أفضل أجهزة بوش المنزلية المتوفرة على ياقوطة

كتب: خالد عاصم

تعتبر شركة بوش واحدة من أكبر الشركات في العالم على مستوى تطوير وصناعة مجموعة كبيرة ومختلفة من الأجهزة، وتحديدًا على مستوى الأجهزة المنزلية اللي اثبتت فيها شركة بوش كفاءة وجودة تصنيع استثنائية حلتها واحدة من أهم الخيارات للمستخدمين اللي بيدوروا على أجهزة منزلية عالية الجودة بغض النظر عن السعر اللي ممكن يكون مرتفع في بعض الأحيان، ولكن قصاد السعر ده هتاخد جهاز يعيش معاك سنين وهتضمن إنه هيقدم دوره بأعلى كفاءة ومن غير أي مشاكل.

في المقال ده هنتكلم عن مجموعة من أفضل أجهزة بوش المنزلية والمتنوعة سواء كانت أجهزة كبيرة أو صغيرة كلها بتسم بالجودة العالية وكفاءة الأداء، ولو أي جهاز من اللي هنتكلم عنهم عجبكم هتقدروا تطلبوه من خلالنا في ياقوطة وهيوصلكم لحد باب البيت وكمان تقدروا تشتروا المنتجات دي بالتقسيط من خلال شهري أول وأسهل تطبيق للتقسيط في مصر واللي مش بيحتاج منك غير صورة البطاقة وصورة إيصال مرافق وبس، ومن غير زيارة ولا ضامن واستمتع كمان بتوصيل مجاني لكل مشترياتك من خلاله.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.
*المنتجات المرشحة بناءً على الأكتر شهرة والأكتر مبيعًا من خلال مستخدمين ياقوطة. وليس شرطًا أن يكون كل الأكتر شهرة، أو الأكتر مبيعًا هو الأفضل من حيث الجودة، والسعر، وخدمة ما بعد البيع 

أفضل أجهزة بوش المنزلية

بوتاجاز مسطح كهرباء بلت إن اندكشن ٩٠ سم

بوتاجاز مسطح كهربائي اندكشن مقاس ٩٠ سم بيتضمن خمس وحدات للطهي والتسخين، وبيتميز البوتاجاز باعتماده على مؤشر حرارة ديجتال من مرحلتين لكل وحدة طهي، وكمان فيه قفل ضد الأطفال وقفل أمان تلقائي لمزيد من الحماية، وكمان فيه مروجة تبريد مدمجة لتوزيع الحرارة بأفضل صورة ممكنة.

اتعرف على عروض أسعار مسطح كهربائي بلت إن اندكشن ٩٠ سم من بوش من هنا.

غسالة الأطباق ١٢ فرد بشاشة ديجيتال

غسالة الأطباق القائمة بذاتها من بوش اللي بتتميز بمجموعة كبيرة من الإمكانيات، الغسالة سعة ١٢ فرد بتتميز بواجهة من الفولاذ المقاوم للصدأ مع طلاء مضاء للبصمات، يعني صلابة ولمعان طول الوقت، أما إمكانياتها الداخلية فبتتضمن إن كل برامجها مستويات صوتها ضعيفة جدًا لعدم الإزعاج، وبتتميز بإن فيها سلة علوية قابلة للتعديل على تلات مستويات وفيها مساحات إضافية للأطباق الطويلة وكمان فيها شاشة ديجتال لعرض الوقت المتبقي على انتهاء دورة الغسيل والمعيار المطلوب وكمان حالة إعادة التعبئة.

اتعرف على عروض أسعار غسالة أطباق ١٢ فرد ديجتال من بوش من هنا.

فريزر غير مدمج ٧ درج سعة ٢٢٠ لتر

الفريزر المثالي لتجميد كل أكلاتك والحفاظ عليها طازة وصحة دايمًا، الفريزر غير إنه كبير مكون من ٧ أدراج وكمان سعته ٢٢٠ لتر، فهو كمان بيتمتع بإمكانيات تانية كتير بداية من التصميم الرأسي اللي بيخليه مياخدش مساحة كبير، وكمان المواد المستخدمة في الصناعة القوية المضادة للصدأ وكمان الطلاء المقاوم لبصمات الأصابع، ده غير بقى الإمكانيات الداخلية الممتازة من إمكانيات للتجميد والأمان والحماية وكمان إمكانية التحكم الرقمي وعرض البيانات على شاشة رقمية.

اتعرف على عروض أسعار فريزر غير مدمج ٧ درج ٢٢٠ لتر من بوش من هنا.

فرن بلت إن كهرباء ٦٠ سم ٤٥ لتر بالميكرويف

فرن بلت إن كهربائي مدمج فيه ميكرويف، أعلى قدرة للفرن بتوصل لحد ٩٠٠ واط، أما الميكرويف فبتتراوح ما بين ٩٠ واط لحد ٩٠٠ واط، وبيتضمن الميكرويف ١٢ طريقة مختلفة للتسخين المناسبة لكل أشكال التسخين والطهي المختلفة، زي التسخين بالهواء رباعي الأبعاد والشواء بالهواء الشحن وفيه شواية بالعرض الكامل وشواية بعرض نص وإمكانية إعداد البيتزا وكمان نظام للحفاظ على دفء الأكل وغيرها من الإمكانيات الاستثنائية الي صعب تلاقيها في أي فرن تاني.

اتعرف على عروض أسعار فرن بلت إن كهرباء بالميكرويف من بوش من هنا.

تلاجة توين 346 لتر نوفروست بفريزر ٧ درج ٢٣٧ لتر

التلاجة الأروع على الإطلاق، دي مش بس تلاجة دي تلاجة ومعاها فريزر كبير سعة ٢٣٧ لتر مكون من ٧ درج بقوة تجميد استثنائية ده غير خاصية التجميد السريع، أما التلاجة نفسها ففيها كل اللي بتحلم بيه سواء الصناعة القوية جدًا اللي بتوصل لحد إن الأرفف مصنوعة من الزجاج المقوى، لحد كل الإمكانيات الممتازة اللي بتجمع كل الإمكانيات الممتازة في أي تلاجة تانية ممكن تشوفها.

اتعرف على عروض أسعار تلاجة توين نوفروست وفريزر مدمج من بوش من هنا.

غسالة فول اتوماتيك ٦ كيلو ١٦٠٠ لفة إينوكس

فيه أجهزة كتير بتستحق كل قرش بيتدفع فيها، ومن بين الأجهزة دي غسال بوش الفول أتوماتيك الممتازة، الغسالة ٦ كيلو بقوة دوران بتوصل لحد ١٦٠٠ لفة، وبتتميز بمجموعة كبيرة من الإمكانيات والخصائص زي خاصية إزالة البقع الأربعة الأكثر شيوعا، وخاصية تقليل الطاقة التشغيل الهادي، وكمان خاصية خاصة بتقدر تعتني بالهدوم أكتر لحماية الناس المصابة بأنواع مختلفة من حساسية الجلد، والغسالة بتتميز بتوفر وقت التنضيف بشكل كبير جدًا وكل ده في هيكل قوي جدًا وسهولة تحكم رائعة.

اتعرف على عروض أسعار غسالة بوش فول اتوماتيك ٦ كيلو إينوكس من هنا.

مكنسة ١٧٠٠ واط بنظامي الكيس وبدون للاستخدام الجاف والمبلل

واحدة من أروع المكانس مدمجة التصميم بتقدمهلنا بوش، المكنسة بتتميز بنظامين بإمكانية استخدامها بكيس داخلي أو من غير كيس وقوتها ١٧٠٠ واط يعني قوة ضخمة للشفط، المكنسة غير إنها بتستخدم في الاستخدامات العادية المعروفة فممكن كمان من خلالها غسل السجاد أو شفط السوايل أو تنضيف الأرضيات، ومعاها عدد كبير من الملحقات الصالحة للاستخدامات دي وغيرها.

اتعرف على عروض أسعار مكنسة ١٧٠٠ واط بنظامين للاستخدام المبلل والجاف من بوش من هنا.

محضر الطعام متعدد الوظائف بقوة ١٠٠٠ واط

محضر الطعام المتكامل متعدد الوظائف اللي هيبقى زي إيدك اليمين بالظبط في المطبخ، المحضر بسعة ٣٫٩ لتر وبقوة ١٠٠٠ واط، وبيتكون من مجموعة كبيرة من الملحقات الخاصة بالخلط والعجن والخفق والفرم والطحن وغيره، المحضر بيمتاز بإمكانية التحكم الإلكتروني في السرعة وبيدعم لحد ٧ إعدادات للتبديل والسرعة، وفيه مجموعة كبيرة من الإمكانيات المتنوعة اللي أكيد مش هتخليكي تحتاجي أي جهاز إضافي تاني.

اتعرف على عروض أسعار محضر الطعام متعددة الوظائف بقوة 1000 واط من بوش من هنا.

اتعرف على عروض أسعار مختلف أجهزة بوش المنزلية المتوفرة على ياقوطة من هنا.

اتعرف على عروض أسعار مختلف الأجهزة المنزلية المتوفرة على ياقوطة من هنا.

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا في تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

عن كاتب المقال

خالد عاصم مدوّن من ٢٠٠٧ ومن سنة ٢٠١٣ تخصصت في الكتابة في كل حاجه ليها علاقة بالتكنولوجيا خصوصًا الموبايلات والكمبيوتر وكمان الكاميرات. كتبت أكتر من ١٠٠٠ تقرير ومقال في مجال التكنولوجيا. بالإضافة للكتابة ليا خبرة في تسويق المنتجات الإلكترونية وده خلاني أقرّب أكتر من فهم طبيعة صناعة التكنولوجيا وسوقها، حاليًا بكتب في مواقع مصرية وغير مصرية من وأبرزها موقع مجلة ياقوطة وMobihall وMobilesgate. أول موبايل جبته كان سنة ١٩٩٩ وكان Ericsson 628 وبعده Nokia 3310 ومن ساعتها استخدمت موبايلات كتير جدًا منها سوني وسامسونج وإل جي وأيفون، واتعاملت مع كل أنظمة تشغيل الموبايلات تقريبًا من أول السيمبيان لحد أندرويد وiOS.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *