كل بقعة وليها المنظف بتاعها على ياقوطة

كتبت: منى عوض

معظم الناس فاكرة أن كل المنظفات تنفع لكل الاستخدامات لكن الفكرة دي غلط تمامًا لأن كل منظف بيكون مكون من مواد معينة بتستخدم لغرض معين عشان تديك أفضل نتيجة ممكنة مع الحفاظ على الشئ اللي إنت بتستخدم عليه المنظف دا.

ولأننا يهمنا راحتك، ياقوطة هتقولك النهاردة إيه أشهر المنظفات الموجودة على موقعنا الإلكتروني وهتقولك استخدام كل منظف عشان نسهل عليك عملية التنظيف، ولو عجبك أي منظف من اللي هنستعرضهم وحبيت تشتريه تقدر تعرف أحسن سعر ليه وتقدر كمان تطلبه من خلالنا وهيوصلك في أقرب وقت.

بنفكرك إنك ممكن تشتري المنظفات من خلال شهري أول وأسهل تطبيق تقسيط في مصر، واللي مش بيحتاج منك غير صورة البطاقة وصورة إيصال مرافق وبس، ومن غير زيارة، ولا ضامن، واستمتع كمان بتوصيل مجاني لكل مشترياتك.

*أسعار المنتجات في المقال هي الأسعار المدرجة في المتاجر وقت نشر المقال، الأسعار متغيرة صعودًا وهبوطًا وفقًا لحركة الأسواق.

*المنتجات المرشحة بناءً على الأكتر شهرة والأكتر مبيعًا من خلال مستخدمين ياقوطة. وليس شرطًا أن يكون كل الأكتر شهرة، أو الأكتر مبيعًا هو الأفضل من حيث الجودة، والسعر، وخدمة ما بعد البيع.

منظف متعدد الاستخدام 4 في 1 من ديتول

ديتول معروف بفعاليته القوية في القضاء على الجراثيم والبكتيريا، لكن منظف ديتول دا متعدد الاستخدامات فهو 4 في 1، بمعنى إنه مظهر ومزيل للبقع وملمع للأسطح المختلفة وبيدي رائحة حلوة.

تقدر تشوف منظف متعدد الاستخدام 4 في 1 من ديتول من هنا.

منظف ومطهر منزلي من بريكس

منظف ومطهر بريكس بيجي بروائح مختلفة بتديك انتعاش وتقدر تختار الأنسب ليك منها، وفي العموم هو بيستخدم في تنظيف الأرضيات والأسطح المختلفة، كل اللي عليك إنك تضيف منه شوية في وعاء أو جردل ماء وتمسح الأرضيات أو تمسح الأسطح اللي إنت عايزها بقطعة قماش.

تقدر تشوف منظف ومطهر منزلي من بريكس من هنا.

اسمارت فينيك منظف ومطهر

رائحة الفينيك حلوة جدًا وتنظيفه كمان كويس جدًا، كل اللي عليك إنك تضيف شوية منه في جردل مليان مياه وتبدأ تمسح الأرضيات المختلفة واستمتع بالرائحة والنظافة وكمان الأمان التام لأنه بيقتل أي جراثيم أو بكتيريا.

تقدر تشوف اسمارت فينيك منظف ومطهر من هنا.

منظف المفروشات بدون رغوة ماي واي كلين

منظف ماي واي كلين واحد من المنظفات الفعالة والرائعة في تنظيف الستائر والأقمشة المختلفة الخاصة بالصالون بكل سهولة ومن غير ما يعمل أي رغوة.

تقدر تشوف منظف المفروشات بدون رغوة ماي واي كلين من هنا.

منظف بقوة فائقة متعدد الاستخدام من سيترس

منظف سيترس متعدد الاستخدامات، يعني تقدر تستخدمه في تنظيف البقع الصعبة والدهون الموجودة على السيراميك والبوتاجاز والفرن والأسطح المختلفة في المطبخ، وتقدر تستخدمه في تنظيف الحمام، وتقدر كمان تستخدمه في تنظيف الأقمشة والمفروشات وما إلى ذلك.

تقدر تشوف منظف بقوة فائقة متعدد الاستخدام من سيترس من هنا.

ماكسيل منظف استانلس ستيل

منظف فعال للأسطح المصنوعة من الأستانلس ستيل زي تلك الخاصة بالبوتاجازات والأفران، كل اللي عليك إنك ترش شوية من المنظف على مكان البقع الصعبة وتمسحها بقطعة قماش.

تقدر تشوف ماكسيل منظف استانلس ستيل من هنا.

سائل منظف للأسطح الخشبية من بليدج

منظف عملي في تنظيف الأسطح الخشبية بمختلف أنواعها وأشكالها وألوانها زي الباركيه وخزائن المطبخ والسلالم والأبواب الخشبية وما إلى ذلك، وكمان بيدي الخشب رائحة حلوة ولمعان مميز.

تقدر تشوف سائل منظف للأسطح الخشبية من بليدج من هنا.

منظف للحمام هاربيك

هاربيك بيجي بروائح مختلفة عشان تختار اللي ترتاح ليه أو تحبه، وفي العموم هو سائل تنظيف قوي للحمام سواء الأرضيات أو السيراميك أو المرحاض أو الحوض وما إلى ذلك، وبيساعد على إزالة كافة أشكال البقع الصعبة بكل سهولة وبيقتل 99.9٪ من الجراثيم، لكن تأكد من عدم استخدامه على الألومنيوم والنحاس لأنه ممكن يتسبب في تلفه أو تغير لونه.

تقدر تشوف منظف للحمام هاربيك من هنا.

سبيد فلاش منظف للحمام والأرضيات

منظف فلاش قوي جدًا في تنظيف أي رواسب أو رواسب جيرية على السيراميك والأرضيات والمراحيض، فهو مكون من مادة قوية ومن الضروري أخذ الحذر التام أثناء استخدامه لأنه بيحتوص على حمض الهيدروكلوريك أو النيتريك.

تقدر تشوف سبيد فلاش منظف للحمام والأرضيات من هنا.

منظف زجاج من ويندكس

منظفات الزجاج كتير جدًا بس خلينا نتكلم عن ويندكس اللي معروف بفعاليته في تنظيف الأسطح الزجاجية المختلفة، كل اللي عليك إنك ترش شوية من المنظف على المراية أو الزجاج وتمسحه بورق جرائد أو مناديل أو قطعة قماش نظيفة.

تقدر تشوف منظف زجاج من ويندكس من هنا.

سبراي منظف للوحات والدوائر الكهربائية

السبراي دا غير موصل للكهرباء وسريع الجفاف يعني ماتقلقش منه، وهو بيسمحلك بتنظيف اللوحات والدوائر الكهربائيه حتى وهي شغالة من غير ما تقلق خالص، وكمان تقدر تنظف بيه مكونات وقطع غيار الكمبيوتر واللاب توب وما إلى ذلك.

تقدر تشوف سبراي منظف للوحات والدوائر الكهربائيه من هنا.

تقدر تختار اللي إنت عايزة من بين تشكيلة كبيرة للمنظفات من هنا.

*قد تنفد بعض المنتجات من المتاجر في أي وقت لكن غالبًا ما تصبح متاحة بعد فترة وجيزة، إذا صادفتك مشكلة مع أي منتج من فضلك قم بإبلاغنا في تعليق أو من خلال صفحة Yaoota.com على فيسبوك.

عن كاتب المقال

منى عوض، كاتبة بقالي أكتر من سنتين، بكتب عادة عن التكنولوجيا اللي بقت جزء لا يتجزأ من حياتنا اليومية، وبحب دايمًا أني أقرأ وأدور كويس جدًا عن كل حاجة قبل ما أكتب عنها عشان أكون متأكدة من كل معلومة بكتبها ولو حسيت أن المعلومات اللي لاقيتها على الإنترنت مش كافية ببدأ أنزل وأسأل سواء أشخاص جربوا الحاجة دي أو في الأماكن اللي بتكون متخصصة في بيع الحاجة اللي بكتب عنها.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *