دلع مطبخك مع أجدد أجهزة المطبخ المناسبة لكل الاستخدمات

كتب: خالد عاصم

من خلال المقال ده هنتكلم عن مجموعة من أجهزة المطبخ المختلفة اللي هتحول المطبخ لمركز متكامل لكل اللي نفسك فيه من معجنات ومخبوزات وحلويات وعصاير، ولو عجبكم أي جهاز من اللي هنتكلم عنهم في المقال هتقدروا تطلبوه من خلالنا في ياقوطة وهيصلكم بحد باب البيت أو مكان ما تحبوا بأسرع وقت ممكن.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.
*المنتجات المرشحة بناءً على الأكتر شهرة والأكتر مبيعًا من خلال مستخدمين ياقوطة. وليس شرطًا أن يكون كل الأكتر شهرة، أو الأكتر مبيعًا هو الأفضل من حيث الجودة، والسعر، وخدمة ما بعد البيع.

أجهزة المطبخ المختلفة المتوفرة على ياقوطة

كيتشن ماشين متعددة الوظائف من Dream

بسعر خيالي ومناسب للجميع تقدر تحصل على كيتشن ماشين متكاملة وقادرة على إنها تساعد ست البيت في أنها تخلص كل اللي هي عايزاه بسهولة شديدة، الكيتشن ماشين فيها مفرمة لحمة بقوة ١٢٠٠ وات وكمان بتقدر تتحول لعجانة بقوة ١٢٠٠ ات وبسعة ٤٫٥ لتر ودي سعة الوعاء الخاص بيها والمصنوع من الستانليس ستيل، ده غير الخلاط القوي جدًا والقادرة على تكسير التلج، الكيتشن ماشين فيها خاصية الخفق وفيها مجموعة من القطع المختلفة اللي تقدر تستخدمها في حاجات كتير جدًا زي التقطيع والفرم وعمل المعجنات المختلفة وغيرها.

اتعرف على عروض أسعار كيتشن ماشين متعددة الوظائف من Dream من هنا.

كيتشن ماشين متعددة بقوة ١٠٠٠ وات من بوش

واحدة من أقوى أجهزة المطبخ المتكاملة المتوفرة في الفئة السعرية دي، الكيتشن ماشين دي من بوس بتتميز بمجموعة كبيرة من الملحقات اللي بتخليها أداة متكاملة للمطبخ، المجموعة بتتكون من عجانة بسعة ٣٫٩ لتر بتقدر تشيل لحد ٢٫٧ كيلو من عجين الكيك ولحد ١٫٩ كيلو من عجين الحميرة، ده غير إن معاها مجموعة من الملحقات المختلفة اللي بتستخدم في الخفق وصنع الحلويات والتقطيع والفرم والبشر وغيرها، كمان بييجي مع المجموعة خلاط قوي بخاصية الخلط الكوكبي.

اتعرف على عروض أسعار كيتشن ماشين متعددة الوظائف بقوة ١٠٠٠ وات من بوش.

مجموعة ماجيك بوليت مكونة من خلاط ومفرمة وعجانة وعصارة وكسارة

مش لازم أجهزة المطبخ تكون كبيرة قوي عشن تقدر تعمل المهام اللي محتاجيها، بالعكس ساعات بتكون الأجهزة الصغيرة عملية أكتر ومنجزة أكتر وخصوصًا مع الاستخدام اليومي العادي، ومن بين أجهزة المطبخ دي واللي انتشرت انتشار كبير الفترة اللي فاتت جهاز ماجيك بوليت اللي بيتكون من خلاط ومفرمة وعجانة وعصارة وعجانة وكسارة، كل ده من خلال مجات مختلفة ومن خلال مجموعة من الملحقات وبسهولة الضغط على زرار واحد بس.

اتعرف على عروض أسعار ماجيك بوليت المتوفرة على ياقوطة من هنا.

عجانة ومضرب بيض بلاستيك بقوة ٣٠٠ وات من بلاك اند ديكر

محترفين صناعة المخبوزات والحلويات في البيت بيعتبروا مضرب البيت الكهربائي واحد من أهم أجهزة المطبخ اللي لازم تكون موجودة، وعشانهم هنتكلم عن مضرب البيت والعجانة البلاستيك من بلاك اند ديكر بقوة ٣٠٠ وات واللي بتتكون من مضرب بيت ومدمج بيع وعاء بلاستيك، المضرب عملي جدًا وهيساعد في عمل كل أنواع الحلويات اللي بتحتاج للعجبن الخفيف أو لضرب البيض.

اتعرف على عروض أسعار مضرب بيض وعجانة بلاك اند ديكر M700 من هنا.

خلاط يدوي مالتي كويك ٧ ٧٥٠ وات من براون

الخلاطات اليدوية بقت بديل مناسب لمجموعة كبيرة من المستخدمين وده لانها بتقوم بمجموعة كبيرة جدًا من المهام بالإضافة للخلط، يعني خلاط مالتي كويك ٧ اليدوي من براون بيتميز بغنه خلاط وممكن يستخدم كاداة تقطيع وعجن وتفتيت وتمزيق وتشريح وكمان خفق، يعني هيساعدك تعمل العصاير والحلويات وكمان خفق اللبن عشان المشروبات الساخنة، ده بالإضافة لمجموعة كبيرة من الإمكانيات اللي بيوفرها الخلاط اللي بيتميز بقوة وصلابة وأداء متميز.

اتعرف على عروض أسعار الخلاط اليديوي مالتي كويك ٧ من براون من هنا.

صانع الساندويتشات والوافل Mienta SM27409A من ميانتا

أطفالك عايزين وافل أو ساندويتش بانيني زي اللي بيتاكل في أي كافيه من الكافيهات الكبيرة، يبقى الحل في صناع الساندويتشات أو الساندوتش ميكر ده اللي بيقدر يقدم تلات مميزات واستخدامات مختلفة، فمن خلاله تقدر تحمص الساندويتش عشان تعمله على طريقة بانيني، أو إنك تعمل وافل أو أي نوع من أنواع السناكس الشبيهة أو كمان تحضر وجبة مشوية صحية، كل ده في وقت قياسي وبسهولة استخدام وكمان سهولة تنضيف استثنائية.

اتعرف على عروض أسعار ساندويتش ميكر Mienta SM27409A من هنا.

ماكينة صنع الآيس كريم ديزيرت فروزن

الآيس كريم اللي بنشتريه من أي مكان من ألذ المنتجات اللي كلنا بنحبها كبار وصغيرين، بس أسعاره بقت مرتفعة وكمان مش صحي قوي بسبب نسبة السكر الكبيرة اللي بتدخل في صناعته، بس ممكن نعمل زيه في البيت وبطعم وقوام قريب منه جدًا وصحي أكتر من غير لبن ولا سكر وبالاعتماد بس على الفاكهة، فمن خلال الماكينة المتطورة دي ممكن نعمل الآيس كريم في البيت بكل بساطة من خلال الفاكهة المجمدة اللي بتحولها الماكينة دي لكريمة غنية وكثيفة وزي طعم الأيس كريم وكمان طبيعية أكتر.

اتعرف على عروض أسعار ماكينة صناعة الأيس كريم ديزيرت فروزن من هنا.

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا في تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

عن كاتب المقال

خالد عاصم مدوّن من ٢٠٠٧ ومن سنة ٢٠١٣ تخصصت في الكتابة في كل حاجه ليها علاقة بالتكنولوجيا خصوصًا الموبايلات والكمبيوتر وكمان الكاميرات. كتبت أكتر من ١٠٠٠ تقرير ومقال في مجال التكنولوجيا. بالإضافة للكتابة ليا خبرة في تسويق المنتجات الإلكترونية وده خلاني أقرّب أكتر من فهم طبيعة صناعة التكنولوجيا وسوقها، حاليًا بكتب في مواقع مصرية وغير مصرية من وأبرزها موقع مجلة ياقوطة وMobihall وMobilesgate. أول موبايل جبته كان سنة ١٩٩٩ وكان Ericsson 628 وبعده Nokia 3310 ومن ساعتها استخدمت موبايلات كتير جدًا منها سوني وسامسونج وإل جي وأيفون، واتعاملت مع كل أنظمة تشغيل الموبايلات تقريبًا من أول السيمبيان لحد أندرويد وiOS.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *