ٢٠٠ درجة مئوية وكمان فيها ميقاتي لحد ٦٠ دقيقة.

اتعرف على عروض أسعار قلاية تيفال EY201815 من هنا.

القلاية العميقة سعة ١ لتر من ميديا تك

مرة تانية معانا في قائمة أكتر القلايات مبيعًا قلاية عميقة كلاسيكية بتعتمد على الزيت، والمرة دي من شركة ميديا تك اللي بتعتبر واحدة من أبرز الشركات في السوق المصري خلال الفترة اللي فاتت، وبتتميز القلاية دي بسعة ١ لتر وبقوة ٩٥٠ وات وكمان فيها إمكانية التحكم في درجة الحرارة وزر للامان بيتفتح بس من خلال الضغط على زرار مخصص يعني مستحيل القلاية تتفتح لوحدها، والقلاية قابلة لفك مكوناتها وجه بيخليها سهلة التنضيف جدًا.

اتعرف على عروض أسعار قلاية ميديا تك العميقة سعة ١ لتر من هنا.

اتعرف على عروض أسعار مختلف القلايات المتوفرة على ياقوطة من هنا.

اتعرف على عروض أسعار مختلف الأجهزة المنزلية المتوفرة على ياقوطة من هنا.

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا في تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

عن كاتب المقال

خالد عاصم مدوّن من ٢٠٠٧ ومن سنة ٢٠١٣ تخصصت في الكتابة في كل حاجه ليها علاقة بالتكنولوجيا خصوصًا الموبايلات والكمبيوتر وكمان الكاميرات. كتبت أكتر من ١٠٠٠ تقرير ومقال في مجال التكنولوجيا. بالإضافة للكتابة ليا خبرة في تسويق المنتجات الإلكترونية وده خلاني أقرّب أكتر من فهم طبيعة صناعة التكنولوجيا وسوقها، حاليًا بكتب في مواقع مصرية وغير مصرية من وأبرزها موقع مجلة ياقوطة وMobihall وMobilesgate. أول موبايل جبته كان سنة ١٩٩٩ وكان Ericsson 628 وبعده Nokia 3310 ومن ساعتها استخدمت موبايلات كتير جدًا منها سوني وسامسونج وإل جي وأيفون، واتعاملت مع كل أنظمة تشغيل الموبايلات تقريبًا من أول السيمبيان لحد أندرويد وiOS.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *